تور ارزان سنگاپور: موزه ای به شکل گل نیلوفر در سنگاپور

به گزارش مجله تانی بای، اولین موزه هنر و علم جهان سنگاپور

در سفر به سنگاپور روزهای لذت بخشی در انتظار شماست. روزهایی که از مراکز خرید آن به تماشا جاذبه هایش می روید و در رستوران هایش خوشمزه ترین غذاها را صرف می کنید. در این بین پیشنهاد می کنیم به یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر بروید. موزه هنر و علم جهان در سنگاپور! همانطور که از اسمش پیداست این موزه راوی هنر در کنار علم است. این بنادر واقع عنوان اولین موزه جهان در زمینه تلفیق علم و هنر را به خود گرفته است. طراحی و معماری منحصر به فرد این موزه آن را به یکی از معروف ترین بناهای جهان تبدیل نموده است. هنر طراحی آن به دست موشه سفید معمار معروف است و در سال 2011 روی تماشای اش را به جهان نشان داد. موشه سفدی معتقد است هر قسمتی از این موزه برای رشد و تقویت ارتباط بین هنر و علم طراحی شده است و مجموعه ترکیب خوبی از هنر در کنار تکنولوژی است. این مجموعه برای سفدی روح سنگاپور را تداعی می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موزه تماشای بدانید.

تور ارزان سنگاپور: موزه ای به شکل گل نیلوفر در سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

اگر بخواهیم موزه هنر و علم دنیا در سنگاپور را معرفی کنیم باید ابتدا از معماری با مساحت 6 هزار متر مربع آن حرف بزنیم. برای اینکه تصویرش را در ذهنتان تداعی کنید به یک گل نیلوفر فکر کنید، حال تصویری نیم دایره را تداعی کنید که دارای 10 شخه و یا برگ است. بعضی معتقند شاخه ها مفهومی از انگشتان انسان هستند. طرح خاص این موزه باعث شده تا بعضی گل نیلوفر و بعضی دست باز به آن بگویند. طراحی مجذوب نماینده موزه آدمی را به یاد دنیای مدرن و خیالی فیلم ها می اندازد اما وقتی آن را می بینید حسابی شگفت زده می شوید، چرا که نه فیلم است و نه رویا. همینجا در سنگاپور در دنیای واقعی. همجواری موزه با آبهای مارینا و نورپردازی آن در شب تنها چیزی که به یاد آدمی می آورد گل نیلوفر است.

معماران این بنا معتقدند در عین کوشش برای زیبایی این موزه بایستی از طبیعت و هر آنچه که در آن دست دارد برای موزه استفاده کرد، برای مثال در سقف موزه کانال های آب رویی شبیه به آبشار طراحی کردند تا در زمان بارندگی آب را به یک استخر منتقل نمایند و بعد از تصفیه برای مصارف موزه استفاده نمایند. تمام این طراحی ها حتی آنجا که پای کانال های آبی هم می رسد مرداب، گل های نیلوفر و شبنم های روی گلبرگ ها را برای آدم تداعی می نماید، هنر نیمی از روح این موزه است…

تا به اینجا از ظاهر و معماری عجیب موزه هنر و علم دنیا در سنگاپور حرف زدیم. این موزه بیست و یک گالری دارد که در آنها آثار هنری، موسیقی، علم و فناوری های مدرن به نمایش گذاشته شده اند.

اتاق ها و گالری ها از نظر طراحی و نورپردازی با هم متفاوت هستند و بسته به آثاری که به نمایش می گذارند چیده شده اند. در سفر به سنگاپور اگر به تماشای این موزه رفتید، به بازدید از دو طبقه بالایی آن نیز بروید. در این دو طبقه سه گالری با نام های خلاقیت، کنجکاوی و تاثیرگذاری می بینید. آثاری که در این قسمت ها قرار دارند با جزئیات جالبی برای ساعت ها سرگرمتان می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور ارزان سنگاپور: موزه ای به شکل گل نیلوفر در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سنگاپور: موزه ای به شکل گل نیلوفر در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید