برترین چکمه ها از لحاظ علمی برای مکان های لغزنده

به گزارش مجله تانی بای، قدم زدن زیر برف بسیار لذت بخش است؛ اما اگر کفش مناسب به پا نداشته باشید، این کار می تواند خطرناک باشد.

برترین چکمه ها از لحاظ علمی برای مکان های لغزنده

گروهی از دانشمندان کانادایی آزمایشی بر روی اندازه مقاومت 100 چکمه در برابر لغزش انجام دادند و رتبه بندی آن ها و فهرست نمونه های برتر را منتشر کردند که شامل 6 مدل کفش مردانه و 2 مدل کفش زنانه است.

این محققان تعدادی کفش را در یک آزمایشگاه و به وسیله ایجاد زمستان مصنوعی امتحان کردند و با تست حداکثر زاویه قابل دسترسی (MAA) آن ها در پی اندازه توانایی کفش ها در برابر لغزندگی بودند. در این آزمایشگاه، درجه حرارت زیر صفر بود، زمین پوشیده از برف و یخ بود و باد با سرعت 18 مایل در ساعت حرکت می کرد.

آزمایش در هر دو حالت زمین کاملاً یخ بسته و زمینی که یخ آن ذوب شده، به دو شکل راه رفتن در سربالایی و سراشیبی انجام شد.

محققان 98 جفت چکمه را از لحاظ امنیت و راحتی مورد آزمایش قرار دادند و تنها 8 درصد از آن ها (3 جفت از لحاظ امنیت و 5 جفت از لحاظ راحتی) توانستند رتبه برتر را کسب نمایند.

این 8 جفت یک برف دانه را دریافت کردند. بدین معنی که MMA آن ها بین 7 تا 10 درجه بود. هیچ کدام از چکمه ها بیشتر از یک برف دانه دریافت نکرد.

کفش های زنانه کمتر از کفش های مردانه رتبه گرفتند. از لحاظ راحتی تنها یک کفش مارک Sperry که 180 دلار قیمت دارد، با کسب امتیاز 9 توانست یک برف دانه دریافت کند. از لحاظ ایمنی نیز تنها یک کفش مارک Marks با قیمت 200 دلار، توانست رتبه 8 را به خود اختصاص دهد.

کفش های مردانه از جمله کفش هایی از مارک کاترپیلار، Sperry، Wind River و Marks توانستند رتبه های بهتری را کسب نمایند. شما می توانید فهرست رتبه بندی تمام کفش های تست شده را در سایت ratemytreads.com مشاهده کنید.

در میان تمام چکمه ها، دو چکمه با فناوری خاص به نام Green Diamond و Vibrams Arctic Grip توانستند رتبه بهتری کسب نمایند. این کفش ها از مواد خاصی بهره می برند که به منظور ایجاد اصطکاک بیشتر روی یخ ذوب شده طراحی شده اند.

این تحقیق یکی دیگر از تحقیقات کاربردی برای یاری به پیشگیری از حوادث زمستانی است. سرپرست این تحقیقات در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: امیدوارم که مردم با انتخاب کفش مناسب و مقاوم در برابر لغزندگی، از بروز بسیاری از آسیب های جدی در زمستان جلوگیری نمایند.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است این تحقیقات تأثیر بیشتری در آینده داشته باشد. این آزمایشگاه در حال حاضر نمونه هایی از کفش ها را مورد آنالیز قرار می دهد که می توانند در برابر شیب های بیش از 10 یا حتی 15 درجه مقاومت نمایند. این تیم امیدوار است با تولیدنمایندگان همکاری کند تا بتوانند طی 2 سال آینده این فناوری را بر روی کفش ها پیاده سازی نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2078

به "برترین چکمه ها از لحاظ علمی برای مکان های لغزنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین چکمه ها از لحاظ علمی برای مکان های لغزنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید