طرح احیا و بازسازی مرجان های خلیج فارس شروع شد

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح احیا و بازسازی مرجان ها در آب های محدوده جزایر خارگ و خارگو در خلیج فارس شروع شد.

طرح احیا و بازسازی مرجان های خلیج فارس شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد گفت: این طرح با حضور کارشناسان مجری و تحت نظارت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست بوشهر اجرا شده است.

وی اعلام کرد: این طرح شامل چند مرحله است و پیش بینی شده 2 سال به طول بینجامد که مرحله نخست فاز مقدماتی شامل آنالیز وضع موجود و نمونه برداری های ضروری است که با کاشت مرجان و پایش منطقه ادامه خواهد یافت.

قلی نژاد ادامه داد: مناطق مرجانی از مهم ترین زیستگاه های موجود از نظر تنوع زیستی و تولیدات طبیعی است و حفظ سلامت آنها باعث تداوم چرخه حیات در دریاها و اقیانوس ها می گردد و گونه های بسیاری از آبزیان به این مناطق وابسته هستند.

وی مطرح کرد: آب های پیرامون اثر طبیعی ملی خارگو و پناهگاه حیات وحش خارگ دارای زیستگاه های مرجانی است که به دلیل گرمایش جهانی و آسیب های مختلف از قبیل صید بی رویه و آلودگی صنایع در معرض تهدید است.

قلی نژاد اضافه کرد: پروژه احیا و بازسازی مرجان ها سعی در برگرداندن شرایط کنونی و حفاظت بهتر از این منطقه حساس و مهم دریایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 923

به "طرح احیا و بازسازی مرجان های خلیج فارس شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح احیا و بازسازی مرجان های خلیج فارس شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید