مدل های بسیار شیک مبل کوچک و کم جا مناسب نشیمن و پذیرایی

به گزارش مجله تانی بای، مبل کوچک و کم جا علی رغم مزیت های فراوانی که دارد بازهم عده زیادی از خانه دارها و آپارتمان نشین ها چندان توجهی به آن نمی کنند. تقریبا همه ما وقتی تصمیم به خرید مبل راحتی برای اتاق نشیمن و پذیرایی می گیریم بین مدل های بزرگ سکشنال یا چند تکه و همینطور مدل های کوچک مردد می مانیم. شاید دانستن این حقیقت که مبل های کوچک تنوع بسیار بیشتری نسبت به مبل های بزرگ و چند تکه دارند، اندکی از این سردرگمی بکاهد.

مدل های بسیار شیک مبل کوچک و کم جا مناسب نشیمن و پذیرایی

البته منظورمان فقط شکل ظاهری مبل ها نیست، نوع چیدمان و روش های مختلفی که می توان آنها را در اتاق نشیمن و همینطور اتاق خواب و اتاق کار قرار داد هم نسبت به مبل های بزرگ خیلی بیشتر است. بنابراین وقتی تنوع زیاد مدل ها را با تنوع زیاد چیدمان مبل ترکیب می کنید، نتیجه یک دکوراسیون انعطاف پذیر و مجذوب کننده خواهد شد که خواسته بسیاری از خانه دارهای آپارتمان نشین است. شکل های زیر تعدادی از تازهترین و جالب ترین مدل های مبل کوچک و کم جا را نشان می دهد که با روشی زیبا و کاربردی هم چیده شده اند.

مدلی که در شکل اول مشاهده می کنید یک مبل کوچک و ساده با رنگ خنثی است. روکش پارچه ای قسمت نشیمن و تکیه گاه مبل به راحتی قابل تعویض بوده و به همین علت می توانید با کمترین زحمت هر از چند گاهی روکش مبل خود را با رنگ های دیگر بروز کنید. مدل دوم بر این موضوع تاکید دارد که مبل کوچک و کم جا هم می تواند جلب توجه کند. این مبل در عین سادگی طوری طراحی شده که مجذوب کننده بنظر برسد البته فقط بخاطر رنگش نیست بلکه فرم منحنی شکل مبل هم تاثیر زیادی در زیبایی اثر دارد. مدل سوم یک مبل مدرن زیبا با روکشی مخملی را نشان می دهد که بروی پایه فلزی طلایی رنگ سوار شده است.

آنهایی که رنگ های خنثی را کسل کننده می دانند و از رنگ های تکراری هم خسته شده اند احتمالا از مبل هایی با رنگ های شاد طرح نواری استقبال خواهند کرد. شکل اول در پایین، مبلی را نشان می دهد که با نوارهای رنگی سبز، سفید و خاکستری طراحی شده و میز جلو مبلی آن چرمی و به رنگ زرد است. مبل آبی رنگ آورده شده در شکل دوم کوچک محسوب نمی شود اما نکته جالب در مورد آن رنگ و طرح های هندسی روی آن است. اما شکل چهارم را می شود یکی از زیباترین مدل های این پست دانست چرا که خیلی با دقت طراحی شده. پایه های چوبی، روکش مخملی با طرح شش ضلعی و رنگ آبی روشن همگی در کنار هم مدلی استثنائی را خلق کرده است.

این روزها مبل کوچک و کم جای تازهی به نام پلوم به بازار عرضه شده که در محیط های مختلفی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی محیط کار هم قابلیت استفاده دارد. این مبل ها بسیار ساده ولی شیک هستند، شاید سادگی خیلی ها را منصرف کند اما این ظاهر ساده باعث شده مبل به راحتی در هر جایی قرار بگیرد. اما در خرید مبل راحتی، کوچکی آن نباید شما را از توجه به سایر ویژگی ها مثل راحتی غافل کند. مدلی که در شکل دوم مشاهده می کنید در کنار کوچکی توجه زیادی هم به راحتی آن داشته است.

یک مبل راحتی بزرگ، اگر چه در برخی شرایط مفید واقع خواهد شد، اما برای راحت و صمیمی نشان دادن فضا بهترین انتخاب نیستند. مبل کوچک و کم جا مانند مدلی که در شکل اول پایین مشاهده می کنید بخاطر سایزش، هم راحت دیده می شود و هم دعوت کننده. مدل دوم ایده ای جالب و خلاقانه را عملی کرده است. در اینجا به جای خود مبل، پایه های دوتایی آن شدیدا جلب توجه می کند. در مدل سوم این کوسن های بزرگ و کوچک و رنگارنگ است که خودنمایی می کند. جالب اینجاست که هیچکدام از کوسن های این مبل هم اندازه نیستند.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

200 طرح و مدل مبل راحتی ایرانی مجذوب کننده - مدرن و کلاسیک

50 مدل قیمت مبل راحتی در بازار - سال 95 با لینک خرید

مدل مبل راحتی تخت شو مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن های کوچک

مدل مبل راحتی تازه با طراحی استثنائی و جالب مناسب نشیمن

مبل های کوچک هم می توانند چند کاربردی طراحی شوند. مدل زیر در شکل اول طوری طراحی شده که هم برای خواب سبک روزانه مناسب باشد و هم این که نقش یک مبل راحتی کوچک اما جالب و مجذوب کننده را ایفا کند. قسمت اضافه فریم چوبی مبل بعنوان میز عسلی کنار مبل هم استفاده می شود مواقع استراحت هم می توانید یکی از پشتی را برداشته و روی میز کناری قرار بدهید تا مبل تبدیل به یک تخت خواب کوچک برای خواب روزانه شود. شکل دوم یک نمونه بسیار عالی برای اتاق نشیمن های مدرن است. طراحی خطی ساده اما جالب و خلاقانه، مبل را شبیه یک بیسکوییت بزرگ نشان می دهد.

مبل کوچک و کم جا

منبع: اتاق
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1725

به "مدل های بسیار شیک مبل کوچک و کم جا مناسب نشیمن و پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های بسیار شیک مبل کوچک و کم جا مناسب نشیمن و پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید