حقایقی شگفت انگیز درباره چارلی چاپلین

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا) - در این گزارش حقایقی شگفت انگیز از زندگی پر رمز و راز چارلی چاپلین را خواهید خواند.

حقایقی شگفت انگیز درباره چارلی چاپلین

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرآنلاین، پدر و مادر چاپلین هر دو هنرمندانی (بازیگر و آوازه خوان) در سالن موسیقی در لندن بودند. وی در زندگینامه خود توضیح داده که چگونه در 5 سالگی، در یکی از اجراهای زنده تئاتر برای سربازان، جسمی به سر مادرش برخورد کرد و آسیب دید.

سپس مدیر صحنه یا احتمالا پدرش یا یکی از دوستداران مادرش - چاپلین را به عنوان جایگزین روی صحنه برد. چاپلین ابتدا ترانه ای معروف به نام جک جونز را خواند و تماشاگران را بر آن داشت تا او را غرق در سکه نمایند. او گویا با اعلام این که پول را قبل از ادامه کار برمی دارد، باعث خنده بیشتر تماشاگران شد. وقتی او آغاز به تقلید از حنجره مادرش کرد، خنده های بیشتری به دنبال داشت.

چند سال بعد، چاپلین اولین حضور حرفه ای خود را به عنوان عضوی از یک گروه پایکوبی نوجوانان انجام داد. او این کار را با دو نقش تئاتر ادامه داد. با وودویل (نمایش های سرگرم نماینده) روی صحنه رفت و در یک شب هم استندآپ کمدی فاجعه باری را انجام داد که او را از صحنه بیرون کشیدند.

عظیم شدن در یک یتیم خانه

با بدتر شدن سلامتی مادر چاپلین، امور مالی خانواده آنقدر وخیم شد که در سال 1896 چاپلین و برادر ناتنی عظیمترش را به یک مدرسه شبانه روزی دولتی برای بچه ها یتیم و بی بضاعت فرستادند. چاپلین حدود 18 ماه را در آنجا گذراند، طولانی ترین دوره تحصیلاتی که به صورت مداوم تا به امروز می دید. او خواندن و نوشتن را آموخت. اندکی پس از آن، مادرش به یک موسسه روانی سپرده شد. در همین حال، پدرش که نقش بسیار کمی در تربیت وی داشت، انتها در 37 سالگی به دلیل اعتیاد به الکل درگذشت.

چاپلین از اولین فیلمش متنفر بود

در جریان دومین سفر وودویل چاپلین به ایالات متحده در سال 1913، استودیوی کیستون او را با پرداخت 150 دلار در هفته استخدام کرد. او اولین حضور خود را در اوایل سال بعد در نقش یک کلاهبردار از کار افتاده در ساختن زندگی بازی انجام داد. او با استفاده از سبیل دسته دار، کلاه بالایی و مونوکل (عینک یک چشم)، چند شوخی خنده دار هنگام جنگ با قهرمان داستان انجام داد، روزنامه نگاری که در یک زمان به جای یاری به او با مردی که در زیر ماشین گیر نموده بود مصاحبه کرد. به طور کلی، چاپلین از عملکرد خود وحشت زده شد. بعدا گفت: من همه افراد خارج از صحنه را با پیش بینی حرکت بعدی غافلگیر کردم.

بازی یک شخصیت در چند فیلم

چاپلین پیش از فیلم دوم خود، روزی با شلوار گشاد، کت تنگ، کفش های عظیم، کلاه بولر کوچک و عصای بامبو لباس پوشید. او سبیل تقلبی کوچکی را به آن اضافه نمود و گفته می گردد در حالی که هم بازیانش در حال بازی پینوشل بودند، کسی که شاهد این صحنه بود، ادعا نموده تا وقتی که بدنش آغاز به لرزیدن نمی کرد، خندید. او گفت: چاپلین شما دقیقا همان کاری را انجام می دهید که اکنون در تصویر بعدی خود باید انجام دهید.

این شخصیت به اصطلاح Little Tramp (ولگرد کوچک) بلافاصله محبوبیت زیادی پیدا کرد، بسیاری از تقلیدها و طرح های بازاریابی را ایجاد کرد که مطبوعات آن را چاپلینیت نامیدند و برای دو و نیم دهه آینده به شخصیت روی صفحه چاپلین تبدیل شد. او تنها در سال 1914 در ده ها فیلم کوتاه به عنوان ولگرد کوچک ظاهر شد که بیشتر آن ها را خودش کارگردانی نموده بود.

چاپلین به سرعت میلیونر شد

چاپلین با پرداخت 1250 دلار در هفته، به اضافه 10 هزار دلار جایزه، در دسامبر 1914 به استودیوی Essanay نقل مکان کرد، که از او به عنوان عظیمترین کمدین دنیا یاد کرد. وی سپس با شرکت میوچال فیلم با 670 هزار دلار در سال قرارداد امضا کرد. پس از آن با ساخت 8 کمدی برای استودیو فیلمسازی فرست نشنال با مبلغ بیش از 1 میلیون دلار موافقت کرد. انتها، در سال 1919، او استودیوی شخصی خود را با همکارهای هالیوود، داگلاس فیربنکس، مری پیکفورد و دی. دبلیو گریفیث، تاسیس کرد.

چاپلین یک بار گفت: من برای پول وارد کار شدم و هنر از آن رشد کرد. اگر مردم از این اظهار نظر ناامید شوند، من نمی توانم به آن یاری کنم. این حقیقت است.

مقاومت بازیگر طناز در برابر ورود فیلم های ناطق

با فراوری اولین فیلم ناطق سینما با عنوان خواننده جاز در سال 1927، فیلم های با صدا به سرعت جایگزین فیلم های صامت شدند. با این وجود چاپلین در خصوص استفاده از فناوری جدید مردد بود، زیرا می ترسید که این ولگرد کوچک را خراب کند.

چاپلین در دو فیلم دهه 1930 خود، چراغ های شهر و زمان مدرن شامل موسیقی بود، اما گفت وگو نداشت، به جز یک صحنه که در آن به ایتالیایی ساختگی آواز می خواند. انتها، در سال 1940، او یک فیلم کاملا با صدا، دیکتاتور عظیم، طنز ضد هیتلری را منتشر کرد که برای اولین بار بعد از تقریبا 20 سال، شخصیت او شخصیتی غیر از ولگرد کوچک بود.

تجربه دو ازدواج ناموفق

در سال 1918 چاپلین عجولانه با میلدرد هریس بازیگر 17 ساله ازدواج کرد، تصمیمی که به زودی پشیمان می گردد و می گوید غیرقابل مصالحه بودند. پس از طلاق، او با لیتا گری 16 ساله، بازیگر دیگری که از او جدا شد، ازدواج کرد.

در سال 1943، چاپلین 54 ساله با اوونا اونیل 18 ساله، که توسط یک نماینده هالیوود معرفی شده بود، ازدواج کرد. پدر اونیل، یوجین اونیل، نمایشنامه نویس، از این ازدواج آنقدر ناراحت بود که او را از ارث محروم کرد، اما برخلاف سایر روابط چاپلین، این رابطه دوام داشت. این دو تا زمان مرگ چاپلین در 88 سالگی با هم زندگی کردند و صاحب هشت فرزند شدند.

تبعید چاپلین از ایالات متحده!

چاپلین با وجود تقریبا 40 سال زندگی در ایالات متحده، هرگز شهروند آمریکا نشد. در همین حال، او با فیلم مدرن تایمز، به عنوان یک طرفدار کمونیست شهرت یافت.

در دوران مک کارتی، FBI وی را تحت نظر قرار داد و یکی از نمایندگان کنگره می سی سی پی خواهان اخراج وی شد. دولت ایالات متحده سپس در سال 1952 هنگام سفر به انگلیس برای تعطیلات، اجازه ورود مجدد وی را لغو کرد. چاپلین به جای بازگشت برای پاسخگویی به اتهامات در برابر هیئت مدیره مهاجرت، تصمیم گرفت همراه خانواده خود به سوئیس برود. وی فقط یک بار دیگر در سال 1972 به ایالات متحده سفر می نماید تا جایزه افتخاری اسکار را بپذیرد.

دزدین، تابوت چاپلین را به سرقت بردند

چارلی چاپلین در 25 دسامبر 1977 پس از چند سال بیماری درگذشت و در دهکده ای در سوئیس نزدیک محل زندگی اش به خاک سپرده شد.

تنها چند ماه پس از مرگ چاپلین، دو دزد تابوت او را از گورستان سوئیس به سرقت بردند و تقاضای 600 هزار دلار باج از همسرش کردند. هنگامی که او از پرداخت پول خودداری کرد، آن ها بچه های او را تهدید کردند. انتها دزدان دستگیر شدند و تابوت برگردانده شد. سپس در یک طاق بتونی ضد سرقت دفن شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1558

به "حقایقی شگفت انگیز درباره چارلی چاپلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی شگفت انگیز درباره چارلی چاپلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید