توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه اندازی کتابخانه سیار است

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی درگز گفت: با توجه به گستردگی جمعیت در این شهرستان و روستاهای متعدد و نیز دسترسی آسان بانوان خانه دار و سالمندان به کتاب و همچنین توسعه فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان یک احتیاج به شمار می رود.

توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه اندازی کتابخانه سیار است

جهت دریافت خدمات اجرای بام باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

اصغر حسین زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه این امر یک ضرورت محسوب می شود اما تا به امروز بودجه کافی برای به کارگیری یک دستگاه خودرو و تجهیزات از هیچ منبعی تامین نشده است.

وی با اشاره به پرداخت نیم درصد شهرداری ها اضافه نمود: اگر مبالغ موردنظر به موقع پرداخت شوند، بخشی از مسائل برطرف می شود؛ این نهاد فرهنگی به علت کمبود بودجه قدرت اقدامات فرهنگی مناسب را ندارد.

حسین زاده اعلام کرد: اکنون تنها یک کتابخانه روستایی نیمه تمام با 40 درصد رشد فیزیکی در حال احداث است که به بنیاد مسکن سپرده شده است و دیگر روستاهای این شهرستان از نعمت کتابخانه بی بهره هستند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر پنج کتابخانه نهادی شامل 2 کتابخانه در شهر درگز و سه کتابخانه دیگر در بخش های نوخندان، لطف آباد و چاپشلو فعال است، عنوان نمود: سه هزار و 500 نفر عضو فعال در این کتابخانه ها از 80 هزار جلد کتاب استفاده می نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درگز اضافه نمود: کتاب هایی با موضوعات روانشناسی و علمی در کتابخانه های عمومی درگز کمتر به چشم می خورد و در مقابل موضوعات دینی، ادبیات و تاریخی بیشترین نسخه های موجود را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این موضوع که همه کتابخانه های درگز یک بخش کودک دارند، گفت: حدود 50 درصد اعضای کتابخانه های این شهرستان را بچه ها و نوجوانان تشکیل می دهند و میزان استقبال بانوان در 50 درصد دیگر بیشتر به چشم می خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 668

به "توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه اندازی کتابخانه سیار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه اندازی کتابخانه سیار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید