دپوی واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش مجله تانی بای، در شرایطی که کشورهایی مثل هند و برزیل به جهنمی از کرونا تبدیل شده و به شدت نیازمند واکسن هستند، خبرها حاکی از انباشت واکسن مازاد در آمریکا حکایت دارد بطوری که بعضی نهادهایی آمریکایی از دولت بایدن خواسته اند بجای نگهداری واکسن مازاد در انبارها، آن را به کشورهای نیازمند بدهد.

دپوی واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز نوشت: اتاق بازرگانی آمریکا از دولت جو بایدن خواست میلیون ها دوز از واکسن استرازنکا را که در این کشور انبار شده است به کشورهای برزیل و هند و دیگر کشورهای بشدت آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا ارائه دهد.

به گزارش رویترز، میرون بریلینت رئیس بخش امور بین الملل اتاق بازرگانی آمریکا روز آدینه در بیانیه ای ضمن بیان این درخواست اضافه نمود: دوزهای این واکسن در آمریکا مورد احتیاج نخواهد بود و این کشور تا اویل ماه ژوئن به اندازه کافی واکسن برای واکسینه کردن همه شهروندانش فراوری خواهد نمود.

وی با اشاره به مشارکت بین المللی برای اطمینان از دسترسی گسترده به واکسن اضافه نمود: انتقال دوزهای انبار شده واکسن استرازنکا به کشورهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نمایند بر نقش رهبری آمریکا از جمله در کوواکس (برنامه دنیای دسترسی عادلانه به واکسن) تاکید خواهد داشت. تا وقتی ایمنی جمعی وجود نداشته باشد هیچ کس در مقابل همه گیری ایمن نخواهد بود.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که اتاق بازرگانی آمریکا قویا دولت آمریکا را تشویق می نماید تا میلیون ها دوز از واکسن استرازنکا را که در انبار نگهداری می گردد و دیگر تجهیزات حفظ جان انسان ها را به کشورهای هند، برزیل و دیگر کشورهای بشدت آسیب دیده از همه گیری کرونا تحویل دهد.

شرکت داروسازی و زیست فناوری انگلیسی- سوئدی چند ملیتی استرازنکا در ساخت واکسن کووید-19 اکسفورد و استرازنکا نقش داشته است. این شرکت از دسامبر 2020 مراحل کارآزمایی بالینی را جهت فراوری واکسن کووید 19 شروع کرد و در تاریخ 30 دسامبر سال 2020 این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا مورد تأیید نهاده شد و واکسیناسیون از 4 ژانویه 2021 با تزریق به برایان پینکر 82 ساله در بریتانیا شروع شد.

از ابتدای همه گیری آمار جان باختگان از کرونا در دنیا از مرز سه میلیون نفر گذشته است و این ویروس مرگبار تا به امروز در دنیا 146 میلیون و 231 هزار و 556 نفر را مبتلا نموده است.

فراوری واکسن ها امیدها به کنترل این همه گیری را زنده کرد اما کارشناسان و متخصصان تاکید نموده اند که واکسن های کرونا موجب ایمن سازی دریافت نمایندگان واکسن در برابر ویروس می شوند اما نمی توانند کووید 19 را ریشه کن نمایند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا خاتمه واکسیناسیون لازم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1567

به "دپوی واکسن کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دپوی واکسن کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید