ساماندهی بخاری های گازی مدارس در سال آینده

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح مدرسه خیرساز احمدیه در اصفهان گفت که 19 و نیم درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی هستند.

ساماندهی بخاری های گازی مدارس در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهر اله رخشانی مهر در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز احمدیه در ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: بیشتر پروژه های عمرانی که در این چهار سال اخیر تحویل آموزش و پرورش شده یا خیرساز بوده یا با مشارکت خیران اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که جامعه خیران مدرسه ساز ایجاد شد، حدود 30 درصد مدارس کشور را ساختند، گفت: سال 96 ردیف ملی مشارکت های مردمی 200 میلیارد تومان بود که تا دی ماه آن سال هیچ اعتباری از این محل تخصیص داده نشد و پروژه های مدرسه سازی یا راکد بود یا با توان خیر باید ادامه پیدا می کرد. اما این رقم در سال 99 به 2 هزار و 350 میلیارد تومان رسید که بین پروژه های عمرانی توزیع کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: انتظار داریم پروژه هایی که خیران آغاز نموده اند با این اعتبار به بهره برداری برسد و بسیاری از پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد و پروژه های بالای 5 سال نیز باید زودتر معین تکلیف شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید براینکه از سال 96 تحرک بسیار زیادی در پروژه های خیرساز ایجاد شده، گفت: از سال 96 سهم مدرسه سازی در اعتبارات عمرانی فرایند افزایشی گرفت، در لایحه بودجه ارسالی دولت به مجلس، سهم ما 5 درصد است، بنابراین اعتبارات عمرانی ما رشد بیش از شش برابری دارد، البته تورم نیز رشد نموده، اما از اعتبارات عمرانی کشور سهم بیشتری داریم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه تا سه سال پیش حدود 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی بودند، گفت: درحال حاضر 19 و نیم درصد مدارس کشور فرسوده هستند که 7 درصد تخریبی و 12.5 درصد نیازمند بازسازی است. درحالی که یک مدرسه تخریبی هم نباید داشته باشیم.

ساماندهی بخاری های گازی مدارس در سال آینده

رخشانی مهر همچنین به تخصیص اعتبار برای سیستم های گرمایشی مدارس اشاره و اعلام نمود: در استان اصفهان دیگر بخاری نفتی نداریم، مگر در مناطقی مانند مناطق عشایری که زیرساخت گاز و برق وجود ندارد و ناچار به استفاده از این وسایل گرمایشی هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تا چند سال قبل دغدغه وسایل گرمایشی نفتی در مدارس وجود داشت، تاکید نمود: امروز دیگر این دغدغه را نداریم مگر در مدارس قدیمی، به طوری که تنها 47 هزار بخاری گازی در مدارس کشور باقی مانده که از محل اعتبارات نوسازی تجهیزات گرمایشی مدارس در سال آینده این تعداد نیز ساماندهی می گردد.

رخشانی مهر بر حرکت در جهت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و اعلام نمود: برنامه ما اجرای سند تحول بنیادین و تامین زیرساخت ها و تجهیزات است و بر نگهداری مدارس نیز به طور خاص تاکید شده که امیدواریم یکی از مسائل چندین ساله در این زمینه رفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1423

به "ساماندهی بخاری های گازی مدارس در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی بخاری های گازی مدارس در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید