بهترین زمان سفر به دوبلین؛ مرکز ایرلند، کشور وایکینگ ها

به گزارش مجله تانی بای، آیا می دانید بهترین زمان سفر به دوبلین، خانه مرکز تفریحات گینس، بر اساس آب و هوا و فصول، چه زمانی از سال است؟

بهترین زمان سفر به دوبلین؛ مرکز ایرلند، کشور وایکینگ ها

درست مانند دیگر شهرهای مدرن، دوبلین، مرکز کشور ایرلند، منطقه ای مجذوب کننده و منحصر به فرد برای سفر به شمار می آید. در کنار فرهنگ سنتی ایرلندی، دوبلین تحت نفوذ تاثیرات باشکوه بین المللی نیز است.

این شهر، بزرگ ترین شهر کشور ایرلند است و رشد سریع جمعیت مهاجران آن، افراد را از سراسر جهان گرد هم می آورد. تاثیرات فرهنگ های مختلف جمعیت دوبلین، در انواع غذاهایی که می توان در شهر پیدا کرد، کاملا مشهود است.

پیش تر به شما گفتیم که شهر دوبلین، به مشخصه های کلاسیک و قدیمی خود پایبند است و مرکز سرگرمیات گینس، کماکان پربازدیدترین جاذبه گردشگری ایرلند به شمار می آید. گردشگران در کنار بخش سنتی شهر، می توانند هنر معاصر و مدرنیته را نیز تجربه کنند.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس آب و هوا

فصل داغ گردشگری دوبلبن، فصل تابستان، ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور) است؛ زمانی که آب و هوا گرم (در ایرلند نیز آب و هوا برای سفر مناسب است) و خیابان ها مملو از فستیوال های مختلف هستند. البته باید در نظر داشته باشید که فصل تابستان، گران ترین زمان سفر به دوبلین با نرخ بالای بلیط های هواپیما و هتل ها، به شمار می آید. تابستان همچنین، شلوغ ترین زمان سال در دوبلین است.

اگر در پی صرفه جویی در هزینه های سفر و روبه رویی با جمعیت کمتر گردشگران هستید، در فصل زمستان به ایرلند بیایید و گرم ترین کت های خود را نیز، به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به دوبلین (و تمام شهرهای کشور ایرلند)، فصل پاییز و بهار، با آب و هوایی معتدل، جمعیت متعادل گردشگران در شهر و هزینه های معقول است.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

سفر در تابستان، به معنای بهترین آب و هوا و البته گران ترین نرخ های هتل ها و بلیط های هواپیما و همچنین سیل جمعیت گردشگران مشتاق است. حدبیشتر دمای میانگین، 15.6 درجه سانتی گراد و حداقل آن، بین 4.4 تا 10 درجه سانتی گراد است؛ پس حتما چند ژاکت سبک به همراه داشته باشید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دما در فصل پاییز دوبلین، با حدبیشتر دما در محدوده 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گراد، معتدل است؛ پس حتما ژاکت، سوئیشرت و شال گردن به همراه داشته باشید. فصل پاییز همچنین میزبان چندین فستیوال هنری و اجراهای تئاتر است. یک نکته مثبت دیگر برای سفر در پاییز، کاهش نرخ هزینه هتل ها است.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

زمستان شهر دوبلین، سرد و دما در این فصل بین 1.1- تا 4.4 درجه سانتی گراد است؛ پس حتما در چمدان خود، کت های گرم زمستانی به همراه بیاورید. این فصل از سال، میزبان بیشترین بارش و گاهی برف نیز هست.

مسافرانی که در این زمان از سال به دوبلین سفر می کنند، می تواننند صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه هتل و بلیط هواپیما کنند.

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

فصل بهار در شهر دوبلین، با تابش بیشتر نور خورشید و آب و هوایی گرم تر، فصل خوبی برای سفر به شمار می آید، اما دمای میانگین حدبیشتری 10 درجه سانتی گراد، به شما گوشزد می کند که در کنار تیشرت هایتان، سوئیشرت نیز به همراه بیاورید. گردشگران کمی در این فصل به دوبلین سفر می کنند؛ البته به غیر از یک استثنا: روز سن پاتریک.

اگر قصد سفر در زمان تعطیلات به دوبلین را دارید، از چند ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال کلانترف وایکینگ (Clontarf Viking Festival)

فستیوال کلانترف وایکینگ، یکی از فستیوال های سالیانه تابستانی است که در ماه ژوئن در دوبلین برگزار می شود. در طول این رویداد، در خیابان های اصلی شهر، گروهی با لباس های وایکینیگی گرد هم آمده و به اجرای برنامه می پردازند. جشن های متعددی در این فستیوال برگزار می شود.

فستیوال ایرلندی دوبلین (Dublin Irish Festival)

فستیوال ایرلندی دوبلین، یک فستیوال فرهنگی و موسیقی سالیانه است که در هفته اول آگوست در شهر دوبلین برگزار می شود. هشت استیج مختلف در مساحتی معادل 29 هکتار، بیش از 100 هزار نفر بازدیدکننده را به سمت خود می کشانند. از جمله فعالیت های این فستیوال می توان از اجرای موسیقی سنتی ایرلندی، موسیقی سلتیک (موسیقی سنتی سلت های اروپای غربی)، برنامه های تبارشناسی، پایکوبی، غذا و نوشیدنی، نمایشگاه های فرهنگی، بازی، ورزشی، هنری و صنایع دستی نام برد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال فرینج دوبلین (Dublin Fringe Festival)

فستیوال فرینج دوبلین، یک فستیوال سالیانه مجموعه های هنری در دوبلین است که در ماه سپتامبر برگزار می شود. این جشنواره به هنرمندان اجازه می دهد تا کار خود را از طریق یک اپلیکیشن ارائه دهند که بعدا از طریق مدیر برنامه بررسی می شود. فستیوال هنری فرینج، میزبان هنرمندان ایرلندی و همچنین بین المللی است.

فستیوال فرینج دوبلین از سال 1995 برگزار می شود و اخیرا مدت آن به 16 روز افزایش پیدا کرده است و بر آثار هنرمندان تازه و نوظهور تمرکز دارد. سرگرمی های متعددی از جمله موسیقی زنده، اجرای تئاتر، هنرهای تجسمی، هنر زنده و پایکوبی در طول این فستیوال برای سرگرمی بازدیدکنندگان وجود دارد.

فستیوال تاریخی دوبلین

فستیوال تاریخی دوبلین، که از طریق شورای شهر دوبلین و کتابخانه های عمومی شهر برگزار می شود، یک فستیوال رایگان در اواخر فصل پاییز (ماه های سپتامبر تا اکتبر) است. این جشنواره به خاطر جذب مورخان بین المللی ایرلند و نویسندگان پر فروش ترین کتاب های ایرلندی، برای یک آخر هفته پر از گفتگو و بحث های تاریخی مشهور است.

ششمین فستیوال تاریخی دوبلین در تاریخ 24 سپتامبر تا 7 اکتبر 2018 (2 تا 15 مهر 1397)، برگزار خواهد شد.

فستیوال تئاتر دوبلین

فستیوال تئاتر دوبلین که در سال 1957 تاسیس شده است، طولانی ترین فستیوال تئاتر قاره اروپا به شمار می آید که در طول 3 هفته در اواخر پاییز (ماه های سپتامبر تا اکتبر)، در دوبلین برگزار می شود. در این فستیوال، تئاترهای بین المللی برگزار و از هنرمندان برای خلق اجراهای خارق العاده حمایت می شود. این فستیوال، سکویی برای نمایش بهترین تئاترهای ایرلندی به تمام جهانیان است.

فستیوال تئاتر دوبلین 2018 در تاریخ 27 سپتامبر تا 14 اکتبر (5 تا 22 مهر 1397)، برگزار خواهد شد.

جشن اکتبر دوبلین

جشن اکتبر دوبلین، یک رویداد سالیانه در ماه اکتبر است که در طول آن، جشن های خیابانی متعددی در دوبلین برگزار می شود و شما فرصت این را دارید که در این جشن ها بخوانید و لذت ببرید.

فستیوال کتاب دوبلین

فستیوال کتاب دوبلین، جشن نویسندگان و ناشران ایرلندی در ماه نوامبر در دوبلین برگزار می شود. در طول این فستیوال، می توانید کتاب های جالبی بخرید و لذت ببرید.

فستیوال کتاب دوبلین 2018 در تاریخ 15 تا 18 نوامبر (24 تا 27 آبان 1397)، برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال سال تازه

فستیوال سال تازه دوبلین که چهار سال است، به صورت سالیانه در اواخر ماه دسامبر و اوایل ماه ژانویه برگزار می شود، پر از آتش بازی و جشن های هیجان انگیز است. تمام شهر در این جشن، نورانی می شود و رویدادهای متعددی در این فستیوال، شهروندان و گردشگران را به خیابان ها می کشاند.

جشن تمپل بار ترد (Temple Bar TradFest)

جشن تمپل بار ترد، یک فستیوال سالیانه موسیقی و فرهنگی است که در اواخر ماه ژانویه در دوبلین برگزار می شود.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال روز سن پاتریک

روز سن پاتریک، یکی از اعیاد مخصوص و تعطیلات ایرلندی ها است؛ که با مهاجرت و نفوذ آن ها، بخصوص بارهای ایرلندی به بیشتر کشورهای دیگر، بعد بین المللی به خود گرفته است. در این جشن، مردها و زن های ایرلندی، لباس های محلی سبز رنگ شان را پوشیده و نوشیدنی محبوب ملی شان را می نوشند و پایکوبی محلی شان را اجرا می کنند.

استفاده از شبدر ایرلندی از طریق سن پاتریک در هنگام موعظه او در ایرلند، موجب تصویب این ترکیب بعنوان نماد ایرلند شد. سن پاتریک کسی است که دین مسیح را به ایرلند آورده است.

فستیوال روز سن پاتریک، به صورت سالیانه در ماه مارس، در دوبلین برگزار می شود.

فستیوال بین المللی فیلم دوبلین

فستیوال بین المللی فیلم دوبلین، یک رویداد سالیانه در ماه مارس در شهر دوبلین است که در طول آن، فیلم های ایرلندی و بخش بین الملل، برای تماشاچیان علاقه مند به نمایش درمی آید. این فستیوال از سال 2003، در حال برگزاری است.

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس هزینه هتل ها

بهترین زمان سفر به دوبلین بر اساس هزینه هتل ها، فصل زمستان، یعنی ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند) است.

رتبه های دوبلین

گزارش رتبه بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های دوبلین به شرح زیر است:

  • دومین مقصد برتر گلف در جهان
  • ششمین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در اروپا
  • 11امین مقصد برتر گردشگری تابستانی

ایرلند؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه7.86.6
فوریه8.35.6
مارس10.65.1
آوریل12.84.6
می15.66.1
ژوئن18.35.6
جولای19.47.1
آگوست19.47.4
سپتامبر17.27.1
اکتبر13.97.1
نوامبر10.66.6
دسامبر8.37.4

در کشور ایرلند، رطوبت، یک کلمه واقعی است؛ در برخی منطقه ها کشور، بیش از 250 روز در سال باران می بارد! اگرچه، تغییرات آب و هوایی بسیار سریع و مکرر هستند، حتی در طول یک ساعت در یک روز. خورشید و باران در تمامی روزهای، با یکدیگر قایم باشک بازی می کنند و گاهی میزبان مه و رنگین کمان می شوند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه7.7 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر7.6 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر7.4 سانتی گراد- 6 سانتی متر7.3 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر
فوریه8.2 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر8.1 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر7.9 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر7.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
مارس10 سانتی گراد- 5 سانتی متر9.5 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر8.9 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر8.3 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
آوریل12.3 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر11.7 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر11.2 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر
می14.9 سانتی گراد- 5.7 سانتی متر14.2 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر13.5 سانتی گراد- 5 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
ژوئن17.6 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر17 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر16.3 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر15.6 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر
جولای19.1 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر18.9 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر18.6 سانتی گراد- 6 سانتی متر18.3 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر
آگوست19.4 سانتی گراد- 7.3 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 7.3 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 7.2 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر
سپتامبر16.7 سانتی گراد- 7 سانتی متر16.1 سانتی گراد- 7 سانتی متر15.6 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر15 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر
اکتبر13.1 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر12.3 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر11.4 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر
نوامبر9.8 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر9 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر8.1 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر7.3 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر
دسامبر7.7 سانتی گراد- 7.2 سانتی متر7.2 سانتی گراد- 7 سانتی متر6.6 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر6 سانتی گراد- 6.6 سانتی متر

ماه های می و ژوئن (11 اردیبهشت تا 9 تیر)، آفتابی ترین ماه های سال هستند و به همین دلیل خوشایندترین زمان سال برای اکتشاف و گشت و گذار در شهر به حساب می آیند.

فصل زمستان به طور کلی، آب و هوایی معتدل دارد.

ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) نیز، با آب و هوایی دلچسب پس از تابستان و دمایی که حدبیشتر آن، 20 درجه سانتی گراد در روزهای طولانی است، زمانی مناسب برای سفر به این کشور باستانی به شمار می آید.

چه زمانی به دوبلین برویم

ماهحداقل دمای میانگینحدبیشتر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحدبیشتر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه2912-1313
فوریه3910-1810
مارس4119-2010
آوریل5145-2311
می7166-2410
ژوئن101913011
جولای122132913
آگوست122022812
سپتامبر10181-2412
اکتبر7154-2511
نوامبر5117-1712
دسامبر499-1814

هزینه روزانه توریستی در دوبلین

هزینه یک روز اقامت در دوبلین حدودا 417 دلار (2,100,000 تومان) است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به دوبلین سفر می کنید، تغییر می کند. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در دوبلین اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1998

به "بهترین زمان سفر به دوبلین؛ مرکز ایرلند، کشور وایکینگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به دوبلین؛ مرکز ایرلند، کشور وایکینگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید