مقام نظامی چین: هرگز در دریای چین جنوبی به زور متوسل نمی شویم

به گزارش مجله تانی بای، یکی از ژنرال های ارشد چین در بحبوحه تنش ها بر سر جزیره سازی پکن در آب های مورد مناقشه گفت، کشورش هرگز بی پروا در دریای چین جنوبی به زور متوسل نمی گردد.

مقام نظامی چین: هرگز در دریای چین جنوبی به زور متوسل نمی شویم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط چین با چندین کشور جنوب شرق آسیا خصوصا فیلیپین و ویتنام که در دریای چین جنوبی ادعا دارند، بر سر افزایش قدرت طلبی پکن در این منطقه تیره شده است.

چین همچنین در این منطقه مورد مناقشه اقدام به جزیره سازی نموده است که می گوید برای مقاصد غیرنظامی است و همین امر نقدها گسترده ای خصوصا از جانب واشنگتن به همراه داشته است.

فان چانگ لونگ، یکی از معاونان کمیسیون نظامی مرکزی که کنترل نیروهای مسلح چین را بر عهده دارد و ریاست آن در دست رئیس جمهوری این کشور است، در نشست امنیتی عالی رتبه ای گفت که چین از درگیری اجتناب می نماید.

وی در جمع وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: ما هرگز بی پروا به استفاده از زور متوسل نمی شویم؛ حتی در خصوص مساله تمامیت ارضی و تمام کوشش خود را به کار می بندیم تا از درگیری ای غیر منتظره اجتناب کنیم.

به گفته وی، جزایر چین به آزادی کشتیرانی در دریای چین جنوبی اثری نخواهد داشت و اضافه کرد: ما همچنان به حل مناقشه ها و اختلافات با طرفین مرتبط به وسیله رایزنی های محبت آمیز ادامه می دهیم و به همکاری با طرفین مرتبط درباره امنیت منطقه ای و ثبات متعهد هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 416

به "مقام نظامی چین: هرگز در دریای چین جنوبی به زور متوسل نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام نظامی چین: هرگز در دریای چین جنوبی به زور متوسل نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید