تیم فوتبال امید پر از تضاد است، انتخاب فرهاد مجیدی اشتباه بود

به گزارش مجله تانی بای، جلال چراغپور در تبادل نظر با خبرنگاران، در مورد نقدها از نتایج تیم فوتبال امید ایران در بازی های تدارکاتی اخیر خود گفت: مجرای موفقیت تیم فوتبال امید یکی از مباحث پیچیده در دنیاست که احتیاج به متخصصان این امر دارد و نمی توان با نگاهی کدخدا منشانه و با فرمول های اشتباه به روند ناکامی های قبلی سرانجام داد.

تیم فوتبال امید پر از تضاد است، انتخاب فرهاد مجیدی اشتباه بود

وی ادامه داد: اگر می بینید نزدیک به 46 سال است نتیجه نگرفتیم به خاطر فرایند اشتباهی است که با فرمول نادرست پیش برده و می بریم. اگر امیدهای ایران راستا پیروزیت را گم نموده اند به خاطر تضادهایی است که در نحوه پوشش و حمایت از این تیم به وجود آمده است.

کارشناس فوتبال ایران درباره بازیکنان حال حاضر در تیم فوتبال امید اضافه نمود: در رده امید فوتبالیست ها به بلوغ فنی و فکری کامل نرسیدند. برخی از امیدها فرصت بسیار کمی در تیم اصلی باشگاهی خود داشته اند و تعدادی نیز تبدیل به بازیکن اصلی تیمشان شده اند. تیم امید باید نحوه مدیریت با چنین مجموعه ای از بازیکنان را بداند.

وی تاکید نمود: معمولا باشگاه ها مانع از حضور طولانی مدت بازیکنان اصلی خود در اردوهای تیم امید هستند. عده ای از بازیکنان امید هم که اصلا در تیم باشگاهی بازی نمی نمایند از خدایشان است که به اردوی امید دعوت شوند تا برچسب ملی پوش را به رزومه خود بزنند.

مربی پیشین تیم فوتبال امید درباره نوع دیدگاه بازیکنان در این رده از فوتبال توضیح داد: در فوتبال رده امید باید به این نکته توجه کنیم که آنها احتیاج به تئوری فنی یکپارچه دارند. بازیکن را باید در اردوها از لحاظ شناخت فوتبالی به بلوغ برسانیم. مثلا یک مدافع را باید با انواع و اقسام دفاع ها آشنا کنیم و سپس از همان بازیکن بخواهیم که در تیم امید، چه نوع دفاعی داشته باشد.

چراغپور درباره شکست های اخیر امیدها مقابل حریفان آسیایی خود یادآور شد: نقطه مقابل تیم فوتبال امید ایران، حریفانش هستند. آنها معماری خود را ترسیم نموده اند و ما همچنان اندرخم یک کوچه برای انتخاب مربی هستیم. حریفان ما تئوریسین های بزرگ جهان را استخدام کردند تا به بازیکنان خود فهم بدهند اما فوتبال ایران هنوز نمی داند چه فلسفه مشخصی را برای این موضوع انتخاب کند.

کارشناس فوتبال ایران اذعان داشت: فوتبال امید ایران بی سواد است. در واقع منظور این است که این تیم دانش فنی کافی را در حساس ترین رده فوتبال کلی ندارد. همین امر باعث می گردد که در بازی های بین المللی به شدت با این مشکل روبرو شویم و ضعف فنی مشهود داشته باشیم.

وی در باره انتخاب فرهاد مجیدی در راس کادر فنی امیدها گفت: مشکل بسیار بزرگ انتخاب مربیانی است که خودشان در مربیگری هم امید هستند. ما در انتخاب مربیان تیم امید کسانی را می گذاریم که آنها می خواهند تجربه مربیگری داشته باشند. منصوریان، خاکپور و حالا فرهاد مجیدی در ابتدای راه مربیگری می آیند و مربی تیم بزرگ و پر چالشی مثل امید می شوند.

چراغپور اضافه نمود: این اشتباه است که مربیان جوان را که فقط و فقط اسم و رسم و مقبولیت اجتماعی دارند به عنوان سرمربی انتخاب کنیم و به مشکل بخوریم. آقایان الگوی فدراسیون فوتبال کره جنوبی را که در جام جهانی به چهارمی رسید باید یادشان باشد که آنها مربیان بادانشی را تربیت کردند که با کاغذ و قلم بر سر کلاس فوتبال می نشستند تا فکر خودشان را پرورش دهند و مربیگری یاد بگیرند.

کارشناس فوتبال ایران درباره برنامه اردوها و بازی های تدارکاتی تیم فوتبال امید گفت: فوتبال جهان در رده امید می گوید وقتی یک مربی تیمی را تشکیل می دهد باید حداقل 20 مسابقه تدارکاتی قبل از هر تورنمنت مهمی داشته باشد. چون میزان اشتباهات در تیم امید بسیار زیاد است و باید در همین بازی های تدارکاتی مشکلاتش را حل نماید.

وی ادامه داد: تیم امید ایران اردوهای بسیار ناقصی دارد. اردوهای این تیم باید با تعریف مشخصی از آمادگی جسمانی بازیکنان تشکیل گردد اما در تیم امید هیچ کس نمی داند باید با هر بازیکنی چگونه تمرین کند تا او پخته گردد.

مربی پیشین تیم فوتبال امید ایران درباره تکرار اشتباهات گذشته توسط عوامل فدراسیون فوتبال و باشگاه های فوتبالی در ایجاد ناآمدگی امیدها اذعان داشت: کادر فنی تیم امید در یک معادله پیچیده قرار گرفته است. من در دوره ای مربی تیم امید بودم که کریم باقری و مهدی پاشازاده را داشت و به نظرم قوی ترین تیم تاریخ فوتبال ایران در رده امید بود اما اگر نتیجه نگرفتیم به خاطر تضادهایی بود که وجود داشت و باید بگویم همچنان وجود دارد.

چراغپور اضافه نمود: پست هایی که مربی باشگاهی برای یک بازیکن در نظر می گیرد را نمی توان در تیم امید تغییر داد. خاکپور قربانی تغییر روزبه چشمی در تیم امید شد. او می خواست روزبه چشمی را از هافبک به دفاع وسط بیاورد اما در این راستا پیروز نشد و تیمش بازنده شد. مربی باشگاهی اطلاعات جامعی از بازیکن را به کادر فنی امید نمی دهد و بازیکن هم تفکرات احتمال تغییر را در ذهنش نمی گنجاند.

وی در خاتمه بار دیگر اعلام نمود: فوتبال امید ایران اسیر فرمول های اشتباه برای نتیجه گیری شده است. این فرمول ها تا زمانی که از بند تضادهای فکری درونش در تمام سلسله مراتب ها خارج نگردد نمی تواند پیروز گردد. نکته هایی نظیر انتخاب بازیکن، مربی، نحوه برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی در آن نقش بسیار مهمی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 319

به "تیم فوتبال امید پر از تضاد است، انتخاب فرهاد مجیدی اشتباه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم فوتبال امید پر از تضاد است، انتخاب فرهاد مجیدی اشتباه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید