وزیر خارجه تاجیکستان: روابط میان دوشنبه و تهران در سطح مطلوب واقع شده است

به گزارش مجله تانی بای، وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب ارزیابی کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان: روابط میان دوشنبه و تهران در سطح مطلوب واقع شده است

به گزارش خبرنگاران، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب مطرح کرد.

مهرالدین در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح فعالیت های دولت تاجیکستان در زمینه سیاست خارجی طی سال 2021 برگزار گردید، نخستین سفر رسمی خارجی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به تاجیکستان در شهریورماه امسال (18-17سپتامبر2021) را مهم خواند و گفت که در این سفر بیانیه مشترک سران دو کشور و بعلاوه هشت سند همکاری به امضا رسید که برای توسعه روابط دوجانبه مهم می باشند.

وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در مورد منظره روابط میان ایران و تاجیکستان در سال 2022، گفت: سفر رئیس جمهور محترم ایران به تاجیکستان به صورت عمده روی روابط و تجدید سیاست خارجی دو کشور در قبال یکدیگر تمرکز داشت که خوشبختانه شاهد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، مالی، تجاری، فنی و فرهنگی در پی این سفر می باشیم.

مهرالدین در ادامه با مطلوب مطرح کردن سطح روابط میان دو کشور، تاکید نمود: تاجیکستان همواره خواستار توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش می کند تا همکاری ها بیش از از پیش قوی تر و توسعه یابد.

وی بعلاوه گفت: طبق دستور روسای جمهور دو کشور وزارت خانه های امور خارجه و سایر نهادهای مربوطه در تاجیکستان و ایران پیگیر اجرای توافقاتی هستند که طی سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان حاصل شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان گفت: به نظر من بهبود روابط میان دو کشور به خوبی احساس می گردد و مطمئنم که طی امسال میلادی تعدادی از اقدامات دوجانبه تحقق خواهند یافت که رسانه ها در جریان قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1980

به "وزیر خارجه تاجیکستان: روابط میان دوشنبه و تهران در سطح مطلوب واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه تاجیکستان: روابط میان دوشنبه و تهران در سطح مطلوب واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید