فراوری نانوپوششی برای محافظت از نمای ساختمان ها

به گزارش مجله تانی بای، ممانعت از شوره زدگی و پوسته پوسته شدن سطح، کاهش رشد قارچ مهم ترین کارکرد نانوپوشش هایی است که به وسیله شرکتی دانش بنیان به فراوری رسیده است.

فراوری نانوپوششی برای محافظت از نمای ساختمان ها

شوره، لک و آلاینده های روغنی نمای ساختمان ها را تخریب می نماید. کثیف شدن چهره ساختمان ها به ویژه در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می زند.

نانوپوشش های فراوری شده در شرکت نانوفراز سپاهان می تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان یاری کند. این نانوپوشش ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می گردد. محصولی که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراوری رسیده است.

ضد شوره کردن سطح، زنده کردن سطوح سنگی تیره، کلیه دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، صنایع ساختمانی و سازه های عمرانی، اماکن عمومی از جمله مدارس و مساجد، آثار باستانی، پیمانکاران ساختمان و شهرداری و کلیه شرکت های با زمینه کار بهینه سازی مصرف انرژی مهم ترین مزایای استفاده از این محصول بومی است. ایجاد پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر شده و زاویه تماس آی با سطح را افزایش می­دهد. این اثر در خصوص محصول مورد نظر بصورت زیر است.

جذب آب به وسیله انواع مصالح ساختمانی می تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد. با توجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تاثیر بر ظاهر مصالح و سازه از جمله این عیوب بشمار می رود.

ایجاد پوشش های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از حد آب روی سطح آن ها کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آن ها خواهد داشت. این اثرات در خصوص سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز نموده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می نماید. اخیرا ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این حوزه توسعه قابل توجهی یافته است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2117

به "فراوری نانوپوششی برای محافظت از نمای ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانوپوششی برای محافظت از نمای ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید