عرضه Baldurs Gate III به عقب افتاد

به گزارش مجله تانی بای، توسعه دهندگان بازی دروازه های بالدور 3 (Baldurs Gate III) اعلام کردند نسخه آزمایشی یا Early access بازی قرار نیست طبق برنامه قبلی در ماه آگوست در دسترس کاربران قرار بگیرد. استودیوی لاریان (Larian) در توییتر خود اعلام نموده که میخواهد روز 18 آگوست (28 مرداد) در یک برنامه زنده به نام Panel from Hell، تاریخ رسمی عرضه بازی را اعلام کند.

عرضه Baldurs Gate III به عقب افتاد

سری بازی های دروازه های بالدور یکی از محبوب ترین مجموعه بازی ها میان هواداران سرسخت نقش آفرینی های کلاسیک است. دو بازی قبلی این سری توسط غول های ساخت نقش آفرینی کلاسیک، یعنی استودیو های BioWare و Black Isle ساخته شده اند. بازی های Baldurs Gate کاملا بر اساس قوانین بازی های سیاهچاله ها و اژدهایان یا همان D&D طراحی شده است.

بازی های نقش آفرینی D&D یکی از محبوب ترین بازی های رومیزی تاریخ هستند. این بازی آزادی عمل زیادی به مخاطب می دهد و اصل آن از تخیل بازی نماینده ها سرچشمه می گیرد. بازی بر این اساس است که چند نفر دور هم جمع می شوند و گروهی را تشکیل می دهند که به ماجراجویی بپردازند. یک نفر هم دنیای بازی و موانع راه گروه ماجراجو را تعریف و کنترل می نماید. برای این که بازی جذاب تر گردد، برای اتفاقاتی مانند برخورد ضربات یا طلسم ، احتمالات وجود دارند. هفت تاس مخصوص D&D سرنوشت این اتفاقات شانسی را معین می نمایند. برای D&D کتاب های راهنما وجود دارند ولی تمام قوانین بازی به عهده بازیکن ها است و می توان به جای پیروی از کتاب قوانین شخصی را اجرا کرد.

می توان گفت D&D پدربزرگ بازی های ویدیویی نقش آفرینی است؛ زیرا بیشتر المان های نقش آفرینی این بازی ها از D&D سرچشمه می گیرند. سری بازی های Baldurs Gate کوشش بسیاری نموده اند تا به D&D وفادار باشند و یک تجربه نقش آفرینی خالص را به وسیله هنر ویدیو گیم ارایه می دهند. با وجود این که بیست سال از ساخته شدن دو بازی اول این سری می گذرد. هنوز هم این دو بازی هواداران خود را دارند و می توان امروز هم به راحتی آن ها را تجربه کرد. البته دلیل موفقیت سری Baldurs Gate صرفا وفاداری به سیاهچاله ها و اژدهایان نیست. در این سری داستان، گیم پلی و مراحل به خوبی پرداخت شده اند و بعد از گذشت دهه ها هنوز هم ستایش می شوند.

پس از سال ها صبر برای نسخه جدید Baldurs Gate، بالاخره چند وقت پیش شنیدیم که دنباله ای برای این مجموعه در دست ساخت است. ساختن دنباله ای در خور بازی های قبلی موضوعی بسیار حساس است؛ چون علاوه بر هواداران قدیمی، گیمرهای نسل جدید هم باید توانایی ارتباط با آن را داشته باشند. طبق چیزی که در تریلرها دیدیم بازی با حفظ کردن ریشه های اصلی اش، به روز شده و حدس می زنیم به موفقیت های خوبی دست پیدا کند. طبق گفته توسعه دهنده ها، Baldurs Gate III مانند بازی های قبلی داستان بزرگی دارد و آزادی عمل در آن بالاست.

وظیفه ساخت این دنباله بر عهده استودیوی Larian است. این استودیو با ساخت سری Divinity نشان داد می تواند نقش آفرینی های باکیفیتی فراوری و طعم نقش آفرینی های کلاسیک را برای ما زنده کند. با توجه به سابقه خوب استودیوی Larian می توانیم به کیفیت Baldurs Gate III امید داشته باشیم و تا حدودی خیال مان راحت گردد که میراث Baldurs Gate به خوبی به نسل بعد می رسد.

بازی Baldurs Gate III روی کامپیوتر های شخصی و استیدیا عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه این بازی روز 18 آگوست (28 مرداد) طی یک لایو استریم اعلام خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1109

به "عرضه Baldurs Gate III به عقب افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه Baldurs Gate III به عقب افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید