سفارت هلند زیر پای مهاجم پرسپولیس نشست (تور هلند)

به گزارش مجله تانی بای، تابسان سال جاری درست در روز هایی که هوادران پرسپولیس به خاطر از دست دادن قهرمانی ناراحت بودند، سودای ساخت تیمی را در سر داشتند که دوباره برای شان قهرمانی به دست بیاورد. از همان ابتدا گل محمدی انگشت خود را روی خط حمله تیمش گذاشت و از باشگاه خواسته بود در این پست با جذب دو مهاجم خارجی، روند گلزنی تیم را بیمه نمایند. از این رو درویش و مدیران باشگاه دست به کار شدند، گزینه های مختلف را آنالیز کردند و در نهایت به نام یورگن لوکادیا رسیدند. مهاجمی هلندی که با وجود آمار ناامید نماینده در گلزنی، تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه داشت.

سفارت هلند زیر پای مهاجم پرسپولیس نشست (تور هلند)

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

لوکادیا که نیم فصل گذشته برای بوخوم بازی می کرد در 11 ملاقات این تیم در بوندسلیگا به میدان رفت و 2 ملاقات هم در جام حذفی آلمان بازی کرد. او در مجموع 560 دقیقه بازی برای بوخوم 2 گل و یک پاس گل در کارنامه خود ثبت نموده بود. این مهاجم هلندی که نیم فصل نخست سال قبل را در برایتون بازی می کرد، تنها 22 دقیقه در لیگ برتر انگلیس بازی کرد و 104 دقیقه هم در جام اتحادیه برای برایتون به میدان رفت. او در فصل 2021 - 2020 در باشگاه سینسیناتی امریکا عضویت داشت و تنها در 9 ملاقات برای این تیم به میدان رفته بود و از مجموع 358 دقیقه بازی، تنها یک گل به ثمر رسانده بود. البته در نیم فصل دوم 2020 - 2019 در 18 بازی برای سینسیناتی به میدان رفت و در مجموع 1382 دقیقه بازی، توانست 2 بار گلزنی کند.

با وجود اینکه یک سال اخیر لوکادیا آن چنان امیدوار نماینده نبود، اما او از سال 2017 تا 2020، در 34 ملاقات برای برایتون در لیگ برتر انگلیس بازی نموده بود و توانسته بود آمار 1537 دقیقه بازی در لیگ برتر انگلیس را به نام خود ثبت کند. او در این بازه زمانی 3 گل و یک پاس گل به نام خودش ثبت نموده بود. مسوولان باشگاه پرسپولیس که ماه ها درصدد جذب یک مهاجم خارجی بودند و کشور به کشور با گزینه های مدنظر خود مذاکره می کردند، پس از دو ماه انتظار در نهایت بیان کردند با یورگن لوکادیا به توافق رسیدند و این مهاجم هلندی در لیگ بیست ودوم پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد نمود.

لوکادیا با سروصدای زیادی بالاخره به تهران رسید و قرارداد بست و پیراهن پرسپولیس را پوشید، اما از همان ابتدا درباره بند های قرارداد او و مبلغ قرارداد حرف و حدیث های زیادی مطرح بود. رضا درویش در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ قرارداد لوکادیا یک میلیون یورو است، گفته: بله، همین حدود.، اما آنالیز های خبرنگار ما نشان می دهد که قرارداد لوکادیا از یک میلیون یورو هم فراتر است. بر اساس اعلام یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس یورگن لوکادیا برای یک فصل قراردادی یک میلیون و 100 هزار یورویی منعقد نموده است و این قرارداد آپشن های عجیبی هم نظیر آقای گلی و تعداد پاس گل را هم در خود جای داده است.

با این حال لوکادیا با پرسپولیس قرارداد بست و از همان ابتدا هم با درخشش در بازی ها عملا کیفیت بالای خود را به رخ رقبای پرسپولیس کشید. او در 9 ملاقات در ترکیب یحیی گل محمدی جای گرفت و در 753 دقیقه بازی، 6 گل به ثمر رساند تا نشان دهد کیفیت بالاتری نسبت به خارجی های سابق پرسپولیس دارد، اما یک تصمیم عجیب از سوی این مهاجم هلندی همه طرفداران پرسپولیس را در بهت فرو برد. دو روز پیش از دربی 99، درحالی که طرفداران پرسپولیس خود را آماده می کردند یک بازی مجذوب نماینده را دیدن نمایند و تیم شان به لطف هنر گلزنی لوکادیا رقیب دیرینه را مغلوب کند، خبری عجیب شوک بزرگی به پرسپولیس داد.

لوکادیا که قرار بود به تمرین تیم برود، به جای استادیوم شهید کاظمی راهی فرودگاه امام شده بود تا ایران را ترک کند. در این میان کوشش های مدیران باشگاه هم بی جواب ماند تا در نهایت مهاجم هلندی پرسپولیس از ایران رفت. در ابتدا گفته شد لوکادیا به باشگاه اعلام نموده به خاطر بیماری همسرش باید به کشورش برود و طی 48 ساعت هم بازخواهد گشت. البته درباره بحث بیماری روایت دیگری هم مطرح شد که حکایت از بیماری فرزند لوکادیا داشت. همین تناقض ها هم کافی بود تا عملا معین شود که موضوع بیماری بهانه ای بیش نیست و قصه فراتر از این موضوعات است. با این حال همه پرسپولیسی ها منتظر بودند تا خبری قطعی درباره مهاجم یک میلیون دلاری خود بشنوند.

پرسپولیس دربی را در غیاب لوکادیا با تساوی دو بر دو به خاتمه برد و گل محمدی بعد از این ملاقات در واکنش به سفر لوکادیا به کشورش گفت: لوکادیا تمرکز خوبی برای بازی داشت و فیلم بازی را گرفت که ببیند. او تمرکز زیادی برای دربی داشت و نمی دانم چرا به یک باره تصمیم گرفت از کشور خارج شود. واقعا مانده ام. نمی دانم که بخواهد برشود یا نه. لوکادیا دربی را از دست داد. شاید این بازی سرنوشت قهرمانی را معین می نماید. نمی دانم بر می شود یا نه. نمی دانم برگشتش برای تیم مثمرثمر است یا نه. وقتی در برترین و سخت ترین شرایط مهاجمی را ز دست می دهید، کار برای خودش (لوکادیا) و تیم سخت می شود. بازیکنان و طرفداران چطور با این مساله کنار بیایند؟ بالاخره این بازی برای تیم ما سرنوشت ساز بود.

در شرایطی تصور می شد وعده بازگشت 48 ساعته شاید تحقق یابد، از سوی باشگاه پرسپولیس رسما اعلام شد که لوکادیا یک طرفه قرارداد خود را فسخ نموده است. باشگاه پرسپولیس درباره این موضوع گفت: در پی اقدام غیرحرفه ای و غیرمسوولانه یورگن لوکادیا، باشگاه پرسپولیس با گردآوری مدارک لازم، شکایت خود را به اتاق حل اختلاف فیفا ارسال خواهد نمود. لوکادیا ضمن بیان دلایل غیرفوتبالی و غیرمالی و رفتار غیرحرفه ای در نامه ای به باشگاه، فسخ یک طرفه قرارداد خود را بیان کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که باشگاه نسبت به انجام تمام تعهدات در قرارداد اقدام نموده بود. با توجه به جمیع اوصاف، باشگاه پرسپولیس در راستای احقاق حقوق خود و بعلاوه احترام به خواست طرفداران، از این بازیکن به فیفا شکایت خواهد نمود. باشگاه پرسپولیس، بعلاوه در نامه ای به لوکادیا، پایبندی وی به اجرای تعهدات قراردادی را متذکر شد. بدون تردید پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی، به طور جدی از سوی باشگاه دنبال خواهد شد.

با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام نموده از لوکادیا به فیفا شکایت خواهد نمود؛ اما سوال این است که اگر پرسپولیس به تعهدات مالی خود عمل نموده، این بازیکن هلندی بر اساس کدام بند قراردادش توانسته یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند؟ درباره این موضوع یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس به اعتماد گفت: لوکادیا از بند شرایط فورس ماژور که در قراردادش ذکر شده بود استفاده نموده و قرارداد خود را یک طرفه فسخ نموده است. برای ما هم جای سوال است که مگر در کشور شرایط فورس ماژور وجود دارد؟ احتمالا سفارت هلند زیر پای این بازیکن نشسته که این کار را انجام بدهد.

او در ادامه درباره اینکه پرسپولیس چه اقدامی خواهد نمود، گفت: ما قطعا با ارایه مدارک ثابت خواهیم کرد شراط کاملا عادی است و فیفا را قانع می کنیم که این فسخ قرارداد غیرقانونی صورت گرفته و باید از لوکادیا غرامت بگیریم. مطمئن باشید اجازه نمی دهیم منافع باشگاه در این پرونده پایمال شود.

آنالیز این اظهارات نشان می دهد مدیران پرسپولیس هم همه کوشش خود را به کار گرفته اند که در این پرونده پرسپولیس زیان نبیند. شاید در گذشته پرونده ای علیه پرسپولیس شکل می گرفت، همه تصور می کردند که با توجه به بدعهدی این باشگاه در مسائل مالی، امیدی به پیروزی در محاکم حقوقی نیست، اما در این پرونده خاص که پرسپولیس به تمام تعهدات مالی خود عمل نموده، باید امیدوار بود که برای یک بار هم که شده، یک باشگاه ایرانی برنده پرونده ای حقوقی در فیفا شود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2148

به "سفارت هلند زیر پای مهاجم پرسپولیس نشست (تور هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت هلند زیر پای مهاجم پرسپولیس نشست (تور هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید