خبرنگاران بخش کشاورزی 7 میلیارد متر مکعب آب در حوضه دریاچه ارومیه مصرف می نماید

به گزارش مجله تانی بای، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: هفت میلیارد متر مکعب از منابع آبی استان سالانه در زیرحوضه دریاچه ارومیه برای کشاورزی سنتی مصرف می گردد که باید این میزان به سه میلیارد متر مکعب برسد.

خبرنگاران بخش کشاورزی 7 میلیارد متر مکعب آب در حوضه دریاچه ارومیه مصرف می نماید

محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری همزمان از طرح های کشاورزی استان که به صورت ویدیو کنفرانس مشترک با سایر شهرستان ها در ارومیه برگزار گردید اضافه کرد: کشاورزان استان درسال های اخیر اهتمام خاصی به آبیاری های مدرن داشتند که بهره گیری از این شیوه های نوین موجب افزایش فراوری با استفاده بهینه از آب خواهد شد.

وی با اشاره به سیب صنعتی فراوریی در باغات استان نیز اضافه کرد: انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان چهره نامطلوبی از سیمای کشاورزی استان ارائه می نماید که سعی شده این موضوع در سال های اخیر حل گردد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان در سه سال اخیر و ساماندهی آن در دستور کار بوده ولی در سال گذشته باز شاهد تخلفاتی در این زمینه بودیم که امید است با همکاری و کنترل مسوولان این موضوع به شکل بهداشتی حل گردد و صنایع تبدیلی استان نیز به مواد اولیه بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر تاکید بسیاری برجمع آوری میوه ها به صورت بهداشتی صورت گرفته که با همکاری همه عوامل دخیل از فراورینمایندگان گرفته تا واسطه ها، امیدواریم این معضل حل گردد و کشاورزان فراوریات خود را به مراکز مجاز عرضه نمایند.

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، 357 طرح کشاورزی با هزینه هزار و 154 میلیارد ریال در استان امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید که با اجرای این طرح ها برای هزار و 548 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

از مجموع 357 طرح قابل افتتاح، 239 طرح در زیر بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی، 77 طرح عشایری، 16 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 9 طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، پنج طرح در بخش فراوریات گیاهی، 9 طرح در بخش فراوریات دامی و 2 طرح نیز در بخش شیلات بود.

آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه 6 تا 6.5 میلیون تن محصول از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف می گردد.

700 تا 800 هزار هکتار از مجموع یک میلیون هکتاری اراضی قابل کشت استان زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار می گیرد.

سیب، چغندر قند، گندم، جو، کلزا، انگور،انواع میوه های هسته دار و سبزی و صیفی جات جزو فراوریات کشاورزان این استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1156

به "خبرنگاران بخش کشاورزی 7 میلیارد متر مکعب آب در حوضه دریاچه ارومیه مصرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش کشاورزی 7 میلیارد متر مکعب آب در حوضه دریاچه ارومیه مصرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید