میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

به گزارش مجله تانی بای، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی برای امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش صنایع دستی به مددجویان کمیته امداد توافق شد.

میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز 6 آذر در این دیدار گفت: بانک اطلاعاتی از مددجویان دارای ظرفیت و قابلیت همکاری با حوزه گردشگری تهیه کنید تا براساس نیاز در این حوزه مورد استفاده قرار گیرند.

او با بیان این که ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق شهرها و روستا های استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ایجاد اقامتگاه های بوم گردی نیز از زمینه هایی است که مددجویان کمیته امداد نیز می توانند با حمایتی که این نهاد از آن ها دارد بوم گردی ایجاد و اشتغال زایی داشته باشند.

او یادآورشد: به متقاضیان ایجاد بوم گردی تسهیلات با بهره 6 درصد پرداخت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: صنایع دستی یکی از حوزه هایی است که می تواند برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال 4 هزار نفر در نیشابور در زیمنهی فیروزه مشغول به کار هستند و هنوز در این بخش امکان اشتغال تعدادی بیشتری وجود دارد.

مکرمی فرافزود: هم چنین در زمینه انگشتر سازی ظرفیت زیاید برای اشتغال وجود دارد اما باید چرخه بازرگانی محصولات تولیدی در این زمینه کامل شود و زنجیره تامین، تولید و فروش شکل بگیرد.

او هم چنین با اشاره به ایجاد 4 بازارچه تولید و فروش صنایع دستی در استان اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد دراین بازارچه ها نیز می تواند مشغول به کار شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنیاع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کمیته امداد باید را در قالب تفاهم نامه باشد.

هم چنین حبیب ا... آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در این دیدار با استقبال از امضای تفاهم نامه همکاری گفت: تاکنون این گونه همکاری بین این دو دستگاه شکل نگرفته و آمادگی داریم به مددجویانی که در حوزه گردشگری و بوم گردی اشتغال زایی می کنند تسهیلات نیز پرداخت کنیم.

او هم چنین برای تامین هزینه های آموزش و پرداخت حق بیمه دوسال مددجویان که قرار است در حوزه های مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاغل شوند اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار مقرر شد معاونان دو اداره کل طی جلسات کارشناسی مقدمات امضای این تفاهم نامه را فراهم کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 240

به "میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری امضا می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری امضا می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید