قدم به قدم در کوچه باغ های شامرزا

به گزارش مجله تانی بای، شهمیرزاد یا به زبان اهالی آن شامرزا شهری است ییلاقی که در نزدیکی استان سمنان و در کوهپایه های البرز واقع شده است.

قدم به قدم در کوچه باغ های شامرزا

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش، شهمیرزاد یا به زبان اهالی آن شامرزا - به معنی کوتاه شده شاه میرزازاده - شهری است ییلاقی و خوش آب و هوا که در فاصله 24 کیلومتری شمال و مرکز استان سمنان و در کوهپایه های البرز واقع شده است.

شامرزا معروف به بهشت کویر، یکی از معدود مناطق استان کویری سمنان است که دارای چهار اقلیم متفاوت است، و به جهت برخورداری از مناظر زیبا و دل انگیز در گذشته محل زندگی و تفرج حکام و شاهزادگان اشکانی مقیم طبرستان بوده است و نام این شهر نیز برگرفته از زندگی شاهزادگان در این شهر بوده است. کوچه باغ های شامرزا در همه فصل های سال زیبا است، اما در فصل زمستان، لٌختی درختان تنومند و کهنسال این شهر قدیمی، در کنار خانه باغ های اعیانی و تاریخی پوشیده از برف جلوه های زیبایی را به وجود می آورد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 729

به "قدم به قدم در کوچه باغ های شامرزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم به قدم در کوچه باغ های شامرزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید