خبرنگاران روسیه: توقف عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر ناممکن است

به گزارش مجله تانی بای، مسکو - خبرنگاران - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت که متوقف کردن عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر در ایران ناممکن است.

خبرنگاران روسیه: توقف عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر ناممکن است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از مسکو ریابکوف روز سه شنبه به خبرنگاران درباره امکان توقف عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر گفت: به هیچ وجه توقف کار احداث نیروگاه هسته ای بوشهر امکان پذیر نیست و همکاری با ایران در طرح نیروگاه هسته ای بوشهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: مشارکت در طرح نیروگاه هسته ای بوشهر ازجمله در امور مربوط به ساخت بلوک های دوم و سوم این نیروگاه ادامه دارد و متوقف نمی گردد.

قرارداد احداث واحد 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر در آبان ماه 1393 بین شرکت مادر تخصصی فراوری و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت وابسته به شرکت دولتی روس اتم منعقد شد.

موضوع قرارداد شامل طراحی، احداث و راه اندازی 2 واحد راکتور هسته ای هر کدام به ظرفیت هزار و 57مگاوات الکتریک است.

ریابکوف در ادامه گفت: هیچ دلیلی برای تغییر برنامه کار احداث نیروگاه هسته ای بوشهر وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام نمود که بعضی اخبار در رسانه ها مبنی بر امکان توقف کار احداث نیروگاه هسته ای بوشهر، شایعه ای بیش نبوده و واقعیت ندارد.

هم اکنون واحد یکم این نیروگاه با توان هزار مگاوات الکتریک در حال بهره برداری و فراوری برق بوده که پس از راه اندازی و بهره برداری از واحدهای 2و 3 ظرفیت برق هسته ای کشور به سه هزار و 114 مگاوات الکتریک افزایش خواهد یافت.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر به تازگی با اشاره به اهمیّت و نقش ویژه این نیروگاه در فراوری انرژی الکتریکی ایمن و مطمئن، تاکید نمود: نیروگاه هسته ای بوشهر به صورت مداوم تحت نظارت و کنترل نهادهای نظارتی داخلی و مجامع بین المللی از جمله نظام ایمنی هسته ای کشور، آژانس بین المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی بهره برداران هسته ای واقع شده است.

رضا بنازاده توضیح داد: نیروگاه اتمی بوشهر با توان فراوری هزار مگاوات برق هسته ای به عنوان اولین نیروگاه اتمی هزار مگاواتی غرب آسیا در 12 شهریورماه 1390 به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و اینک با عبور از مرز فراوری 43 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته ای، علاوه بر تبلور تلفیق علم و صنعت و در کنار تربیت و آموزش نیروهای متخصص در این دانشگاه بزرگ صنعتی، نقش ویژه ای در تأمین انرژی مورد احتیاج کشور خصوصاً در استان های جنوبی در فصول گرم و سرد سال ایفا می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1545

به "خبرنگاران روسیه: توقف عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر ناممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: توقف عملیات احداث نیروگاه هسته ای بوشهر ناممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید