دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات جدید به عربستان را صادر کرد

به گزارش مجله تانی بای، دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات به سه کشور عربی عربستان سعودی، عمان و امارات را صادر کرد.

دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات جدید به عربستان را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، دولت آلمان برای صادرات تسلیحات جدیدی به کشورهای عرب منطقه از جمله عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده است.

خبرگزاری آلمان این گزارش را با استناد به نامه زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان به کمیسیون مالی مجلس این کشور منتشر نموده است.

بر این اساس شرکت های تسلیحاتی آلمانی معاملات میلیونی جدیدی با کشورهای عربستان سعودی، عمان و امارات بسته اند.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی 23 فروند بالگرد ایرباس از کشور آلمان دریافت می نماید. شرکت سازنده سلاح هکلر و کخ آلمان از طرف دولت آلمان اجازه دارد همچنین 1210 قبضه مسلسل و اسلحه کمری به کشور عمان، 487 نوع از این تسلیحات به اندونزی و 130 نوع از این سلاح ها را به کشور امارات صادر کند.

این شرکت تسلیحاتی با مجوز دولت آلمان سلاح های کمری و قطعاتی به ارزش 7.1 میلیون یورو به عمان تحویل می دهد و بابت فروش تسلیحات به کشور امارات هم 1.5 میلیون یورو دریافت می نماید.

سبزهای آلمان این انتقاد را به وزیراقتصاد وارد نموده اند که اصول خود را نقض نموده است.

یکی از کارشناسان دفاعی این حزب اظهار داشته است که من نمی فهمم چگونه زیگمار گابریل این گفته های متناقض خود را تحمل می نماید. بارها و بارها وزیر اقتصاد ما صادرات سلاح به دیگر کشورها را به باد انتقاد گرفته است، اما بعد از آن بدون دغدغه تجارت های تسلیحاتی با کشورهای دنیا سوم را تصویب می نماید.

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان وعده داده بود که بعد از عهده داری این سمت خود در دولت آلمان صادرات سلاح به دیگر کشورها بخصوص کشورهای نقض کننده حقوق بشر را کاهش دهد.

22

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 514

به "دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات جدید به عربستان را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحات جدید به عربستان را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید