مهاجم پل لندن قبلا به خاطر اتهامات تروریستی زندانی بود

به گزارش مجله تانی بای، عثمان خان، مردی که حمله او به مردم به چاقو در روز آدینه 2 کشته به جای گذاشت و نهایتا خودش کشته شد، قبلا به علت اتهامات تروریستی به زندان محکوم شده بود.

مهاجم پل لندن قبلا به خاطر اتهامات تروریستی زندانی بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی عثمان خان که به طور مشروط از زندان آزاد شده بود، با چاقو به مردم در روی پل لندن حمله کرد و پیش از اینکه با شلیک گلوله پلیس از پای درآید یک زن و مرد را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

پلیس این حمله را یک واقعه تروریستی اعلام نمود.

خان برای مقامات شناخته شده بود و در سال 2012 با اتهامات تروریستی به زندان محکوم شده بود. او در دسامبر 2018 به طور مشروط از زندان آراد شد.

هیئت عفو زندانیان اعلام نمود دخالتی در آزادی این زندانی 28 ساله نداشته است و ظاهرا آزادی او به طور اتوماتیک بر اساس مقررات بخگرددگی صورت گرفته است.

روزنامه تایمز گزارش داده است که آزادی خان با پذیرش پوشیدن مج بند الکترونیکی بوسیله امکان پذیر شده است تا حرکات او تحت مراقبت قرار گیرد.

این حادثه روز آدینه 8 آذر در ساعلت 13:58 به وقت محلی در سالن فیشرمانگر در انتهای شمالی پل لندن آغاز شد که در آن کنفرانسی بوسیله دانشگاه کمبریج برای توانبخشی زندانیان به نام یا هم یاد دریافت برقرار بود.

عثمان خان به همراه چندین نفر دیگر - از جمله دانشجویان و زندانیان سابق- حاضر بود.

مقامات امنیتی می گویند بر اساس اطلاعات موجود حمله درون این ساختمان آغاز شده است و به روی پل لندن ادامه یافته است.

پلیس در حال اجرا تحقیقات در آپارتمان های در استفورد در نزدیکی مرکز شهر لندن در رابطه با این حمله است. پلیس در حال حاضر به طور فعال به دنبال فرد دیگری در رابطه با این حمله نیست، اما در حال آنالیز است تا مطمئن گردد که خطر دیگری در این رابطه مردم را تهدید نمی کند.

ویدئوهایی که از حمله در رسانه های اجتماعی پست شده است نشان می دهد که رهگذران جلوی عثمان خان را می گیرند و او را به روی زمین می اندازند و مردی که کت و شلوار پوشیده است، ظاهر چاقوی بلندی را که در دست مهاجم بوده است، از او می گیرد. رهگذاران با ابزارهایی که در اختیارشان بود از جمله یک کپسول آتش نشانی به مقابله با مهاجم پرداختند.

در خصوص اینکه چرا مهاجم جلیقه انتحاری تقلبی پوشیده بود، کارشناسان می گویند این کار ممکن است هم برای ترساندن بیشتر مردم باشد و هم اینکه بعضی از مهاجمان می خواهند پلیس به آنها شلیک کند، چرا که کشته شدن برایشان از محاکمه و زندانی شدن برای سال های دراز مطلوبتر است.

  • چاقو زنی به مردم در پل لندن

  • فیلم | مهاجم چاقو به دست روی پل لندن به ضرب گلوله پلیس کشته شد

  • حمله تروریستی پل لندن دو کشته به جای گذاشت | فیلم: رهگذران با مهاجم درگیر شدند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 536

به "مهاجم پل لندن قبلا به خاطر اتهامات تروریستی زندانی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجم پل لندن قبلا به خاطر اتهامات تروریستی زندانی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید