میدان کاخ، قلب تاریخی سن پترزبورگ، تصاویر

به گزارش مجله تانی بای، این میدان نقشی کلیدی در تاریخ سن پترزبورگ داشته است. فاجعه یکشنبه خونین در 22 ژانویه سال 1905 یکی از حادثه های پر رنگ این میدان بود که طی آن ارتش تزاری مردم بی دفاع را که برای اعتصاب گرد آمده بودند به آتش بست و این رویداد جرقه ای برای انقلاب 1905 شد. میدان کاخ نقش مهمی در انقلاب سال 1917 هم داشت؛ زمانی که شبه نظامیان بلشویک به کاخ زمستانی حمله کردند.

میدان کاخ، قلب تاریخی سن پترزبورگ، تصاویر

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

امروزه میدان کاخ، شاهد صلح و آرامش بیشتری است. مردم شهر در آن گرد هم آمده و گردشگران به شکوه معماری آرمیتاژ خیره می شوند. تظاهرات های سیاسی و مراسم های رسمی نیز در اینجا برگزار می گردند؛ اما بیشتر در آن شاهد کنسرت و جشنواره های مختلف خواهید بود. اینجا یک نمایش تمام عیار معماری و یکی از برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ محسوب می گردد.

ستون الکساندر

ستاره درخشان این جاذبه گردشگری ستونی عظیم در وسط آن خواهد بود که به ستون الکساندر شهرت دارد. این ستون یادمانی از پیروزی روسیه علیه ارتش ناپلئونی فرانسه است. هر چند جالب است بدانید طراح آن یک معمار فرانسوی الاصل می باشد! اوگوست دو مونفران (Auguste de Montferrand) ستون الکساندر را در بین سال های 1830 تا 1834 ساخت. این یادمان حدود 47 متر ارتفاع دارد و در بالای آن فرشته ای که گفته می گردد چهره اش شبیه به امپراتور الکساندر اول طراحی شده واقع شده است. وزن این یادمان بیش از 6 تن بوده و برای نصب آن از هیچ جرثقیلی استفاده نشده است.

ساختمان های اطراف میدان کاخ

ساختمان هایی که دور میدان کاخ می بینید، گستره ای از سبک های معماری را به نمایش گذاشته و کاربری های متفاوتی دارند. در ضلع شمالی، کاخ زمستانی با سبک معماری باروکی واقع شده است که بین سال های 1754 تا 1762 ساخته شد. اینجا اقامتگاه اصلی تزارهای روسی بود و در کرانه رودخانه نیوا (Neva) واقع شده است. کاخ زمستانی، ساختمان اصلی موزه آرمیتاژ نیز می باشد. این بنا که در اصل برای ملکه الیزابت، دختر پتر کبیر ساخته شد بعد از آتش سوزی عظیم سال 1837 و نابودی بخش های زیادی از فضای داخلی آن، بارها بازسازی شده و تغییر شکل داد. امروزه آرمیتاژ محل نگهداری میلیون ها شی ء و اثر هنری است که دیدن تمام آن ها شاید مدت بسیار زیادی طول بکشد.

در ضلع جنوبی میدان، ساختمانی به رنگ سفید و زرد واقع شده است که خانه سابق سران ارتش امپراتوری بود ولی امروزه محل اداره های دولتی شده است. این بنا بین سال های 1819 تا 1829 ساخته شده و نقشه آن را نیز کارلو روسی طراحی کرد. این ساختمان 520 متری یک طاق مرکزی تاریخی دارد که در زمان رومانف ها ارتش های عظیم با رژه از زیر آن رد می شدند. این طاق به خیابان نِوسکی (Nevsky)، عظیم ترین بلوار شهر سن پترزبورگ می رسد.

در ضلع شرقی هم ساختمان گاردهای سلطنتی سابق واقع شده است که آن هم امروزه به عنوان اداره دولتی استفاده می گردد. در ضلع غربی میدان، باغ و اداره نیروی دریای را مشاهده خواهید کرد. اداره نیروی دریای یکی از اولین ساختمان هایی بود که در شهر سن پترزبورگ ساخته شد. این اداره تا سال 1917 محل استقرار ستاد نیروی دریایی روسیه بود اما امروزه کاربری اش به کالج نیروی دریایی تغییر یافته است. باغ های جلوی ساختمان بسیار زیبا بوده و به ویژه در فصل های بهار و تابستان دیدنی هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1126

به "میدان کاخ، قلب تاریخی سن پترزبورگ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان کاخ، قلب تاریخی سن پترزبورگ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید