خبرنگاران کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز شروع می گردد

به گزارش مجله تانی بای، اردبیل- خبرنگاران- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در روزهای آینده شاهد شروع عملیات کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز خواهیم بود.

خبرنگاران کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز شروع می گردد

فریده سرودی روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت کاوش در منطقه اضافه کرد: تپه نادری از آثار باستانی و تاریخی مهم اصلاندوز به شمار می رود که در فروردین سال 1347 در فهرست آثار ملی ایران نهاده شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه قدمت این تپه تاریخی تا هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد تخمین زده شده است، تشریح کرد: تپه نادری به دلیل اهمیت و موقعیت استراتژیکی و نظامی یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی در شهرستان به شمار می رود که با کاوش در منطقه تحقیقات و آنالیز های بیشتر در این زمینه انجام می گردد.

سرودی از مستندسازی آثار طبیعی و ناملموس در شهرستان اطلاع داد و اضافه کرد: تا مردادماه سال جاری لیست این آثار تهیه و برای مستندسازی آماده می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پارس آباد با اشاره به بعضی آثار شهرستان که برای مستندسازی در نظر گرفته شده است، بیان نمود: در کنار آثار طبیعی، از جمله آثار ناملموس مراسم و بازی های بومی محلی منطقه نظیر قیش گوتدی، چیلینگ آغاج، گلین چیخدی و نیز بعضی غذاهای محلی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید