هشدار روسیه درباره احتمال توقف همکاری دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی

به گزارش مجله تانی بای، دولت روسیه هشدار داد در صورت موافقت با محدود شدن حقوق سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، دمشق ممکن است همکاری با این سازمان را متوقف کند.

هشدار روسیه درباره احتمال توقف همکاری دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در شورای امنیت گفت که سوریه ممکن است در صورت پذیرفته شدن پیشنهاد کشورهای غربی برای محدود کردن حقوق دمشق در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، همکاری خود را با این نهاد متوقف کند.

وی گفت: من از شما می خواهم فکر کنید اگر سوریه را از شرکت در تصمیم گیری های این سازمان محروم کنید، پس چه انگیزه ای برای دمشق جهت ادامه تعامل با آن می ماند؟

وی اضافه نمود: اگر دشمنان سوریه که مخالف انهدام واقعی سلاح های شیمیایی در سرتاسر خاک این کشور هستند به آنچه که می خواهند برسند، در این صورت همه ما شرایط بسیار سختی را تجربه خواهیم کرد.

پیش از این، گروهی از کشورهای غربی به رهبری فرانسه به سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) پیشنهاد دادند پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کند که ادعای عدم انطباق سوریه با کنوانسیون سلاح های شیمیایی را تأیید می نماید.

در صورت تصویب این طرح، اقدامات سختگیرانه ای برای محدود کردن حقوق سوریه در سازمان منع تسلیحات از جمله سلب حق رأی در کنفرانس کشورهای عضو و شورای اجرایی و همچنین جلوگیری از میزبانی و سازماندهی هرگونه رویدادی در قلمرو خود به وسیله کنفرانس، شوراهای اجرایی و فرعی اتخاذ می گردد.

از سوی دیگر، ایالات متحده روز سه شنبه، روسیه را به ادامه دفاع از سوریه، گسترش اطلاعات گمراه کننده و جلوگیری از کوشش کشورها برای پاسخگویی دمشق به استفاده از سلاح های شیمیایی، متهم کرد.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل در جلسه ماهانه شورای امنیت درباره برنامه سلاح های شیمیایی در سوریه مدعی شد: روسیه همچنان با حفظ اطلاعات گمراه کننده، حمله به صداقت و کار سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی و جلوگیری از کوشش کشورها برای پاسخگویی نظام سوریه بابت استفاده از این سلاح ها، از نظام اسد دفاع می نماید. به دلیل اقدام غیرمسئولانه و خطرناک روسیه، سوریه همچنان خواسته های ما را برای افشای کامل و امحای تسلیحات شیمیایی خود نادیده می گیرد.

در 13 سپتامبر 2013 ، سوریه به پیمان سلاح های شیمیایی پیوست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1533

به "هشدار روسیه درباره احتمال توقف همکاری دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره احتمال توقف همکاری دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید