علت توقیفِ نمایشِ آن سوی آینه اعلام شد

به گزارش مجله تانی بای، روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی با ارائه توضیحاتی در مورد ممانعت شورای نظارت و ارزشیابی این اداره کل از ادامه اجرای نمایش آن سوی آینه اظهار داشت روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت از گروه درخواست بازبینی مجدد نموده و اجرای این نمایش به دلیل پذیرفته نشدن این درخواست از سوی گروه اجرایی، متوقف شده است.

علت توقیفِ نمایشِ آن سوی آینه اعلام شد

در متن ارسال شده از سوی روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی درباره نمایش آن سوی آینه چنین آمده است:

در پی حواشی پیش آمده در مورد نمایش آن سوی آینه به کارگردانی علی سرابی و به منظور شفافیت در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند جامعه تئاتر می بایست با اتکاء به هویت و کارکرد تئاتر؛ اساس کار و ارتباطات خود را بر مصاحبه و تفاهم گذاشته و جز صداقت و راستگویی را مبنا قرار ندهد؛ لذا براساس فرایند تقاضای گروه و تالار درخواست کننده نمایش مذکور چند هفته پیش از اجرا، بازبینی صورت گرفت و ضمن اعلام تصویب، مواردی به عنوان اصلاحات به گروه اعلام شد که مورد توافق صورت گرفت. بر همین منوال پس از حدود دو هفته اجرا، بنا بر گزارش بازبینی حین اجرا و با عنایت به آنالیز نظرات تماشاگران در رسانه های متنوع هنری، به دلیل مغایرت اجرا ها نسبت به اجرای بازبینی، مقرر شد نمایش مجددا بازبینی شود که به اطلاع گروه رسانده شد.

به همین دلیل اداره کل و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش برای حفظ حقوق تماشاگران محترمی که برای روز های آینده اجرا، بلیط تهیه نموده بودند، تاریخ بازبینی مجدد را در یکی از روز های تعطیلی اجرا (ایام تعطیلی ماه مبارک رمضان) در نظر گرفته که مقارن روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت 1401 بوده است.

متاسفانه علیرغم هماهنگی های اجرا شده و کمال همکاری اداره کل در معین ساعت بازبینی - 6 بعدازظهر- پس از مراجعه هیات بازبینی به محل بازبینی، گروه در محل حضور نداشته اند و بازبینی صورت نگرفت که گزارش به وسیله هیات مذکور به شورا ارائه شد.

اگرچه همین اندازه عدم همکاری و بی توجهی به قواعد و قوانین برای ممانعت از اجرا کافی به نظر می رسید با این همه مجددا مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه مورخ، پنجم اردیبهشت 1401 ساعت 11، بازبینی انجام شود که مراتب به تهیه کنندگان کار ابلاغ شد، ولی این مورد نیز به وسیله گروه پذیرفته نشد؛ لذا طبق ضوابط موجود و به منظور حفظ و حراست از آیین نامه های اجرایی نمایش ها و عنایت به پرهیز از هر نوع کج سلیقگی و اشاعه بدرفتاری ها که با عرف و باور های فرهنگی جامعه در تعارض و تضاد است مقرر شد که اجرا تا اطلاع ثانوی متوقف شود. بدیهی است همه مراحل فوق با هماهنگی تهیه کنندگان، مجریان طرح و کارگردان محترم اثر بوده است و عدم توجه و عنایت گروه به توافقات اجرا شده مسائل اخیر را پدید آورده است.

از آن جا که ما همگی خود را مجموعه یک خانواده می انگاریم در تعجب هستیم که در هنگامه و لحظاتی که کوشش همه همکاران اداره کل، مبتنی بر برطرف مشکل اجرا بوده متاسفانه دوستان و هنرمندان محترم گروه، با گذاشتن استوری ها و پست های مبهم و مصاحبه های غیرواقع و مغایر با حقیقت، فضای ایجاد توافق را مخدوش کردند. معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفه ای و خلاف واقع، نه تنها با ذات هنر تئاتر، مغایرت دارد بلکه برای ایجاد فضایی سالم و رو به جلو مضر و آسیب زننده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2028

به "علت توقیفِ نمایشِ آن سوی آینه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت توقیفِ نمایشِ آن سوی آینه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید