خانه های بازسازی شده کرمانشاه حتی یک ترک هم بر نداشته اند

به گزارش مجله تانی بای، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زلزله سال گذشته کرمانشاه، 100 هزار واحد تخریب شد که خوشبختانه تاکنون کوشش خوبی اجرا شده و بیش از 20 هزار خانه بازسازی و 60 هزار خانه نیز تعمیر شده است.

خانه های بازسازی شده کرمانشاه حتی یک ترک هم بر نداشته اند

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل نجار در مراسم پایانی بیستمین مانور زلزله و ایمنی مدارس که امروز چهارشنبه هفتم آذرماه به صورت پایلوت در مدرسه فاطمه پزشکی کرج برگزار گردید با بیان اینکه ایران یک کشور حادثه خیز است و همیشه باید آماده باشیم، گفت: اولین کار برای آمادگی این است که مخاطرات را خوب بشناسیم، بدانیم زلزله چیست، گسل ها را بشناسیم، تخریب احتمالی را بدانیم و پیامدهای زلزله را خوب بشناسیم تا خودمان را ایمن کنیم.

وی با بیان اینکه ژاپن در سه دهه گذشته ده ها هزار نفر کشته بر اثر حوادثی چون زلزله داشت، اضافه کرد: اما علم را به کار گرفت و خود را در برابر زلزله ایمن کرد ما هم باید ساختمان ها را خوب بسازیم.

نجار از زلزله چند شب پیش در کرمانشاه گفت و بیان کرد: ساختمان هایی در این منطقه است که خوب ساخته شده و حتی در کانون زلزله در روستای چم هیچ آسیبی ندیده است.

وی ادامه داد: ما باید به این باور برسیم که حادثه اطلاع نمی دهد، روزانه بین 60 تا 70 زلزله در کشور رخ می دهد که احساس نمی گردد 175 زلزله چهار ریشتر است که احساس می گردد و هر سال یک زلزله 6 ریشتر و هر 10 سال یک زلزله هفت و بالاتر داریم. بنابراین اساس کار در این حجم حادثه، پیشگیری است.

نجار بیان کرد: در راستای بحث پیشگیری تاکنون یک میلیون و 800 هزار منزل روستایی نوسازی شده و در برنامه است که هر سال 200 هزار واحد به این تعداد اضافه گردد.

وی به برگزاری مانور زلزله در مدارس هم اشاره و بیان کرد: این مانورها می تواند در دانش آموز این احساس را به وجود آورد که باید خطرها را بشناسد، دانش آموز می تواند این احساس را به خانه منتقل کند و این تاثیر خوبی خواهد داشت و امیدواریم مانورهای زلزله هر سال بهتر از سال گذشته اجرا گردد.

نجار با تاکید بر اهیمت رفتار درست در برابر زلزله توضیح داد: در زلزله اخیر کرمانشاه 729 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که 37 نفر از آنان به بیمارستان منتقل شدند، همان موقع 8 نفر از این افراد مرخص شدند و الان 16 نفر بستری هستند تمام این 729 نفر در اثر رفتار غیرصحیح در زمان حادثه برایشان حادثه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در زلزله تهران هم رفتار مردم درست نبود چون مردم سریع خود را به پایین رساندند و با خودرو در معابر حاضر شدند؛ بهترین راه در چنین شرایطی پناه گیری درست است.

نجار ادامه داد: ما بعد از زلزله شاهد پس لرزه هستیم، کرمانشاه بیش از 5000 پس لرزه داشته است؛ اگر شخصی از زلزله جان سالم به در برده و بستگانش در زیر آوار هستند نباید سریع برای یاری اقدام کند چون پس لرزه ممکن است رخ دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در واکنش به مباحث مطرح شده در مورد آسیب دیدن خانه های بازسازی شده زلزله سال گذشته کرمانشاه در زلزله اخیر گفت: این خانه ها حتی یک ترک هم برنداشته اند، حتی یک خانه دچار ریزش گچ هم نشده حتی خانه هایی که در کانون زلزله بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 63

به "خانه های بازسازی شده کرمانشاه حتی یک ترک هم بر نداشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های بازسازی شده کرمانشاه حتی یک ترک هم بر نداشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید