لزوم همگرایی مدیران همسو با توسعه گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، تبریز چندی است که به یکی از کانون های توجه حوزه گردشگری کشور تبدیل شده است، انتخاب به عنوان فرش دنیای فرش دستبافت و نیز انتخاب به عنوان شهر نمونه گردشگری دنیا اسلام در سال 2018 نمونه هایی از دلایل این افزایش توجه هاست که در نتیجه برخورداری از جاذبه های گردشگری در حوزه های مختلف حاصل شده و نوید روزهای خوشی برای این شهر می دهد.

لزوم همگرایی مدیران همسو با توسعه گردشگری آذربایجان شرقی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بر همین اساس نخستین نشست کمیته ویژه تبریز 2018 با حضور مدیران نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه گردشگری با هدف سیاست گذاری ها برای آماده سازی تبریز برای سال 2018 برگزار و در خصوص موضوعات و مسائل مرتبط با این حوزه بحث و آنالیز شد.

لزوم همگرایی مدیران همسو با توسعه گردشگری آذربایجان شرقی

معاون فنی و عمرانی استاندار ظهر یکشنبه در این نشست اهمیت اصل آموزش عمومی و تخصصی در توسعه گردشگری را یاد آور و خواهان همگرایی مجموعه استانی و شهری در راستای نیل به اهداف تعریف شده برای توسعه گردشگری استان شد.

محمد صادق پورمهدی از برپایی مستمر جلسات این کمیته اطلاع داد و گفت: ضروری است تا این نشست ها به شکل دو هفته یکبار برگزار گردد و کمیته های مختلف مرتبط و تعیین شده در حوزه زیر ساخت های گردشگری به صورت جدی پی گیر امر باشند.

وجود نگاه استانی برای توسعه گردشگری احتیاج است

دبیر کمیته ویژه تبریز 2018 نیز در این نشست از آماده بودن بسته های معرفی فرصت های سرمایه گذاری تبریز اطلاع داد و تاکید نمود: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان یک دستگاه فرهنگی بدنبال درآمدهای فرهنگی این رویداد جهانی است.

فرزین حق پرست انتقال ارزش های فرهنگی و تاریخی را در بحث گردشگری بسیار مهم دانست و توضیح داد: تعامل ارزش های فرهنگی و توسعه گردشگری می تواند ارزش اضافه کرده و کار آفرینی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نگاه استانی برای توسعه گردشگری وجود داشته باشد گفت: در حوزه معرفی ظرفیت ها باید فرا ملی کار گردد.

محمدزاده سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و بین الملل استانداری هم در این نشست با تاکید بر اینکه نتایج مثبت اقدامات پیش بینی شده و اجرا شده برای سال 2018 سال های بعد از آن هم تاثیر گذار خواهد بود، خواهان بهره مندی از تجارب سایر شهرهای جهانی گردشگری برای حصول نتیجه بهتر و مفیدتر شد.

توجه بیشتر به برنامه ریزی درست برای تامین زیر ساخت ها و آمادگی شهر تبریز برای سال 2018

دبیری رییس شورای شهر تبریز نیز خواهان توجه بیشتر به برنامه ریزی درست برای تامین زیر ساخت ها و آمادگی شهر تبریز برای سال 2018 شد و گفت: برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های شهر نمونه گردشگری کشور های اسلامی باید نگاه وسعیتری نسبت به اهمیت و مزایای توسعه گردشگری در سطح جامعه ایجاد گردد زیرا حوزه گردشگری سرمایه گذاری مطمئن و قابل برگشت و زمینه ساز رونق مالی استان است.

صادق نجفی شهردار تبریز نیز در این جلسه از استقبال و بازخورد خوب انتخاب تبریز به عنوان شهر گردشگری کشور های اسلامی در بین شهروندان اطلاع داد و اضافه کرد: شهرداری آماده است تا بخش سخت افزاری و عملیاتی، آماده سازی تبریز برای میزبانی گردشگران داخلی و خارجی را بر عهده بگیرد و آماده پرداخت تسهیلات و بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران در بخش زیر ساخت هاست.

لزوم برندسازی برای گردشگری تبریز 2018

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دراین مدت کوتاه ازانتخاب شهر تبریز پیشنهادات متعددی از سوی بخش خصوصی برای برنامه ریزی و مشارکت در بخش گردشگری استان داشته ایم.

احمد حمزه زاده برندسازی برای گردشگری تبریز 2018 را ضرورت حوزه تبلیغات مطرح نمود و بر اهتمام جدی به این مقوله تاکید و با اشاره برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای اسلامی با حضور 32 کشور اردیبهشت سال آینده در تبریز توضیح داد: رویداد ها و نمایشگاهای ملی و بین المللی می تواند سهم بزرگی در معرفی تبریز و ظرفیت های آن داشته باشد.

وی اصل آموزش عمومی و دانش افزایی شهروندان و فعالین حوزه گردشگری یاد آور شد و اضافه کرد: بیشترین مسائل و البته شکایات گردشگران، از کاستی های آموزش نشات می گیرد.

احمد حمزه زاده از در حال احداث بودن شش هتل در تبریز اطلاع داد و اضافه کرد: در صورت ارایه تسهیلات بانکی و مشوق ها امیدواریم تا این هتل ها تاسال 2018 به بهره برداری برسند تا به این ترتیب نزدیک به دو هزار تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه کرده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 691

به "لزوم همگرایی مدیران همسو با توسعه گردشگری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم همگرایی مدیران همسو با توسعه گردشگری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید