نماینده داراب: در دهه پنجم انقلاب، مسئولان به درک مشترکی نسبت به مسائل مالی برسند

به گزارش مجله تانی بای، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه پنجم انقلاب، کارگزاران و مسئولان نظام به فهم و درک مشترکی نسبت به اولویت ها، روش ها و راهکارهای خروج از مسائل مالی برسند.

نماینده داراب: در دهه پنجم انقلاب، مسئولان به درک مشترکی نسبت به مسائل مالی برسند

رضا انصاری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پیغام های حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن با بیان اینکه در شروع دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از مسائل مالی و معیشتی در رنج هستند گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به ما مسئولان این پیغام را داد که اصلی ترین موضوعی که باید مورد توجه مان قرار بگیرد این است که درکمان را از مسائلی که بر مردم تحمیل می گردد، یکسان کنیم، فهم عمیقی از مسائل مالی کشور پیدا کنیم تا به راهکارهایی که روی آنها اجماع نسبی وجود دارد، برسیم و در حوزه اجرا و عمل نیز برای برطرف مسائل و چالش ها جسارت کافی به خرج دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به مسئولان نظام متذکر شد: دولت و مجلس و همه نهادهای دست اندرکار برای برطرف نارضایتی های عمومی باید همه توان و کوشش خود را به کار ببندند تا زندگی مردم در سال آینده با فشار کمتری اداره گردد.

وی اضافه نمود: البته بعضی از راهکار های مالی مان باید به صورت اورژانسی به اجرا درآید و بعضی دیگر نیز باید معطوف اصلاح ساختارهای مالی گردد در همین مرحله است که باید کارگزاران و مسئولان نظام به فهم و درک مشترکی نسبت به اولویت ها، روش ها و راهکارهای خروج از مسائل مالی برسند تا بتوان در ساختارهای مالی کشور نوآوری و تجدیدنظر داشت.

نماینده مردم داراب در مجلس تاکید نمود: باورم این است که می توان از فشارهای ناشی از تحریم مالی آمریکا علیه کشورمان به عنوان یک فرصت استفاده کرد تا بتوانیم در ساختارهای مالی و شیوه های معیوب مدیریتی کشورمان تجدیدنظر کنیم و مردم را از مسائلی که خود مسبب آن هستیم برهانیم.

انصاری متذکر شد: متاسفانه طی دهه ها و سالهای متمادی بعضاً اعتقادی به توانایی های فنی، مهندسی و مدیریتی داخلی برای تبدیل درآمدهای نفتی به موتور محرک مالی وجود نداشته است. در حوزه تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت و صنایع غیرنفتی اهتمامی به خرج نداده ایم به همین دلیل شاهد تصاعدی شدن ثبت سفارش برای واردات کالای مصرفی به کشور و خروج حجم عظیم ارز به خارج از کشور و فشارهای شغلی و مالی حاصل از آن نبودیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به طور مثال در صنعت فولاد و سایر صنایع کشور به لوازم جانبی و تجهیزاتی وابسته هستیم که امکان فراوری آنها در داخل وجود دارد اما هرگز شاهد فراوری داخل آنها نبودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 111

به "نماینده داراب: در دهه پنجم انقلاب، مسئولان به درک مشترکی نسبت به مسائل مالی برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده داراب: در دهه پنجم انقلاب، مسئولان به درک مشترکی نسبت به مسائل مالی برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید