وقوع 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در هشت ماهه سال جاری 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت رخ داد.

وقوع 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران از رشت، علی مقصودی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به کوشش های پرسنل آتش نشانی در ارائه خدمات به حادثه دیدگان، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت اتفاق افتاده است.

وی دلیل اصلی آتش سوزی 10 سال اخیر در منازل را اتصال در سیم کشی مطرح کرد و اضافه نمود: اگر اطلاعات عمومی شهروندان را افزایش دهیم در مقابل حریق برنده هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان به بیمه آتش سوزی منازل اهمیت نمی دهند ، گفت: فرهنگ سازی در این زمینه باید مورد توجه شورای شهرستان رشت قرار گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه های مقاومت برای اطلاع رسانی و آموزش به مردم، گفت: این آمادگی در سازمان آتش نشانی رشت وجود دارد که برای 297 روستای این شهرستان برنامه های آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با حریق برگزار کند.

مقصودی با تاکید بر اینکه نظم و ترتیب شالوده اصلی موفقیت در کارها است، توضیح داد: با توجه به اهرم ابزاری و اجرایی که برای شورای شهرستان ها تعریف شده این شوراها می توانند در امر فرهنگ سازی بسیار اثرگذار عمل نمایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه در کشور ژاپن در هر شهری موزه حوادث وجود دارد، اضافه نمود: باید آگاهی مردم در مقابله با هر گونه حادثه ای افزایش یابد.

تهیه برنامه های مدون آموزشی پیشگیری از حریق برای روستائیان

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه سازمان آتش نشانی این شهر جزء چهار سازمان برتر آتش نشانی های کشور است، گفت: آتش نشان فردی است که جان خود را به خطر می اندازد تا دیگران در آسایش باشند.

اسماعیل حاجی پور خواهان تهیه برنامه ای مدون برای آموزش روستائیان برای پیشگیری از آتش سوزی و مقابله با حریق شد و توضیح داد: شورای شهرستان رشت آماده هر گونه همکاری با سازمان آتش نشانی است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 798

به "وقوع 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 258 فقره آتش سوزی در اماکن مسکونی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید