تور مجارستان: آشنایی با بوداپست، عروس دانوب

به گزارش مجله تانی بای، بسیاری از افراد معتقدند شهر بوداپست مجارستان (Budapest) زیباترین شهر در اروپای شرقی است و به همین علت به این شهر زیبا در حاشیه رود دانوب، القابی چون عروس دانوب، مروارید دانوب، پاریس شرق اروپا و … داده اند.

تور مجارستان: آشنایی با بوداپست، عروس دانوب

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

کافیست یک بار در خیابان های این شهر زیبا قدم بزنید و از دیدنی های بوداپست بازدید کنید تا شیفته مرکز مجارستان شوید.

شما نیز دوست دارید با بوداپست مجارستان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره بوداپست، تاریخچه و آب و هوا و جاهای دیدنی آن بیشتر بخوانید.

درباره بوداپست

احتمالا پاسخ سوالاتی چون بوداپست مرکز کدام کشور است یا بوداپست در کدام قاره است را می دانید و باید از آنها عبور کنیم. ولی به طور خلاصه، بوداپست مرکز مجارستان و شهری در اروپاست.

این شهر زیبا در حاشیه رود دانوب و دامنه کوه های بودا قرار گرفته است. اگرچه این شهر و اطراف آن پر از منظره ها طبیعی زیباست، اما معماری خیره نماینده ساختمان های سبک آرت نوو (Art Nouveau) باعث شده تا بوداپست به یکی از زیباترین شهرهای اروپا و تور بوداپست به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری تبدیل گردد.

در میان شهرهای مجارستان، هیچکدام به میزان بوداپست نمی تواند شما را با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا سازد. در کافه و رستوران های بوداپست می توانید غذا انواع غذای محلی بوداپست را امتحان کنید، در سالن های تئاتر و اپرا با فرهنگ بینظیر مجارستان آشنا شوید و در موزه های غنی این شهر، تاریخ مجارستان را مرور کنید.

علاوه بر این، شهر بوداپست مملو از چشمه های آب گرم معدنی است و به عنوان مرکز چشمه های آب گرم اروپا شناخته می گردد. همین موضوع باعث شده است تا استفاده از حمام های آب گرم از دیرباز به یکی از مهمترین فعالیت های گردشگری این شهر تبدیل گردد.

اما باید بدانید شهری که امروزه با نام بوداپست و به عنوان مرکز مجارستان شناخته می گردد، شهر جدیدی است که در سال 1873 میلادی تاسیس شده است. در این سال شهرهای بودا (Buda) و پست (Pest) در دو سوی دانوب و شهر اوبودا (Óbuda) با یکدیگر ادغام شده و شهر بوداپست را تشکیل دادند.

باید بدانید شهری که امروزه با نام بوداپست و به عنوان مرکز مجارستان شناخته می گردد، شهر جدیدی است که در سال 1873 میلادی تاسیس شده است. در این سال شهرهای بودا و پست در دو سوی دانوب و شهر اوبودا با یکدیگر ادغام شده و شهر بوداپست را تشکیل دادند.

اما با وجود این ادغام، فرهنگ و شخصیت این سه منطقه هنوز با یکدیگر فرق دارد و با گشت و گذار در منطقه ها شهر بوداپست مجارستان، متوجه این موضوع خواهید شد.

بودا در غرب رود دانوب واقع شده و به خاطر نزدیکی به کوه های بودا، ناهموار است. در این منطقه می توانید از تپه قلعه بودا که از قدیمی ترین نقاط این شهر است بازدید کنید. اگرچه امروزه چیز زیادی از قلعه اولیه باقی نمانده است، اما قصر سلطنتی بودا که در دوران رنسانس ساخته شده و بعلاوه قلعه ماهیگیر (Fishermans Bastion) از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه و نماینده تاریخ بوداپست هستند.

اما منطقه پست در شرق دانوب، جایی است که تمام اتفاقات و هیجان های شهر را در خود جای داده است. این شهر با معماری چشم نواز ساختمان های و خیابان های عریض و زیبا، سال ها با وین در کسب عنوان مهمترین شهر امپراتوری اتریش-مجارستان (Austro-Hungarian) رقابت داشته است. امروزه این بخش از بوداپست میزبان ساختمان مجلس مجارستان و تعداد زیادی گالری هنری و سالن اپرا است و کنسرت ها و نمایش های متعددی در آن برگزار می گردد.

برترین رستوران های بوداپست نیز در این سوی دانوب واقع شده اند و می توانید علاوه بر خوردن غذاهای خوشمزه مجارستانی، با فرهنگ و زندگی شبانه اهالی مجارستان نیز آشنا شوید. ضمن اینکه دانشگاه بوداپست مجارستان نیز در شرق دانوب و منطقه پست واقع شده است.

اما با وجود این تفاوت ها، زبان مردم بوداپست در دو سوی دانوب یکسان است و اهالی به زبان مجاری صحبت می نمایند. با اینحال بخش زیادی از مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و می توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. بعلاوه امنیت در بوداپست نیز بسیار بالاست و مسئله ای از این بابت جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

بعلاوه بد نیست بدانید که واحد پول بوداپست و مجارستان، فورینت مجارستان (Hungarian forint) است که از صد فیلر (Fillér) تشکیل می گردد.

در نهایت برای اینکه دقیقا متوجه شوید بوداپست کجاست، بد نیست به موقعیت بوداپست در نقشه توجه کنید

آب و هوای بوداپست

بوداپست در اقلیم قاره ای مرطوب (Humid continental climate) قرار گرفته و آب و هوای آن مانند اغلب شهرهای اروپایی معتدل است. اگرچه بیشتر گردشگران ماه های جولای و آگوست را برای شرکت در تور بوداپست انتخاب می نمایند، اما این شهر در تمام طول سال آب و هوای مناسبی دارد و می تواند میزبان گردشگران باشد.

با اینحال برترین زمان برای بازدید از بوداپست، ماه های می تا ژوئن و سپتامبر است که هوا همچنان گرم است اما قیمت هتل ها و دیگر خدمات گردشگری به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

بعلاوه با اینکه در زمستان جذابیت چشمه های آب گرم این شهر باعث می گردد نرخ پروازها کمی افزایش یابد، اما با اینحال زمستان نیز فصل مناسبی برای سفر به شهر بوداپست مجارستان به شمار می رود زیرا علاوه بر چشمه های آب گرم، شهر نیز با وجود بارش برف چهره ای استثنایی به خود می گیرد.

جاذبه های بوداپست

بوداپست شهری بسیاری زیبا و دیدنی است که برای بازدید از تمام جاذبه های گردشگری آن، به روزها و ماه ها زمان احتیاج دارید. اما در ادامه تنها تعداد اندکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر را برای شما معرفی می کینم:

ساختمان مجلس مجارستان: این بنای زیبا و بزرگ، در حاشیه رود دانوب قرار گرفته و نه تنها نمادی از مجارستان به شمار می رود، بلکه یکی از بزرگترین ساختمان های مجلس در دنیاست.

قلعه ماهیگیر: این قلعه از دوران باستان یکی از نقاط دفاعی شهر بوده و شاهدی بر فراز و نشیب تاریخی مجارستان به شمار میرود. بنای فعلی این قلعه بین سال های 1895 تا 1902 میلادی ساخته شده است.

کفش های دانوب: رود دانوب که از وسط شهر بوداپست عبور می نماید، نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. اما یکی از جاذبه های این رودخانه، یادمان کشته شدگان جنگ جهانی دوم در این شهر است. سال 2005 در حاشیه دانوب 60 جفت کفش آهنی به یاد افرادی که در این محل به وسیله نیروهای آلمان نازی کشته اند نصب شد.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1881

به "تور مجارستان: آشنایی با بوداپست، عروس دانوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: آشنایی با بوداپست، عروس دانوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید