شورای شهر تهران در توسعه حمل و نقل پاک نمره قابل قبولی نمی گیرد
به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عملکرد مدیریت شهری تهران در دوره پنجم را در بخش معاینه فنی و اجرای طرح محدوده کاهش عملکرد خوبی دانست و در بخش توسعه حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه نمره قابل قبول به عملکرد آن نداد.

به گزارش خبرنگاران دو سال از شروع به کار شورای دوره پنجم شهر تهران می گذرد؛ شورایی که در این مدت به دلیل تغییرات مدیریتی فراز و نشیب های بسیاری به خود دید و با وجود این تغییرات بسیار اما تاکنون به راستا خود ادامه داده است. شورایی که در کارنامه خود نقاط مثبت و منفی بسیاری برجای گذاشته است و به نظر می رسد تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی و سختی را در پیش دارد.
در آستانه دومین سالگرد شروع به کار شورای پنجم شهر تهران عملکرد این دوره از شورا را در مباحث حمل و نقلی و ترافیکی با مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مورد آنالیز قرار داده ایم و از او پرسیدیم که به نظر شما آیا مدیریت شهری دوره پنجم تهران نمره قابل قبولی در این بخش ها دریافت می نماید یا خیر و به طور کلی عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم تهران را چگونه قابل ارزیابی است؟
مرضیه حصاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: شورا و شهرداری از یکدیگر جدا هستند. علیرغم اینکه از ابتدا توسعه حمل و نقل عمومی از جمله دوچرخه و پیاده در برنامه های مدیریت شهری تهران در دوره پنجم بود و شهردار نیز اقداماتی در این زمینه انجام داد اما شورای شهر همراهی نکرد. به عبارت دیگر شورا در بخش تصویب اعتبارات نتوانست به درستی عمل کند.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از حمل و نقل عمومی می گردد نام دولت به میان می آید. اگرچه این نقد به دولت وارد است که بایستی در این زمینه یاری های لازم را انجام دهد اما در شرایط مالی کنونی و تحریم ها شهرداری ها نباید خودشان را کنار بکشند و باید در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت های دوچرخه و پیاده ردیف های بودجه ای ثابت و کافی در نظر گرفته گردد.
حصاری در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن تقدیر از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پایبندی آن بر اصول خود گفت: بخشی از منابع سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سپرده شد که اتفاق مثبتی بود یعنی برای اولین بار این منابع برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتور سیکلت ها هزینه می گردد و شورا نیز باید از این حرکت شهرداری حمایت کند و چشمش نباید صرفا به دولت باشد زیرا در غیر این صورت ناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده تر می گردد و مترو نیز به اتمام نمی رسد.
به گفته وی مدیریت شهری پنجم تهران در توسعه حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه و توسعه زیرساخت های آن نمره قابل قبولی نمی گیرد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم در بخش معاینه فنی و اجرای طرح محدوده کاهش را خوب ارزیابی کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا