برگزیدگان ادبی ضد نژادپرستی معرفی شدند

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیدتدپرس، رمان های جرالدین بروکس، لان سامانتا چانگ و مجموعه شعر سعید جونز از جمله برندگان امسال جوایز کتاب انیسفیلد وولف 2023 هستند. همچنین شارلین هانتر گالت، روزنامه نگار به خاطر یک عمر دستاورد هنری، از سوی بانیان این جایزه مورد تجلیل قرار گرفت.

برگزیدگان ادبی ضد نژادپرستی معرفی شدند

امسال اسب نوشته جرالدین بروکس، آشوب خانوادگی اثر سامانتا چانگ و زنده در انتهای جهان نوشته سعید جونز، در بخش ادبیات داستانی جایزه انیسفیلد را گرفتند و در بخش ادبیات غیرداستانی، نیمه آمریکایی: داستان مبارزه آمریکایی های آفریقایی تبار در جنگ جهانی دوم، درون و بیرون کشور اثر متیو اف. دلمونت، برنده این جایزه شد.

هنری لوئیس گیتس جونیور، رئیس هیات داوران جایزه انیسفیلد، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: این کتاب های قابل توجه بینش های پیشگامانه ای در مورد نژاد و تنوع ارائه می دهند. امسال، ما از یک رمان عمیق و خنده دار با عنوان آشوب خانوادگی با موضوع یک رستوران چینی، یک داستان درخشان با عنوان اسب درباره اسب دوانی قرن نوزدهم و مجموعه شعری خیره کننده که انسان معاصر را به تصویر می کشد، و نیز تاریخ دقیقی که درک ما از جنگ جهانی دوم را به چالش می کشد، قدردانی می کنیم.

او اضافه نمود: همچنین از یک عمر فعالیت حرفه ای شارلین هانتر گالت قدردانی می کنیم که این کشور را با شجاعت و گزارش های دقیق خود، دوباره ساخته است.

جوایز انیسفیلد وولف که در سال 1936 از طریق شاعری اهل کلیولند به همین نام در آمریکا راه اندازی شد، به آثاری تعلق می گیرد که نقش مهمی در درک صحیح مسائل مربوط به نژادپرستی و همچنین نکوداشت فرهنگ های متنوع بشر داشته اند.

از جمله برندگان پیشین این جایزه می توان به مارتین لوترکینگ جونیور، تونی موریسون، نادین گوردیمر و زادی اسمیت اشاره کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2192

به "برگزیدگان ادبی ضد نژادپرستی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان ادبی ضد نژادپرستی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید