مشارکت بانوان می تواند در حوزه حفاظت از محیط زیست موثر باشد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، تورج همتی روز یکشنبه درنشستی که همزمان با هفته هوای پاک و با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در محیط زیست خراسان رضوی برگزار گردید اظهارکرد: طرحبانوی سبز برای نخستین مرتبه پس از چند ماه مطالعه به منظور ظرفیت سازی و بهره مندی از صندلی و منزلت اجتماعی و مالی بانوان در جامعه برای پیشبرد اهداف محیط زیستی و افزایش نرخ جلب مشارکت اجرایی می گردد.

مشارکت بانوان می تواند در حوزه حفاظت از محیط زیست موثر باشد

وی اضافه نمود: با پیاده سازی این طرح علاوه بر ارتقاء سطح مهارت و آگاهی بانوان ، درصدد راهنمایی زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه زنان به سمت حفظ محیط زیست و تقویت نقش زنان در حمایت از زمین هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی توضیح داد: با توجه به نقش کلیدی و موثر زنان در خانواده و اجتماع، آموزش و جلب مشارکت سازنده بانوان در زمینه طرح مباحث و مسائل محیط زیستی، عامل بسیار تاثیر گذاری در اشاعه فرهنگ حفاظت و پاسداشت محیط زیست و شکل گیری سرمایه اجتماعی مرتبط در حرکت به سوی توسعه پایدار خواهد بود.

همتی گفت: طبق این تفاهم نامه برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بانوان درسطوح مختلف دستگاه های اجرایی،سمن ها ،فعالان محیط زیست و رسانه و نیز احتیاج سنجی آموزشی درحوزه بانوان و ارائه آموزش ها منطبق با نتایج احصاء شده و بهره مندی از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به منظور بستر سازی مناسب جهت مشارکت موثر بانوان بویژه در روستاها و توسعه همکاری های بین بخشی درحوزه مهارتی آموزشی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز درادامه طی سخنانی ضمن استقبال از اجرای این طرح دراستان خراسان رضوی گفت : استفاده از انرژی و ظرفیت بی بدیل استان در تمامی گروه ها و طبقات اجتماعی،برای حفاظت از زمین لازم است.

فرشته سلجوقی توضیح داد:این پویش به صورت یک حرکت دائمی دربین بانوان و پس ازآن در خانواده و دیگر اقشار متأثر از حضور زنان مبدل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 96

به "مشارکت بانوان می تواند در حوزه حفاظت از محیط زیست موثر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بانوان می تواند در حوزه حفاظت از محیط زیست موثر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید