جشنواره شتر دوکوهانه در بیله سوار آذرماه برگزار می شود

به گزارش مجله تانی بای، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار از برگزاری جشنواره شتر دوکوهانه در 9 آذرماه سال جاری در بخش جعفرآباد این شهرستان خبر داد.

جشنواره شتر دوکوهانه در بیله سوار آذرماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، فرنام حامد مسئول میراث فرهنگی بیله سوار امروز پنجشنبه 24 آبان 97 در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره شتر دوکوهانه شرح داد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های گردشگری عشایر شهرستان برگزار می شود.

او با اشاره به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی در این جشنواره افزود: از جمله پخت غذاهای محلی و عرضه و معرفی دمنوش های گیاهی پیش بینی شده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار افزود: برگزاری مسابقه شترسواری و انتخاب زیباترین شتر نیز بخش های دیگر این جشنواره است.

حامد ادامه داد: با توجه به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی برای گروه های سنی مختلف مسابقه انتخاب زیباترین لباس سنتی بچه ها و مسابقه نقاشی و کاردستی نیز تدارک دیده شده است.

او اجرای مسابقات بازی های بومی محلی و تیر اندازی با کمان سنتی را بخش دیگری از این جشنواره عنوان نمود و بیان داشت: عکس یادگاری با شتر و طرح سوال با اهدای جایزه نیز پیش بینی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 333

به "جشنواره شتر دوکوهانه در بیله سوار آذرماه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شتر دوکوهانه در بیله سوار آذرماه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید