زنگ خطر برای حدادی به صدا عایدی، اعمال شرایط مساوی در دوومیدانی

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، وقتی احسان حدادی هشتم مردادماه در رقابت های پرتاب دیسک بازی های المپیک نتوانست رکوردی بهتر از 58 متر و 98 سانتیمتر را ثبت کند و به همین علت برای دومین دوره متوالی از صعود به فینال المپیک بازماند، مبرهن شد که تمام رفت و آمدها، هزینه کردها و ... سال های اخیر برای هیچ و پوچ بوده که اگر غیر از این بود حداقل فینال المپیک در کارنامه این پرتابگر ثبت می شد.

زنگ خطر برای حدادی به صدا عایدی، اعمال شرایط مساوی در دوومیدانی

ورزشکارانی با خون های رنگی تر و ناکامی های عظیم

همان زمان خبرنگاران در گزارشی با اسم گران ترین ورزشکار ایران با بازدهی صفر/ بهانه هایی در حد المپیک به انتقاد از عمکلرد فنی و اخلاقی این ورزشکار پرداخت که طی دو سه سال گذشته به بهانه المپیک، کسب سهمیه و بعد حضور در این رویداد فقط مطالبه گری کرد و بهانه جویی هایی که حتما برای مدیران فدراسیون دوومیدانی و مدیران بالاتر از آنها ارزان نبود با این حال به همه آنها دل داده شد فقط به خاطر نام احسان حدادی که 8 سال پیش با نقره المپیک لندن بر سر زبان ها افتاد.

حالا اینکه آن نایب قهرمانی تاریخی با چاشنی خوش شانسی به دست آمد، بماند اما به هر حال طی این سال ها راه گشا بود برای تحقق همه اهداف حدادی و مطرح کردن مطالباتش؛ البته در این راه حدادی قهرمان بلامنازع آسیا باقی ماند و سه سال پیش با کسب چهارمین مدال طلای بازی های آسیایی آن را اثبات کرد. اگرچه همه پشتیبانی ها و همراهی های اخیر از احسان حدادی در حد المپیک و برای این رویداد بود که هیچ یک از آنها به نتیجه ای منجر نشد جز یاری به ثبت رمورد ویژه چهارمین حضور متوالی حدادی در المپیک!

البته در فدراسیون دوومیدانی حسن تفتیان هم ورزشکاری است که نه به میزان احسان حدادی اما کم و بیش برنامه هایش را طبق خواسته و انتظاراتش پیش می برد تا آنجا که حتی سال گذشته بدون مجوز شورای برون مرزی در مسابقات بین المللی فرانسه که همواره و در هر شرایطی روی حضور در آن تاکید دارد، شرکت کرد اما این حضور و اعزام های مشابه آن چقدر یاری کرد تا تفتیان در آزمون توکیو نتیجه ای فرانتظار بگیرد؟

درست است که پشتیبانی از ورزشکار و مهیا کردن شرایط حرفه ای برای آنها از عوامل ضروری و اصلی در دنیای حرفه ای ورزش است و شایدم هم کلیدی ترین مسئله برای نگه داشتن ورزشکار و ترغیب او به تکرار موفقیت محسوب گردد اما وقتی نتیجه رنگی تر تماشا خون ورزشکاری مانند احسان حدادی با هزینه های صرف شده برای آن اصلا همخوانی پیدا نمی نماید، چگونه و با چه شیوه ای باید حمایت ها دنبال گردد؟

به هر حال سال آینده بازی های آسیایی به میزبانی چین برگزار خواهد شد و قطعا حدادی در پی پنجمین طلای آسیایی خود در این رویداد خواهد بود. اما آیا پیگیری این هدف با مطالبات جدیدی همراه خواهد شد و مهمتر از آن چشم و گوش و دست مسئولان با این مطالبات احتاقتصادی همراهی خواهد نمود؟ یا بازهم حسن تفتیان حضور در مسابقات بین المللی فرانسه را مطالبه می نماید برای اینکه دستش از مدال خالی بماند؟

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی البته پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد اما ضمن تاکید بر اینکه رقم های میلیاردی مطرح شده در رابطه با احسان حدادی درست نیست، بر این موضوع تاکید نمود که از این پس و به خصوص برای بازی های آسیایی که سال آینده برگزار می گردد برای همه ورزشکاران این فدراسیون شرایط مساوی مهیا خواهد شد؛ همین مسئله آب پاکی را روی دست احسان حدادی ریخته و زنگ خطر را برای او به صدا درآورده که از این پس باید در شرایط برابر با دیگر دونده ها و پرتابگران مدعی مدال آوری قرار بگیرد مگراینکه فدراسیون و ریاستش از حرف خود بازگردند!

رئیس فدراسیون دوومیدانی: از این پس همه ورزشکاران مان در شرایط مساوی قرار می گیرند

هاشم صیامی در تبادل نظر با خبرنگاران با مرور برنامه هایی که در خصوص احسان حدادی و برای آماده سازی اعزام او به المپیک توکیو اجرا شد، گفت: خدا را شاهد میگیرم که احسان حدادی برای کسب برترین نتیجه در توکیو تمام کوشش خود را کرد اما مصدومیتی که دو ماه پیش از بازی های المپیک و در توکیو گریبانگیر او شد، اجازه نداد پرتاب های خوبی داشته باشد. احسان تمام زور خود را زد که حداقل به فینال برسد اما نشد.

وی با اشاره به نقدها مطرح نسبت به عملکرد احسان حدادی و نابرابر بودن در مقایسه با هزینه های صرف شده، ادامه داد: نباید از حق بگذریم که احسان حدادی در دوومیدانی ایران یک ستاره است، خیلی ها دوومیدانی ایران را به نام این ورزشکار می شناسند با این حال او در طول سال دو سه ماه را برای برپایی اردو و تمرین و مسابقه خارج از کشور و در آمریکا به سر می برد. قاعدتا هزینه هایی هم که برای هر یک از ماه های حضور حدادی در خارج از کشور صرف می گردد، کم نیست اما دوستان منتقد هزینه هر ماه را در 12 ماه سال ضرب می نمایند و رقم به دست آمده را ملاک ارزیابی قرار می دهند در حالیکه هفت هشت ماه سال احسان خارج از کشور نیست.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از طرفی تمام رقم و ارقامی که برای ورزشکارانی امثال احسان حدادی و حسن تفتیان هزینه شده به طور کامل از محل اعتبارات فدراسیون نبوده است. تقریبا 50 درصد این هزینه ها به وسیله فدراسیون تامین شده است، نیمی دیگر از محل اسپانسرهای تامین شده است.

صیامی تاکید نمود: با همه اینها از این پس بر اساس ظرفیت اقتصادی فدراسیون شرایط برای آماده سازی ورزشکاران مهیا می گردد. تمام برنامه ریزی ها در این زمینه بر مبنای اعتباراتِ در اختیار انجام خواهد شد.

یعنی خواسته ها و مطالبات شخصی ورزشکاران اجابت نمی گردد؟ مثل احسان حدادی و مطالباتی مانند عمل خارپاشنه خارج از کشور و اردوی برون مرزی؟، وی در واکنش به این پرسش گفت: کوشش مان این است برای ورزشکاران برترین شرایط ممکن را مهیا کنیم اما مساوی؛ برای بازی های آسیایی که سال آینده برگزار می گردد و ورزشکارانی که شانس حضور در آن را خواهند داشت شرایط مساوی ایجاد می کنیم تا فرایند آماده سازی خود را دنبال نمایند. برنامه کلی هم این است که 80 - 70 درصد مراحل اردویی را به صورت داخلی برگزار کنیم.

در خصوص مربی چه برنامه ای دارید؟ آیا تمرین با مربی اختصاصی همچنان در برنامه خواهد بود؟، رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران هم گفت: به این سمت حرکت خواهیم داشت که مربی مورد نظرمان در ایران فعالیت داشته باشد تا هم بر تمرین ورزشکاران مان نظارت داشته باشد و هم مربیان خودمان بتوانند کنار او باشند و از او یاد بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1735

به "زنگ خطر برای حدادی به صدا عایدی، اعمال شرایط مساوی در دوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای حدادی به صدا عایدی، اعمال شرایط مساوی در دوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید