مشهورترین محله های اروپایی و آسیایی استانبول

به گزارش مجله تانی بای، استانبول یکی از عظیم ترین شهرهای گردشگری دنیا است. جاذبه های تاریخی این شهر در کنار امکانات تفریحی خیلی خوب آن باعث شده افراد زیادی مشتاق بازدید از این شهر شوند. استانبول عظیم ترین شهر ترکیه است و تنها شهر عظیم دنیا است که دو بخش آسیایی و اروپایی دارد.

مشهورترین محله های اروپایی و آسیایی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

راهنمای سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های تفریحی آن برای ما ایرانی ها همیشه جذاب و لذت بخش بوده است. یکی از دغدغه های مسافران این شهر محل اقامت است. چه با تور به این شهر سفر کنید چه خودتان بلیط استانبول به تهران و برگشت را بگیرید و به آن بروید، اگر از محله های استانبول اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید به درستی محل اقامتتان را تعیین کنید. ما در این مقاله قصد داریم مشهورترین محله های اروپایی و آسیایی استانبول را معرفی کنیم.

یکی از معروف ترین محله های استانبول میدان تکسیم یا تقسیم(Taksim Meydanı) است که در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. از جاذبه های این شهر می توان به یادبود جمهوریت اشاره نمود. اگر می خواهید از سفرتان به استانبول عکس های خوبی داشته باشید حتما از تندیس جمهوریت میدان تکسیم دیدن کنید و در کنار آن عکس های یادگاری بگیرید.

در اطراف این میدان، مراکز خرید و فروشگاههای مختلفی قرار گرفته است. در گذشته امنیت این منطقه کمی پایین بود و گردشگرانی که به این بخش از استانبول می رفتند دچار مشکل می شدند. اما امروزه میدان تقسیم و اطراف آن جز محله های امن استانبول به حساب می آید. این میدان در ابتدای خیابان استقلال قرار گرفته است. اگر از بازارگردی در استانبول لذت می برید حتماً به فروشگاه های اطراف میدان تکسیم سر بزنید. قیمت اجناس آن مناسب است.

منطقه اسکودار

اسکودار (Üsküdar) یکی از محله های معروف استانبول که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته است. نام قدیمی این محله Chrysopolis بوده است. برای دیدن جاذبه های این محله باید وقت زیادی داشته باشید. این محله یکی از پرجمعیت ترین بخش های شهر استانبول است.

یکی از جاذبه های این محله حمام های قدیمی آن است. بعضی از این حمام های آن نزدیک یک قرن قدمت دارند. اگر دوست دارید حمام ترکی بگیرید؛ آن هم از نوع سنتی و بومی، حتماً به منطقه اسکودار سر بزنید. اسکودار یکی از خوش آب و هواترین مناطق استانبول محسوب می شود.از دیگر جاذبه های این شهر می توان به مسجد مهرماه سلطان، برج دختر (Maidens Tower)، کاخ بیگلربیگی (Beylerbeyi Sarayı) اشاره نمود.

منطقه سلطان احمد

یکی از توریستی ترین مناطق استانبول منطقه سلطان احمد (Sultan Ahmed) است. اگر وقت کمی دارید و می خواهید در زمان محدود، بیشترین استفاده را از سفرتان ببرید، حتماً در این منطقه هتل بگیرید. جاذبه های تاریخی فراوان، رستوران های خوب و مراکز خرید آن شما را شگفت زده خواهد نمود.

این محله که قلب تاریخی استانبول است در دوران امپراطوری بیزانس و عثمانی مرکز شهر بوده است. در این محله مسجدی به نام سلطان احمد قرار گرفته است که معماری با شکوهی دارد و از دوران امپراطوری عثمانیان به یادگار مانده است. از دیدنی های دیگر این منطقه می توان قصر توپکاپی، موزه باستان شناسی ایتانبول، بازار آراستا، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی را نام برد. اگر از دیدن آثار تاریخی لذت می برید حتماً به منطقه سلطان احمد بروید. برای دسترسی به این محله می توانید از مترو یا اتوبوس بهره ببرید.

یکی از محله های جذاب و قدیمی شهر استانبول کاراکوی (karaköy) است. این محله که در گذشته از بنادر مهم استابول به حساب می آمد، اکنون محلی برای گشت و گذار و لذت بردن است. اگر از پیاده روی لذت می برید و به کافه گردی علاقه دارید و می خواهید کافه های شهر استانبول را تجربه کنید حتماً به این محله سر بزنید. مهم ترین کافه محله کاراکوی کافه کاراباتاک (Karabatak Café) است. مهم ترین رستوران آن نیز رستوران کاراکوی لوکانتاسی ((Karaköy Lokantasıاست.

محله گالاتا

یکی از معروف ترین محله های شهر استانبول محله گالاتا (Galata) است. در زمانی که ساختمان های بلند در شهر استانبول ساخته نشده بود، برج گالاتا نماد این شهر محسوب می شد. می توانید در کافه های آن چای در استکان کمر باریک بخورید و از مغازه های آن سوغاتی های خوشمزه خریداری کنید. اگر می خواهید کمی با زندگی مردم بومی شهر استانبول آشنا شوید و در کوچه پس کوچه های آن قدم بزنید حتماً به محله گالاتا بروید.

یکی دیگر از محله های مشهور شهر استانبول، محله آسمالی میسکت (Asmali mescit) است. این محله از سال 1920 میلادی معروف شد و بافت قدیمی و جذاب آن چشم هر زیبادوستی را به خود جذب می کرد. اما با مرور زمان ساخت و سازهای مختلفی در این محله انجام شد و بافت زیبا و قدیمی آن را تغییر داد و از زیبایی آن کاست. با وجود این تغییرات، هنوز خانه های رنگارنگ این محله و کافی شاپ های دنج آن، گردشکران مختلفی را جذب خود می نماید. اگر به دنبال کافه گردی در شهر استانبول هستید حتماً به این محله سر بزنید.

بشیکتاش

بشیکتاش (Besiktas) یکی از محله های مشهور استانبول است که در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته است. شهرت این محله به خاطر تیم فوتبال آن است. تیم فوتبال آن به قدری محبوب و معروف شد که نام آن را بر روی نام محله قرار دادند. در محله بشیکتاش می توانید از کاخ دلمه باغچه، پارک یلیدز، موزه نیروی دریایی، بازار محلی و مسجد اورتاکوی دیدن کنید. اگر از کروز سواری لذت می برید بعد از اینکه بلیط هواپیمای خود را به مقصد استانبول خریداری کردید، هتل خود را در این محله رزرو کنید. اقامتگاه های آن کیفیت مناسبی دارند اما قیمت آن ها کمی گران است.

محله آرناووت کوی

محله آرناووت کوی Arnavutköy)) یکی از محله های لوکس استانبول است. قدمت عمارت ها و خانه های زیبای این محله به دوران امپراطوری عثمانی بر می شود. اگر از خوردن غذاهای دریایی لذت می برید حتماً به این محله سر بزنید. باید در این محله قدم بزنید و زیبایی خانه های عثمانی آن را با چشمان خود ببینید و در کافه های آن قهوه ترکی بنوشید. با قدم زدن در محله آرناووت کوی می توانید از دیدن تنگه بسفر و مرغان دریایی آن لذت ببرید. اگر به تفریحات شبانه علاقه مندید حتماً اقامتگاه خود را در این محله رزرو کنید.

محله شیشلی

محله شیشلی (Şişli) یکی از محله های مشهور استانبول است که در ناجیه اروپایی آن قرار گرفته است. این محله بسیار لوکس و اعیان نشین است. از جمله عواملی که باعث شهرت آن شده مرکز خرید جواهر است. در این محله می توانید جاذبه های مختلفی نظیر موزه نظامی، سالن کنسرت جمال رزیت ری و لطف سردار، سینماها و تماشاخانه های مختلف را ببینید. مغازه های لوکس این محله در خیابان رومیلی و نیشانتاشی قرار گرفته است. اگر به شکم گردی علاقه دارید، در این محله رستوران های خیلی خوبی پیدا می شود. از دیگر دیدنی های این محله می توان به موزه آتاتورک، قصر ایلامور، مسجد تشویکیه اشاره نمود.

همانطور که گفتیم دلیل مشهور شدن این محله به خاطر مرکز خرید جواهر است. این مرکز خرید عظیم ترین مرکز خرید در اروپا و دومین مرکز خرید عظیم جهان است. شش طبقه دارد و در آن 300 فروشگاه قرار گرفته است. از برندهای معروف و خاص جهان تا مغازه هایی که کالاهای محلی خود را به فروش می رسانند در این مرکز خرید وجود دارند.

در مرکز خرید جواهر کافه ها و رستوران ها خیلی خوبی پیدا می شود که غذاهای لوکس تا محلی را در آشپزخانه هایشان طبخ می نمایند. مرکز خرید جواهر از آن دست مراکز خریدی است که بسیاری از گردشگران ایرانی را با بلیط هواپیما استانبول به سوی خود می کشاند.

منطقه فاتح یا فاتیح

منطقه فاتح (Fatih) یکی از محله های مشهور استانبول است که در بخش اروپایی آن قرار گرفته است. از محله های مسلمان نشین استانبول محسوب می شود. علت شهرت این محله را به دلیل وجود وسایل نقلیه متنوع موجود در آن است. هتل های این محله قیمت نسبتاً ارزانی دارند. اگر قصد خرید لباس دارید حتماً هتل خود را در این محله انتخاب کنید. در منطقه فاتح می توانید از انواع فروشگاههای پوشاک دیدن کنید. اما دقت کنید که کالاهای این فروشگاهها کیفیت معمولی دارند و الزاما برند نیستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1656

به "مشهورترین محله های اروپایی و آسیایی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین محله های اروپایی و آسیایی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید