روزی روزگاری عاشقانه ساخته شد، ماجرای صبر خسرو شکیبایی

به گزارش مجله تانی بای، بازیگر سریال روزی روزگاری همزمان با بازپخش این مجموعه از شبکه آی فیلم درباره حضورش در این سریال، از نقش خود و ویژگی های این مجموعه خاطره انگیز سخن گفت.

روزی روزگاری عاشقانه ساخته شد، ماجرای صبر خسرو شکیبایی

به گزارش گروه سیما خبرنگاران از مهر، محمود جعفری بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که این روزها در سریال روزی روزگاری در آی فیلم دیده می شود درباره نقش خود در این سریال بیان نمود: قبل از این سریال در فیلمی بازی کرده بودم به نام شاخه های بید به کارگردانی آقای امرالله احمدجو که نقش پسری ساده لوح را بازی می کردم یعنی دقیقاً شبیه نقش شعبان در روزی روزگاری. آقای احمدجو برای دیالوگ های این کاراکتر خیلی زحمت کشیده بود و من هم سعی کردم این دیالوگ های طولانی و زیبا را به خوبی ادا کنم.

وی اضافه نمود: من خیلی این نقش را دوستش داشتم و با او هم ذات پنداری می کردم. از آنجا که خودم در چنین محیطی بزرگ شده ام ایفای نقش شعبان خیلی برایم مشکل نبود چون می دانم شرایط زندگی در آن زمان خیلی بدوی بوده است.

جعفری درباره دوبله صدایش در این سریال نیز گفت: خیلی دوست داشتم که خودم در نقش خود صحبت می کردم اما نشد. با این حال، دوبلوری که جای من صحبت می کرد خیلی زحمت کشیده بود و فضای کار را به خوبی منتقل می کرد. البته آن زمان، صدابرداری سر صحنه خیلی مرسوم نبود و مثل حالا نبود که صدابرداری سر صحنه است و مخاطب صدای واقعی هنرپیشه را روی نقش می شنود.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور خسرو شکیبایی در این سریال بیان نمود: یک شب دور هم جمع بودیم و اشک در چشمان مرحوم خسرو شکیبایی حلقه زد و به آقای احمدجو گفت سه ماه است که اینجا حضور دارم اما یک پلان هم از من فیلمبرداری نکردی! و آنجا بود که فهمیدم یک هنرپیشه چقدر باید صبر و حوصله داشته باشد و اعتراض نکند. ای کاش دوستان بازیگری که اکنون در کنار ما نیستند، امروز زنده بودند و همچنان اخلاق مداری و بازیگری را به ما آموزش می دادند. جای این بزرگان واقعاً خالی است. هر وقت سریال را می بینم احساس می کنم این دوستان زنده هستند.

وی درباره تجربه همکاری با امرالله احمدجو نیز اعلام کرد: نزدیک به 40 سال است که با کارگردانان بسیاری کار کرده ام. فیلم و سریال هم زیاد داشته ام اما امرالله احمدجو یکی از بهترین، باسوادترین و کاربلدترین کارگردانانی است که در زندگی ام دیده ام. همیشه هم دعا می کنم ایشان کار جدیدی انجام دهد تا من هم در گوشه آن کار باشم.

بازیگر روزی روزگاری درباره اینکه آیا در بازپخش، خودش این سریال را می بیند یا نه اعلام کرد: تازه متوجه شده ام که سریال در حال پخش است. این روزها به خاطر مشغله کاری کمتر در خانه هستم اما روزی روزگاری را بارها و بارها دیده ام.

وی درباره دلایل ماندگاری سریال نیز گفت: کارگردانی و نویسندگی خوب و بازیگران توانا و اینکه برای تمام جزئیات سریال فکر شده است، از جمله این دلایل بوده است. از همه مهم تر اینکه، مجموعه ای از عوامل در این سریال به شکل عاشقانه کار می کردند. همه ما عاشقانه و از جان و دل در روزی روزگاری کار می کردیم و طبیعتاً هر چه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. مخاطب هم به طور قطع متوجه این عشق و صداقت می شود.

این بازیگر در پایان با اشاره به اینکه چقدر تلویزیون می بیند نیز گفت: بسیاری از سریال هایی را که ندیده ام از شبکه آی فیلم دنبال و تماشا می کنم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1183

به "روزی روزگاری عاشقانه ساخته شد، ماجرای صبر خسرو شکیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی روزگاری عاشقانه ساخته شد، ماجرای صبر خسرو شکیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید