تمرکر بر روابط مالی 2 طرفه ایران و سوریه

به گزارش مجله تانی بای، شافعی گفت: هم اکنون تمرکز بر روابط مالی 2طرفه بین ایران و سوریه قرار گرفته است.

تمرکر بر روابط مالی 2 طرفه ایران و سوریه

به گزارش خبرنگار ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و سوریه اظها کرد: هم اکنون تمرکز بر روابط اقتصادی 2 طرفه بین ایران و سوریه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت همکاری اقتصادی بین 2 کشور ضرورت دارد و کوشش شده که در سطح دولتی خصوصی کوشش بیشتری در این امر صورت گیرد.

شافعی بیان نمود: امیدواریم به دنبال استقرار کامل صلح و ثبات در سوریه شاهد بازسازی آن باشیم و بخش خصوصی ایران آمادگی کامل برای مشارکت در بازسازی و تامین کالاها و خدمات مردم سوریه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه گفت: اتاق ایران طی سه سال گذشته اقدام به تشکیل ستاد بازسازی سوریه با همکاری اتاق های استانی نموده است. تشکیل اتاق مشترک 2 کشور و تبادل هیات های اقتصادی از جمله اقدامات ما در این مدت بوده است.

بومی سازی بیش از 500 میلیارد دلار اقلام وارداتی برقی تا 1400شافعی در ادامه بیان نمود: تمرکز بر ارتقای همکاری های اقتصادی در اولویت ما قرار گرفته و ضرورت دارد هم در بخش دولتی و هم خصوصی کوشش هایی بیشتری برای اجرایی شدن توافقات مشترک صورت بگیرد.

شافعی اضافه کرد: امضای سند راهبردی همکاری های بلندمدت با سوریه از سوی نخست وزیر سوریه و معاون اول رییس جمهور اقدام مهمی بود و باید هرچه سریعتر توافقات اجرا شده و موارد مطرح در این سند اجرایی گردد.

وی با اشاره به سفر اسحاق جهانگیری به دمشق اظهار کرد: در این مدت 10 هیات بازرگانی را بین 2 کشور تبادل نموده ایم. 2 ماه پیش شاهد سفر وزیر انرژی سوریه به تهران بودیم و امروز نیز میزبان وزیر مسکن این کشور هستیم.

شافعی در ادامه به قراردادی که قرار است امروز بین وزرای مسکن 2 کشور امضا گردد، گفت: 30 هزار واحد مسکونی در دمشق، حومه دمشق و حلب از سوی شرکت های ایرانی در سوریه ساخته خواهد شد.

شافعی مهمترین خواسته های بخش خصوصی ایران برای حضور و مشارکت در بازسازی سوریه را ایجاد بسترهای لازم برای حضور شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در سوریه و اجرای پروژه های زیرساختی؛ ارائه اطلاعات پروژه های قابل واگذاری؛ نحوه تامین اقتصادی و ضمانتنامه؛ انجام تمهیدات لازم میان کارآفرینان و اشخاص علاقه مند به مشارکت؛ ارائه تسهیلات برای ایجاد شرکت های مشترک ایرانی-سوری؛ برطرف موانع حضور شرکت های ایرانی؛ قبول ضمانت نامه های شرکت های ایرانی از سوی بانک های سوری و ارجعیت قراردادن شرکت های ایرانی در مناقصات در شرایط برابر با شرکت های دیگر کشورها عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 551

به "تمرکر بر روابط مالی 2 طرفه ایران و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکر بر روابط مالی 2 طرفه ایران و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید