وقتی از آتلانتا حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم

به گزارش مجله تانی بای، یا شاید دستورالعمل پخت خوشمزه ترین پای هلوی دنیا!؟ واقعا، نام آتلانتا شما را به یاد چه می اندازد؟ شاید ده یا دوازده ساله بودم که برای اولین بار نام آتلانتا را در یکی از معروف ترین فیلم های سینمای دنیا به نام بربادرفته شنیدم. بعد از آن روز، همواره نام آتلانتا من را به یاد جنگ های نژادپرستانه و تغییر سرنوشت سیاهپوستان دنیا می انداخت. تا اینکه دیروز وقتی در حال وب گردی با گوشی تلفن همراهم بودم، به مقاله جالبی در خصوص آتلانتا برخوردم و تازه آن جا بود که به خودم آمدم و متوجه شدم که تا چه میزان اطلاعاتم در خصوص این شهر تاریخی کم و ناچیز است و چه نکات مجذوب کنندهی درباره آن وجود دارد که من از آن ها بی خبر بوده ام. بنابراین تصمیم گرفتم که درقالب این مقاله، شما را با معروف ترین جاذبه های آتلانتا آشنا کنم. پس این شما و این مجذوب کننده ترین های آتلانتا.

وقتی از آتلانتا حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم

آتلانتا در کجا قرار گرفته؟

آتلانتا (Atlanta) مرکز استان جورجیا آمریکاست و بزرگ ترین شهر آن است. هر طور که حساب کنیم، آتلانتا به عنوان مرکز استان جورجیا و به لحاظ تاریخی، شهربسیار مهم و معروفی به شمار میرود. شهری که از همان ابتدای تاسیسش به عنوان یکی از معدود شهر های دارای خط راه آهن تا به امروز، تاثیرات چشمگیر فراوانی بر فرایند فرهنگی آمریکا داشته است.

خب، حالا چمدان هایتان را جمع کنید تا همراه هم سری بزنیم به برترین مکان های تماشای آتلانتا. مکان هایی که هر کدام، تکه ای از تاریخ غنی این شهر را در قلب خود به یادگار دارند.

Martin Luther King, Jr. National Historic Site (سایت ملی تاریخی مارتین لوترکینگ جونیور)

این باغچه دوست داشتی، در واقع ورودی زادگاه و محل زندگی مارتین لوتر کینگ جونیور، فعال حقوق مدنی و مبارز شجاع برابری حقوق انسانی در آتلانتاست. بازدید از این خانه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 2 بعد ازظهر (به جز روزهای تعطیل) برای همه گردشگران آزاد است. پس معطل چه هستید؟ به خانه این مرد بزرگ قدم بگذارید و از معماری جالب خانه الهام بگیرید.

(مرکز تاریخ آتلانتا)Atlanta History Center

مرکز تاریخ آتلانتا، در واقع گنجینه ارزشمندیست که مجموعه ای از هنر های محلی، داستان های خارق العاده و حقایق جالب و گاه غم انگیز از گذشته تا امروز آتلانتا را درخود جای داده است. این مرکز که در سال 1926 میلادی ساخته شده ، در واقع چیزی بیشتر از یک موزه معمولی ست چرا که تعداد زیادی از خانه های تاریخی و باغ های زیبا را در خود جای داده و علاوه براین، شامل تعداد زیادی نمایشگاه دائمی و موقتی ست که همگی آن ها با موضوعاتی از جمله تاریخ حمل و نقل آتلانتا، نوآوری های محلی و تجربیات آفریقایی-آمریکایی برگزار می شوند.

و حالا میرسیم به مجذوب کننده ترین مکان سفر، البته از دیدگاه من! اگر مثل من شیفته رمان باشکوه برباد رفته هستید، وقت آن رسیده تا با نویسنده این اثر باشکوه ملاقات کنید. رمان برباد رفته با موضوع جنگ داخلی میان آمریکای شمالی و جنوبی بر سر موضوع برده داری، در سال 1936 به وسیله مارگارت میشل نوشته شد که چند سال بعد، دستمایه ساخت یک فیلم جاودانه سینمایی، با همین نام شد. گرچه خانه میشل، در دید اول زیادی کوچک به نظر می رسد اما اثری که او درگوشه همین خانه کوچک خلق کرد، در واقع اولین اثرحماسی آمریکا در تمام طول تاریخ این کشور به شمار می آید. درِ آپارتمان مارگارت میشل، تقریبا در تمام طول سال به روی بازدیدکنندگان باز است. فکر نمی کنم کسی باشد که شیفته تماشا این خانه از فاصله نزدیک نباشد. شما چه فکر می کنید؟

Margaret Mitchell House (خانه مارگارت میشل)

این بطری قرمز رنگ محبوب در طی سال ها تغییرات زیادی داشته اما مهم این است که کار خانه کوکاکولا همچنان از گذشته تا به امروز، محبوب ترین نوشیدنی سراسر آمریکا را فراوری می نماید. شاید برایتان جالب باشد که تمام این اتفاق مجذوب کننده، در بین سال های 1900 تا 1901 در آتلانتا شروع شده است. جایی که ساختمان شعبه مرکزی شرکت کوکاکولا در آن واقع شده است و برند کوکاکولا برای اولین بار فعالیت خود را در آنجا شروع نموده است. اگر شما هم یکی از هزاران شیفته این نوشیدنی محبوب هستید، بهتره بی خیال رژیم و بالارفتن قند خونتان بشوید و در کنار ساختمان مرکزی این شرکت، یک لیوان کوکاکولای خنک با طعم تاریخ نوش جان کنید.

Dixie Coca-Cola Bottling Plant (ساختمان شعبه مرکزی شرکت کوکاکولا)

خوشمزه های آتلانتا

حقیقت این است که گشت و گذار در آتلانتا بدون مزه کردن خوردنی های معروف آن به خاتمه نمی رسد پس اگر برای یک ماجراجویی خوشمزه آماده اید، این شما و این خوشمزه های آتلانتا…

همبرگر

بله خب حق با شماست. همبرگر از آن دست غذاهایی ست که تقریبا در هر جایی می گردد به راحتی پیدا کرد. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره این موضوع، برای یکبار هم که شده، همبرگر فلیپ (FLIP Burger) را در آتلانتا امتحان کنید. در واقع فلیپ برگر، یک منو مشتمل بر برگرهایی ست که تا به امروز حتی نام خیلی هایشان را هم نشنیده اید. فقط به عنوان مثال، یکی از انواع این برگرها شامل گوشت گاو ورقه شده، یک نوع پنیر مخصوص به نام buttermilk bleu، پیاز خوابانده شده در کارامل، ترافل سویا به همراه سس سرکه و روغن زیتون و یک نوع ترشی خاص هست. خب حالا می گردد مطمئن بود که با این توصیفات، بدون امتحان کردن یکی از همبرگر های فلیپ، آتلانتا را ترک نخواهید کرد. این طور نیست؟

سالاد مرغ و میوه یخ زده

در گذشته، رستوران معروفی به نام ریچ (Rich) در جنوب شهر آتلانتا قرار داشت که سالاد های افسانه ای مرغ و میوه یخ زده آن معروفیت بسیار زیادی داشت. اگرچه این رستوران سنتی آتلانتا دیگر وجود ندارد اما به جای آن رستوران افسانه ای دیگری به نام Swan Coach House، این روز ها به خاطر سرو کردن سالاد مرغ مخصوص با ترکیب خاص و سالاد میوه ای درست شده با خامه منجمد شده، به همان میزان مشهور است. پس نمی گردد به آتلانتا بیایید و طعم بی نظیر این دو سالاد فوق العاده را از دست بدهید.

یخ چای شیرین

داستان خوراکی های آتلانتا بدون نوشیدن یک فنجان چای سرد شیرین در چایخانه مری مک (Marys Mac) تمام نمی گردد. یخ چای خود را با یک رول دارچین خوشمزه و یا یک بشقاب غذای جنوبی سفارش دهید و طعم خاطره انگیز آن را برای تمام عمر به همراه داشته باشید.

و در خاتمه

خب در اینجا به خاتمه سفر مجذوب کننده مان رسیدیم. اگرچه تماشای ها و خوردنی های آتلانتا در همین جا تمام نمی گردد اما من سعی کردم تا در این مقاله شما را با برترین های آن آشنا کنم. حالا وقت آن رسیده تا با خاطراتی خوش از تماشای های مجذوب کننده و خوراکی های لذیذ آتلانتا، چمدان های خیالی مان را ببندیم و به خانه بازگردیم گرچه خوب می دانیم که خاطرات و داستان های تاریخی آتلانتا تا همواره در فکر مان باقی خواهد ماند. خوشحالم که در این سفر دوست داشتنی به قلب انقلاب مدنی سیاه پوستان با من همراه بودید.

منبع: viewfinder.expedia.com/what-is-atlanta-known-for

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2075

به "وقتی از آتلانتا حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی از آتلانتا حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید