درآمدهای گردشگری ترکیه 30 میلیارد دلار کاهش یافت

به گزارش مجله تانی بای، گردشگری ترکیه در مقایسه با گذشته، با کاهش 30 میلیارد دلاری روبرو شده است.

درآمدهای گردشگری ترکیه 30 میلیارد دلار کاهش یافت

علی رغم بازگشت نسبی ثبات به گردشگری ترکیه، این صنعت با کاهش عایدی 30 میلیارد دلاری در مقایسه با گذشته رو به رو است. صنعت گردشگری ترکیه پس از گذر از دوران رکورد سال 2016، حالا دوباره احیا شده و نرخ اشتغال هتل ها در امسال رو به افزایش است، اما این بازگشت گردشگر های خارجی همانند گذشته برای این کشور عایدیزا نبوده است، چرا که گردشگر های ثروتمند دیگر کمتر به این کشور سفر می نمایند.

اویا نارین، رئیس انجمن سرمایه گذاران گردشگری ترکیه در این باره گفت:

گردشگری ترکیه در سال 2016 در بدترین شرایط خود بود، اما امروز ظاهرا به نظر می رسد اوضاع بهبود یافته اما همچنان با کاهش بزرگی در عایدیها روبرو است و تا خاتمه سال این خلا بیشتر احساس خواهد شد. با در نظر گرفتن دو سال آینده و سال گذشته، پیش بینی می گردد که با 30 میلیارد دلار کسری عایدی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت:

نه تنها برای تقویت گردشگری، بلکه برای افزایش کارآمدی در سایت خارجی نیز ما باید درک جهانی بیرون از ترکیه بازنگری و آن را بهبود بخشیم.

گردشگرانی که در دوره افت در سال 2016 به ترکیه سفر می کردند به طور میانه روزانه 602 دلار هزینه می کردند در حالی که گردشگران ترکیه ای که به مقاصد گردشگری خارجی سفر می کردند به طور میانه 973 دلار هزینه می کردند.

علت این اختلاف در اندازه هزینه این است که گردشگران ترک که به مقاصد خارجی سفر می نمایند دارای سطح تحصیلات و عایدی بالایی هستند و در جستجوی شهرهای متفاوت، موزه ها، تئاترها و کنسرت ها هستند در حالی که مسافران خارجی به مقصد ترکیه بیشتر اولویت خو را به دریا، ساحل، هتل ها وغذای مقرون به صرفه اختصاص می دهند و خیلی پول خرج نمی نمایند. البته می توان با تبلیغات بیشتر گردشگران ثروتمندتر و فرهیخته تر از شرق غرب جذب کرد اما مساله مهم تر آن است که قشر تحصیل نموده و ثرتمند جهان باید تصویر بهتری از ترکیه داشته باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2058

به "درآمدهای گردشگری ترکیه 30 میلیارد دلار کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدهای گردشگری ترکیه 30 میلیارد دلار کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید