شیوع دوباره کرونا در پکن، تعطیلی مدارس و لغو پروازها

به گزارش مجله تانی بای، چند استان چین نیز ورود مسافران از پکن را ممنوع نموده اند/ در پکن نیز دستور تعطیلی دوباره مدارس و بازگشت دوباره به کلاس های آنلاین صادر شده است.

شیوع دوباره کرونا در پکن، تعطیلی مدارس و لغو پروازها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مقامات شهری پکن در اقدامی عجولانه و اضطراری مدارس شهر را تعطیل و بیش از 1200 پرواز در فرودگاه های پایتخت را لغو کردند. آنها علت این اقدام را مهار موج دوم کرونا در پکن خواندند. یک بازار عمده مواد غذایی در پایتخت، مرکز جدید ظهور کرونا در این شهر معرفی شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن در روز چهارشنبه از شناسایی 31 مبتلای جدید به کرونا اطلاع داد. مقامات این شهر به علت نگرانی از شیوع موج دوم کرونا از مردم خواسته اند تا شهر را ترک ننمایند.

تست کرونا از ده ها هزار فرد مشکوک در پکن شروع شده و بیش از 30 مجتمع مسکونی قرنطینه و تعطیل شده اند. گفته می گردد این کلونی جدید ویروس از بازار عمده مواد غذایی شین فادی (Xinfadi) ظهور نموده است.

پکن در روز چهارشنبه از شناسایی 31 مبتلای جدید به کرونا اطلاع داد و از شهروندان خواست تا شهر را ترک ننمایند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

به گزارش پیپلز دیلی (Peoples Daily) روزنامه سراسری چین، حداقل 1255 پرواز از صبح روز چهارشنبه لغو شده اند. این میزان حدود 70 درصد سفرهای هوایی فرودگاه های اصلی پکن را تشکیل می دهد.

مقامات پکن برای افراد ساکن مناطق با ریسک متوسط یا زیاد، ممنوعیت سفر و رفت و آمد را اعلام نموده اند. بقیه شهروندان نیز برای ترک پکن مجبور به انجام آزمایش نوکلئیک اسید هستند.

چندین استان چین نیز ورود مسافران از پکن را ممنوع نموده اند. در پکن نیز دستور تعطیلی دوباره مدارس و بازگشت دوباره به کلاس های آنلاین صادر شده است. این درحالیست که از زمان بازگشایی مدارس پکن مدت زیادی نمی گذرد.

زو هجیان سخنگوی شهر پکن روز سه شنبه هشدار داد: شرایط همه گیری در پایتخت واقعا شدید است.

انجام تست و آزمایش انبوه

مقامات پکن تا کنون 11 بازار را بسته و بیش از هزار سالن غذاخوری و کافه را ضدعفونی نموده اند.

به دلیل نگرانی از شیوع دوباره کرونا بیش از 1200 پرواز از فرودگاه های پایتخت چین لغو شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

براساس گزارش کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری پکن، در این شهر بیش از 137 مورد مبتلا به ویروس کرونا در6 روز گذشته شناسایی شده است. در روز چهارشنبه نیز 6 مورد بدون علامت و 3 مورد مشکوک معین شدند.

مقامات ملی چین از شناسایی یک فرد مبتلا در استان هِبی (Hebei) و یک مورد در استان ژجیانگ (Zhejiang) اطلاع دادند. 11 مورد مبتلا نیز از خارج وارد چین شده اند.

مقامات تا کنون ورزش های گروهی را ممنوع نموده و از مردم خواسته اند در فضاهای شلوغ از ماسک استفاده نمایند. تورهای بین استانی نیز برای مهار بهتر کرونا تعلیق شده اند.

مقامات پکن می گویند که از تاریخ 30 می بیش از 200 هزار نفر از بازار شین فادی بازدید نموده اند. این بازار حدود 70 درصد از مصرف میوه و سبزیجات پکن را تامین می نماید.

بیش از 8 هزار کارگر این بازار مورد تست قرار گرفته و قرنطینه شده اند.

تا پیش از شیوع ویروس جدید کرونا در چین، بسیاری از مسافران و چینی ها از چین به خارج یا برعکس سفر کردند. در آن موقع دولت چین غلبه بر کووید- 19 را اعلام نموده بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین روز دوشنبه اعلام نمود نوع ویروس در اپیدمی پکن از نوع شدید و همه گیر ویروس در اروپاست. ویروس کووید -19 در ماه های تغییرات زیادی نشان داده و باعث بروز علائم متفاوت در بیماران و قربانیان خود شده است.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1041

به "شیوع دوباره کرونا در پکن، تعطیلی مدارس و لغو پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع دوباره کرونا در پکن، تعطیلی مدارس و لغو پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید