خبرنگاران صلیب سرخ: جنگ، 20 میلیون یمنی را از بهداشت محروم کرد

به گزارش مجله تانی بای، تهران- خبرنگاران- کمیته صلیب سرخ جهانی روز سه شنبه خاطرنشان کرد که به دلیل درگیری ها در یمن، 20 میلیون یمنی امکان دریافت مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی را ندارند.

خبرنگاران صلیب سرخ: جنگ، 20 میلیون یمنی را از بهداشت محروم کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سارا الزوقری سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه هشدار داد که فاجعه کرونا در سایه جنگ داخلی که چند سال است در این کشور در گرفته، می تواند بر رنج های مردم یمن بیفزاید.

وی گفت: یمنی هایی که در تماس مستقیم با این جنگ و زیر آتش و گلوله قرار دارند، نمی توانند به مراکز بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و در این میان، کرونا نیز به رنجی بر رنج های این مردم می افزاید.

سخنگوی صلیب سرخ افزود: یکی از دغدغه های اصلی، تاثیر شیوع احتمالی کرونا به صورت گسترده در یمن است؛ کشوری که به دلیل پنج سال جنگ در زمینه بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است.

الزوقری افزود: حدود نیمی از مراکز بهداشتی در یمن از خدمت رسانی خارج شدند و برخی دیگری از آنها نیز به صورت جزئی کار می کنند و جنگ به زیرساخت های بهداشتی یمن آسیب رسانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: می بینیم که بیمارستان های یمن دچار کمبود دارو، کادر درمانی و سوخت است و با سختی فعالیت می کنند.

سخنگوی صلیب سرخ گفت: جنگ امکان تردد خودروهای امدادرسان و سازمان های بشر محبت آمیز برای رسیدن به برخی از مناطق یمن به منظور ارزیابی شرایط یا کمک رسانی به مردم آسیب دیده را سخت کرده است.

تا به امروز تنها یک مورد ابتلا به کرونا در شهر الشحر استان حضرموت واقع در شرق یمن گزارش شده است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از 26 مارس 2015 (فروردین 94) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، یمن را هدف حمله های خود قرار داده اند که نتیجه ای جز کشتار، آوارگی و ویرانی برای یمنی ها نداشته است.

مجامع بین المللی همچنین هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان 22 میلیون یمنی را تهدید می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 911

به "خبرنگاران صلیب سرخ: جنگ، 20 میلیون یمنی را از بهداشت محروم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صلیب سرخ: جنگ، 20 میلیون یمنی را از بهداشت محروم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید