نقد و آنالیز آریزو 8، سدان لوکس چینی در بازار ایران

به گزارش مجله تانی بای، با رسیدن سطح کیفیت محصولات چری به حد جهانی، این شرکت تصمیم به طبقه بندی آن ها گرفت. سری آریزو، طبقه سدان این شرکت است و آریزو 8 محصول نو این سری شناخته می گردد.

نقد و آنالیز آریزو 8، سدان لوکس چینی در بازار ایران

به گزارش تجارت نیوز، سال گذشته سدان آریزو 8 با کلی تبلیغات رونمایی شد و شرکت چری خود را مدعی رقابت در عرصه جهانی دانست. چراکه بر اساس اعلام این شرکت، این محصول لوکس ترین محصول خودروسازی بزرگ چینی محسوب می گردد.

با توجه به اینکه نسخه های قبلی این خودرو، طی سال های گذشته به وسیله مدیران خودرو در بازار کشور عرضه شده و بعلاوه وجود رقیب برای آن (KMC J7)، از همان ابتدای معرفی آریزو 8 انتظار ورود آن به بازار خودروی داخل کشور را داشتیم. طبق اخبار منتشرشده، مدیران خودرو قرار است این محصول را به عنوان سدان پرچمدار خود در بازار کشور معرفی کند.

معینات فنی

این خودرو در نسخه پایه با پیشرانه 1.6 لیتری TGDI عرضه می گردد که می تواند حدبیشتر 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی مجهز بوده که نیروی فراوریی را به چرخ های جلو منتقل نماید.

اما طبق اخبار منتشر شده در بعضی منابع خبری، شرکت مدیران خودرو میخواهد آریزو 8 را با پیشرانه تیگو 8 پرومکس در بازار عرضه کند که در این صورت با سدانی بی رقیب در بازار فعلی ایران روبه رو خواهیم بود.

این پیشرانه 2 لیتری TGDI می تواند حدبیشتر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور فراوری کند که به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) قدرت فراوریی را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

یکی از عجایب این خودرو زمانی معین می گردد که درب موتور را بالا دهیم. این قسمت فاقد جک جهت نگه داشتن کاپوت بوده که واقعا جای تعجب دارد. جک نگهدارنده درب موتور جزو ساده ترین چیزا هایی است که امروزه حتی در بیشتر خودرو های ایرانی دیده می گردد.

طراحی ظاهری

زمانی که در نمای ظاهری آریزو 8 دقت کنیم، می توان فهمید که شرکت چری این محصول را با هدف رقابت با سدان های بازار جهانی همانند سراتو، سوناتا، کمری و… فراوری نموده است.

در نمای جلوی این سدان چینی با یک جلوپنجره نسبتا بزرگی رو به رو می شویم که یک نوار کرومی رنگ در قسمت بالای آن کار شده است. این نوار در کل قسمت جلویی کشیده شده و چراغ ها را به دو قسمت تقسیم می نماید. دور تا دور چراغ ها دی لایت کار شده، اما قسمت بالایی علاوه بر دی لایت، چراغ راهنما نیز به چشم می خورد.

نمای جانبی نسبت به دیگر بخش ها از طراحی ساده تری بهره می برد. یک خط کشیده از بالای چراغ های عقب تا نزدیکی چراغ جلو کشیده شده که به همراه نوار کرومی دور پنجره و رینگ های 18 اینچی آلومینیومی، طراحی نمای جانبی را به روز نگه می دارد.

وقتی که به سمت پشتی خودرو می رویم، چراغ های یکپارچه عقب سعی می نماید طرح دو قسمتی چراغ های جلو را حفظ کند. چراغ شب طراحی شده در پایین سپر، شباهت بسیاری به رقیب خود یعنی KMC J7 دارد. چهار اگزوز که به صورت دولول در هر دوطرف سپر کار شده، خبر از قدرت بالای پیشرانه می دهد.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین آریزو 8، با طرح داشبورد و کنسولی روبه رو می شویم که امروزه تقریبا در بیشتر خودرو های چینی، خصوصا محصولات چری به چشم می خورد.

یک نمایشگر یکپارچه برای پشت آمپر و مالتی مدیا روی داشبورد کار شده که از دونمایشگر 12.3 اینچی تشکیل شده است؛ بنابراین یک نمایشگر عریض 24.6 اینچی روی داشبورد کشیده شده که میزان بسیار خوبی دارد.

کلید های مربوط به تنظیمات کابین، به صورت پیانویی و لمسی طراحی شده که اتفاق نسبتا جدیدی در طراحی کلید ها به شمار می آید.

اما شاید بتوان گفت که زیبا ترین بخش کابین مربوط به طرح رودری ها است. چرا که تنظیمات صندلی ها از زیر صندلی به قسمت رودری منتقل شده که هم طراحی بسیار زیبایی دارد و هم استفاده را برای راننده راحت تر از گذشته می نماید. بعلاوه دستگیره درب طرح بسیار متفاوتی دارد که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد.

آپشن ها و امکانات

به علت ادعای بالای آریزو 8، انتظار بالایی از این خودرو در قسمت آپشن ها و امکانات رفاهی وجود دارد.

این سدان چینی دارای آپشن هایی همانند 6 کیسه هوای نقطه ای، ترمزپارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت های رانندگی، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، فرمان برقی حساس به سرعت، سنسور نور و باران، سقف پاناروما، لیور دنده الکترونیکی و ورود و استارت بدون کلید است.

اما از امکاناتی که می تواند آریزو 8 را از سایر سدان های چینی بازار جدا سازد، می توان به کروزکنترل کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار تصادف از جلو، وایرلس شارژ، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، شیفتر دنده پست فرمان، نورپردازی داخل کابین، دوربین 360 درجه، 8 عدد اسپیکر سونی اشاره نمود؛ بنابراین تیگو 8 از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار بوده، اما وجود امکاناتی نظیر ماساژور صندلی های جلو و گرم کن و سردکن صندلی های عقب در آن خالی است.

قیمت آریزو 8 مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو اعلام نموده که طی چند ماه آینده، آریزو 8 را در بازار داخل کشور عرضه کند. اما فعلا خبری از قیمت آن نیست. طبق پیش بینی ها و قیمت رقبای این خودرو در بازار، احتمالا قیمت کارخانه آن در حدود 2 میلیارد و قیمت بازار آن، بالای دو میلیارد تومان معامله خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2211

به "نقد و آنالیز آریزو 8، سدان لوکس چینی در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز آریزو 8، سدان لوکس چینی در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید