وعده رئیس سازمان مدیریت بحران به سیل زدگان

به گزارش مجله تانی بای، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: بازسازی منازل در مناطق سیل زده تا خاتمه سال تکمیل می شود.

وعده رئیس سازمان مدیریت بحران به سیل زدگان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اسماعیل نجار در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت ها و پیامد های سیلاب های اخیر کشور، گفت: در فروردین ماه سال جاری شاهد وقوع سیل گسترده ای در بسکمک از مناطق کشور بودیم. از 27 اسفندماه سال گذشته، سازمان هواشناسی اطلاعیه و اخطاریه های متعددی را درباره بارندگی در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اعلام کرده بود.

وی افزود: سیلاب، این استان ها را دچار مسائل بسیار زیادی کرد، اما در مازندران به دلیل شرایط توپوگرافی زمین، آب به سرعت وارد دریا شد، اما در گلستان، سیلاب ها در سطح شهر و روستا ها باقی ماند و مسائل عدیده ای را ایجاد کرد که بلافاصله در استان گلستان جلسات متعددی در جهت مدیریت بحران برگزار شد و وزیر کشور هم در این جلسات حضور یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شرح داد: لازم است که تدبیری کارشناسی برای مدیریت بحران اندیشیده می شد و در این راستا با تشکیل کارگروه هایی از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده کردیم و بلافاصله ارزیابی خسارت ها آغاز شد.

نجار بیان نمود: سپس شاهد وقوع سیلاب ها در بخش های دیگر کشور بودیم که در خوزستان شرایط بسیار سختی رخ داد که قرارگاهی برای مدیریت بحران در آن منطقه شکل گرفت و 7 کارگروه تخصصی ذیل این قرارگاه فعال شدند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های متخصصان برای مدیریت بحران مورد توجه اساسی ما بود و تمام تلاش ما در آن زمان این بود که خسارت های جانی را به حداقل برسانیم و شاهد بودیم که در کل سیلاب ها، 76 نفر جان خود را از دست دادند که البته همه آن ها مستقیم جان خود را پس از وقوع سیل از دست ندادند بلکه 26 نفر از آنان بر اثر واژگونی شدن قایق جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طبق آخرین برآور های از خسارت های سیلاب های کشور، در بخش کمک های بلاعوض مبلغ 8 هزار و 700 میلیارد تومان برای پرداخت به سیل زدگان براورد شد که 4 هزار و 800 هزار میلیارد تومان پرداخت تخصیص یافت.

نجار گفت: در بخش مسکن هم به طور کلی 162 هزار و 270 واحد در کشور آسیب دیده است و فرایند بازسازی این خانه ها به سرعت در حال پیشرفت است و به طور کلی اگر این فرایند ادامه یابد، بازسازی منازل در مناطق سیل زده تا پایان سال تکمیل می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 609

به "وعده رئیس سازمان مدیریت بحران به سیل زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده رئیس سازمان مدیریت بحران به سیل زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید