دانشجویان چینی مقیم گرگان در سلامت هستند

به گزارش مجله تانی بای، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا به امروز موردی از وجود ویروس کرونا در این استان تایید نشده و دانشجویان چینی ساکن گرگان هم در سلامت هستند.

دانشجویان چینی مقیم گرگان در سلامت هستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سراج الدین عارف نیا اظهار کرد: اگر اتباع چینی ساکن در گلستان در 14 روز اخیر به کشورشان سفری داشته اند حتما مورد نمونه برداری پزشکی قرار می گیرند.

وی اضافه نمود: در مجموع تمهیدات پزشکی لازم برای نظارت و صیانت بهداشتی در استان گلستان اندیشیده است.

در همین مورد مسئول روابط عمومی جامعه المصطفی گرگان گفت: در این مرکز حدود 60 دانشجوی چینی مشغول تحصیل هستند و محدودیتی برای سفر به کشورشان وجود ندارد اما هنگام بازگشت به ایران حتما قرنطینه و آزمایش های لازم پزشکی از آنها به عمل می آید.

سعید رنجبر اضافه نمود: پس از شیوع ویروس کرونا در بعضی کشورها هیچ یک از دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در گرگان به کشورشان سفر نداشته اند.

جامعه المصطفی شعبه گرگان حدود 700 طلبه و دانشجوی زن و مرد خارجی از کشورهای مختلف جهان دارد.

ویروس کرونا از چندی پیش در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروشند، شروع شد.

این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه در چین به 12 کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت نموده است.

در پی اعلام شرایط اضطراری ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت در نامه به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع بعدی لغو گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 631

به "دانشجویان چینی مقیم گرگان در سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان چینی مقیم گرگان در سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید