تصاویر پیرترین جانور زنده روی زمین ، چهره پرچین و چروک لاک پشت 190 ساله را ببینید

به گزارش مجله تانی بای، این حیوان که دوران پادشاهی ملکه ویکتوریا و دوران اینترنتی امروز را دیده است، قرار است یک تولد سه روزه و با شکوه داشته باشد. او کهنسال ترین حیوان زنده زمین است.

تصاویر پیرترین جانور زنده روی زمین ، چهره پرچین و چروک لاک پشت 190 ساله را ببینید

به گزارش خبرنگاران، جاناتان، لاکپشت غول پیکر سیشل که در سال قرن هجدهم به سنت هلنا داده شد، قدیمی ترین جانور زنده زمینی شناخته شده است. او چندین جایزه بین المللی از جمله گینس را از آن خود نموده است.

زمانی که جاناتان به عنوان هدیه به فرماندار جزیره کوچک اقیانوس اطلس جنوبی رسید، ناپلئون تازه فوت نموده بود. او در طول زندگی طولانی اش بارها در مرکز اتفاقات عاشقانه نهاده شد. این لاک پشت مشهور در سال 1991 با همسری آشنا شد که با او شاد بود اما 26 سال بعد و بعد از بی فرزند ماندن این زوج تعیین شد که همسرش فردریکا مذکر بوده است.

این خبر بر معروفیت جاناتان اضافه کرد و عکس او را در پشت سکه پنج پنی محلی ثبت کرد. جاناتان اکنون پیرترین لاک پشتی است که تا به امروز ثبت شده؛ چهره اش پرچین و چروک و چشمش به علت آب مروارید نابینا است و حس بویایی هم ندارد. تخمین های علمی نشان می دهد که او در حدود سال 1832 از تخم بیرون آمده اما نایجل فیلیپس، فرماندار قلمرو ماوراء بحار بریتانیا، تولد رسمی او را در 4 دسامبر 1832 مقرر کرد.

مرکز رکوردهای جهانی گینس اما اعلام نمود به احتمال زیاد، او حتی بیشتر از از این سن دارد یعنی در زمانی که ملکه ویکتوریا به سلطنت رسید جوان بوده و امروز شاهد طلوع عصر تکنولوژی بوده است. با این حال او بدنام ترین ساکن سنت هلنا، ژنرال فرانسوی ناپلئون بناپارت، را ندیده است زیرا او در سال 1815 وارد جزیره شد و شش سال بعد در آنجا درگذشت.

  • تصاویر خوشبخت ترین لاک پشت جهان | اسکیت اختصاصی این حیوان را ببینید

اکنون مهمانی سه روزه ای برای تولد 190 سالگی جاناتان برگزار شده که ساکنان سراسر جزیره را گرد هم می آورد. قرار است یک کیک تولد دوستدار لاک پشت و یک ویدیوی متحرک درباره زندگی او ساخته گردد. کسانی که در جشن تولد جاناتان شرکت می نمایند گواهینامه ویژه ای دریافت می نمایند، می توانند تمبرهای مربوط به جاناتان را بخرند و برندگان مسابقه هنری را ببینند که برای جشن گرفتن این جشن راه اندازی شده است.

  • تصاویر عجیب ترین حیوان خانگی | پیاده روی یک پیرمرد با حیوان غول پیکرش را ببینید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2137

به "تصاویر پیرترین جانور زنده روی زمین ، چهره پرچین و چروک لاک پشت 190 ساله را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر پیرترین جانور زنده روی زمین ، چهره پرچین و چروک لاک پشت 190 ساله را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید