وکیل شهروند ایرانی مسترد شده به آمریکا از آزادی او اطلاع داد

به گزارش مجله تانی بای، خبرگزاری فرانسه از آزادی نگار قدسی کنی شهروند ایرانی مقیم استرالیا که پس از دستگیری به آمریکا مسترد شده بود ؛ اطلاع داد.

وکیل شهروند ایرانی مسترد شده به آمریکا از آزادی او اطلاع داد

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری به نقل از رابرت ریچمن وکیل شهروند ایرانی مقیم استرالیا نوشت : این شهروند ایرانی 40 ساله مقیم استرالیا که به اتهام نقض قوانین تجاری ایالات متحده، از 16 ژوئن 2017(26 خرداد 1396) از سوی مقامات قضایی استرالیا بازداشت شده بود ؛ آزاد شده و به وطنش بازگشته است.

وی پیشتر به 27 ماه زندان از سوی یک قاضی امریکایی در مینه سوتا محکوم شده بود. این در حالی است که وی همین مدت زمان را در بازداشت در استرالیا و پس از آن در آمریکا به سر برده است.

مقام های استرالیایی تقاضاهای مکرر جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط نگه داری او را نادیده گرفته و دادگاه های رسیدگی کننده تقاضای آزادی وی با قرار وثیقه را رد نموده بودند.

این مادر ایرانی چند سال پیش به اتفاق همسرش با طی مراحل قانونی به استرالیا مهاجرت نموده و مدتها بود که در کمال ناامیدی از اجرای عدالت در حق او و فرزند بیگناهش چشم به افکار عمومی و حمایت های بشردوستانه جهانیان دوخته بود.

مقامات آمریکایی ادعا کردند که قدسی کنی با معرفی خود به عنوان کارمند شرکت مالزیایی کوشش نموده به فناوری اطلاعات دیجیتال آمریکا دست یابد.

وی که در زمان بازداشت باردار بود در بازداشتگاه استرالیا فرزند خود را به جهان اورد. پسر او به ایران منتقل شد و با پدرش زندگی می کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اوایل خرداد امسال درباره آخرین وضعیت نگار قدس کنی بیان کرد: آزادی شهروندان و اتباع ایرانی دربند در کشورهای دیگر، همیشه جزو دستور کار دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه های داخلی بوده است.

وی با بیان این که اقدامات حقوقی و رایزنی های دیپلمات صورت گرفته است، گفت: ما بازداشت ها را غیرقانونی می دانیم و از کشورهایی که اقدام به انجام این عمل نموده اند، مصرانه می خواهیم تن به استرداد شهروندان ما به آمریکا ندهند.

موسوی گفت: او به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیر انسانی نگهداری شده و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بی گناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت جمهوری اسلامی در استرالیا و وزارت امورخارجه قرار داشته است.

موسوی اضافه نمود: استرداد قدس کنی به آمریکا با نقض مقررات و حقوق وی صورت گرفته که مورد اعتراض ایران نهاده شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه نمود:حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می نماید اتهامات علیه وی بی اساس و غیر قانونی بوده و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی قدس کنی، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر نموده تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسان بی گناه را بپوشاند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 390

به "وکیل شهروند ایرانی مسترد شده به آمریکا از آزادی او اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل شهروند ایرانی مسترد شده به آمریکا از آزادی او اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید