خبرنگاران نساجی - گل گهر؛ رویای خاتمه خوش نیم فصل در وطنی

به گزارش مجله تانی بای، ساری - خبرنگاران - تیم فوتبال نساجی مازندران بعد از ظهر فردا شنبه در آخرین ملاقات نیم فصل نخست لیگ بیستم باید در شرایطی مقابل گل گهر سیرجان قرار بگیرد که تغییرات قابل توجهی توسط جلالی در نساجی رقم خورده و طرفداران امیدوارند تیم شان پس از هفته ها ناکامی نیم فصل را با برد تمام کند.

خبرنگاران نساجی - گل گهر؛ رویای خاتمه خوش نیم فصل در وطنی

به گزارش خبرنگاران، مسابقه انتهای نساجی در نیم فصل نخست لیگ بیستم که از ساعت 15 و 30 دقیقه شنبه 25 بهمن در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می گردد، از اهمیت خاصی برای هر دو تیم برخوردار است. این تقابل حساس می تواند با توجه به تغییرات ایجاد شده در نساجی توسط مجید جلالی، امیدواری های ایجاد شده برای طرفداران پس از ملاقات نساجی مقابل استقلال و ارائه بازی خوب توسط این تیم را برای نیم فصل دوم بیشتر کند ، ضمن این که انتها دادن نیم فصل نخست با یک برد پس از 10 هفته ناکامی، اندکی از تلخی های ایجاد شده برای طرفداران نساجی طی سه ماه اخیر کم می نماید.

حریف فردای نساجی که تیم سابق جلالی محسوب می گردد در حال حاضر در رده ششم جدول لیگ نشسته است و با توجه به این که نسبت به سایر تیم ها یک بازی کمتر دارد ، امیدوار است با کسب این برد زمینه را برای قرار دریافت روی پله های بالاتر در انتها نیم فصل نخست و پس از انجام بازی معوقه با پرسپولیس فراهم کند.

تقابل باسابقه ترین های لیگ

گل گهر سیرجان که دومین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می نماید، سابقه پیروزی مقابل نساجی در لیگ آزادگان را دارد، اما طی یک فصل حضورش در لیگ برتر یک تساوی و یک شکست مقابل نساجی داشت. این تیم از هفته هفتم تا انتها فصل قبل با راهنمایی مجید جلالی که اکنون سرمربیگری نساجی را بر عهده دارد در لیگ حضور داشت و فصل پرفراز و نشیبی را با جلالی پشت سر گذاشت. در نهایت هم با قرار دریافت در پله دهم فصل نوزدهم را به انتها رساند.

مدیران این تیم اما برای فصل دوم حضور گل گهر در لیگ برتر تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند و با جذب پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر یعنی امیرقلعه نویی به جای باسابقه ترین سرمربی لیگ برتر -مجید جلالی- و به خدمت دریافت بعضی بازیکنان شاخص تصمیم دریافتد این بار حضور قدرتمندتری در لیگ داشته باشند و برای کسب سهمیه برنامه ریزی نمایند.

این تیم سیرجانی در حال حاضر با 19 امتیاز از 13 بازی و به خاطر تفاضل گل بهترش نسبت به آلومینیوم اراک، تراکتور و مس رفسنجان که همگی با 14 بازی 19 امتیازی هستند در رتبه ششم جدول رده بندی قرار گرفته است و در صورت برد مقابل نساجی بحران زده، می تواند با توجه به یک بازی عقب مانده زمینه را برای رسیدن به رتبه های بالاتر در جدول هم فراهم کند.

قلعه نویی در بازی فردا مقابل نساجی به دنبال کسب پیروزی است تا نتایج ضعیف هفته های اخیر را جبران کند. این تیم در 9 هفته اخیر فقط دو برد به دست آورد و از هفت بازی دیگر سه تساوی و چهار شکست را در کارنامه ثبت کرد. یعنی از 27 امتیاز ممکن فقط 9 امتیاز به دست آورد که برای تیم های قلعه نویی عملکرد ضعیفی محسوب می گردد.

ماشین گلزنی گل گهر

البته این عملکرد ضعیف نمی تواند برای نساجی که طی هفته های اخیر از قعرنشین های جدول هم بازنده شد امیدوارنماینده باشد. چرا که تیم قلعه نویی تا اینجای کار با 16 گل زده، بعد از سپاهان و استقلال سومین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که بخش مهمی از این آمار توسط یک مهاجم خطرناک ثبت شده است. گادوین منشا مهاجم خطرناک و گلزن گل گهر در 13 بازی اخیر 9 گل وارد دروازه حریفان نموده و پس از سجاد شهباززاده از سپاهان در رتبه دوم گلزنان لیگ بیستم قرار گرفته است.

گل گهر دو بازیکن گل ساز هم در اختیار دارد که پاس 6 گل این تیم در فصل جاری توسط آن ها داده شد. رضا زنده روح و بهنام برزای هر کدام با سه پاس گل پس از کریم اسلامی از نساجی که با چهار پاس گل صدرنشین پاسورهای برتر لیگ بیستم است، در رتبه دوم این جدول قرار دارند.

نکته مهم تر و سخت گلزنی به گل گهر در این ملاقات برای نساجی هم می تواند حضور دروازه بان فصل قبل این تیم در دروازه گل گهر باشد. علیرضا حقیقی که فصل قبل حضور اثرگذاری در دروازه نساجی داشت و پس از سال ها غیبت در فوتبال ایران دوباره با نساجی به فوتبال ایران برگشت، قرار است فردا در مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد. او هم تجربه کافی برای حفاظت از دروازه خود را دارد و هم با شرایط زمین و ورزشگاه وطنی به خوبی آشناست. میلاد زکی پور مدافع نوشهری، سعید صادقی هافبک ساروی گل گهر و سید محسن کریمی هافبک ساروی هم مازندرانی های گل گهر سیرجان هستند. البته کریمی به دلیل مصدومیت امکان بازی در مقابل نساجی را ندارد.

نساجی - گل گهر سیرجان / هفته شانزدهم لیگ نوزدهم / ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

تزریق امید و انگیزه به نساجی

البته نساجی هم برای ملاقات با گل گهر سیرجان تیم دست و پا بسته ای نیست. پس از شکست نساجی مقابل ذوب آهن در قائمشهر و شروع تغییرات جدی توسط مجید جلالی، این تیم با تغییرات عملکردی مشهودی مقابل استقلال ظاهر شد و نشان داد که این بار تغییر به معنای واقعی در تیم رقم خورده است. نساجی هرچند که ملاقات مقابل استقلال را در دقایق انتهای با یک شوت از پشت محوطه جریمه واگذار کرد، اما بازی منسجمی داشت و بویژه در خط دفاع خوب ظاهر شد.

جلالی در نخستین گام خود پس از ایجاد تغییرات در نساجی توانست سازمان دفاعی این تیم را ساماندهی کند و احتمالا برای این ملاقات علاوه بر تثبیت موقعیت خط دفاع، تدابیر جدیدی در رساندن توپ به دروازه حریف مد نظر قرار می دهد. تصمیم جلالی برای جذب چند بازیکن جوان از تیم امیدهای نساجی هم سبب تزریق انگیزه به تیم شد و هم توانست یک شوک مثبت به تیم وارد کند.

اعتماد جلالی به دروازه بان جوان و مازندرانی نساجی یعنی حسین خطیر که برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان می رفت و بازی دادن به چند بازیکن جوان که از امیدها به بزرگسالان دعوت شدند، نشان داد نساجی می تواند روی بازیکن های جوان خود حساب ویژه ای باز کند.

با این حال نساجی به دلیل کسب نتایج بسیار ضعیف در 10 هفته اخیر تحت فشار است و همین فشار روحی در زمین تمرکز بازیکنان بویژه در موقعیت های گلزنی را کاهش می دهد. به این موضوع باید مصدومیت محمدمهدی نظری بازیکن مؤثر نساجی و محمود قائدرحمتی را هم اضافه نمود که بنا به اعلام کادر پزشکی باشگاه تا انتها فصل امکان حضور در زمین را نخواهد داشت.

گل گهر، سکوی خروج از بحران

ملاقات فردای نساجی و گل گهر با در نظر دریافت تمام شرایط فنی و روحی دو تیم می تواند مانند ملاقات هفته نخست نیم فصل دوم لیگ نوزدهم، ایستگاه خروج نساجی از سه ماه ناکامی باشد. نساجی که در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم با راهنمایی محمدرضا مهاجری هفته ها بود نتیجه نمی گرفت، پس از حدود 100 روز نبردن در مسابقات لیگ برتر، 29 آذر 1398 در ورزشگاه وطنی قائمشهر پیروز شد گل گهر را که توسط مجید جلالی راهنمایی می شد با یک گل شکست دهد و از فشار روحی ناشی از هفته ها نبردن خارج گردد. حالا نیز شرایط تقریبا مشابه سال قبل است. با این تفاوت که مجید جلالی این بار روی نیمکت نساجی نشسته و امیدوار است با تدابیر فنی جدید خود بتواند از تیم سابقش سه امتیاز بگیرد و نساجی را با کسب یک برد به فصل جابجایی برساند.

نساجی در این مسابقه فرصت خوبی دارد تا با توجه به برکناری رحمان رضایی سرمربی نوری ذوب آهن و بدون مربی بودن این تیم اصفهانی در این هفته مقابل مس رفسنجان و احتمال نتیجه ندریافتش، با کسب یک برد دوباره به رتبه چهاردهم برگردد و فصل را هم با یک برد امیدبخش تمام کند.

ملاقات نساجی و گل گهر سیرجان را علی بای قضاوت می نماید و علی میرزابیگی، رضا حیدری و میلاد قاسمی یاری های او در این مسابقه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران نساجی - گل گهر؛ رویای خاتمه خوش نیم فصل در وطنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نساجی - گل گهر؛ رویای خاتمه خوش نیم فصل در وطنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید