پلیس بین الملل در صدد استرداد اشیا باستانی هخامنشی، اشکانی و ساسانی است

به گزارش مجله تانی بای، سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا در تشریح این خبر اظهار کرد: براساس اعلام اینترپل یک کشور اروپایی، یکی از بانک های آن کشور قصد بازسازی بانک و بازگشایی صندوق امانات داخل بانک را دارد (به صاحبان صندوق های امانات نیز اطلاع می دهند که قصد بازگشایی صندوق ها را دارند) که در این جریان متوجه می شوند که صاحب یکی از صندوق ها تعدادی اشیاء عتیقه از جنس طلا و نقره را در صندوقش نگهداری می کند.

پلیس بین الملل در صدد استرداد اشیا باستانی هخامنشی، اشکانی و ساسانی است

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع، با بررسی های کارشناسی توسط کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، مشخص شد، اشیا متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی و صاحب صندوق نیز یک شهروند ایرانی است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلامات اجرا شده از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد، اشیاء مورد نظر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و درنهایت با هماهنگی مراجع قضائی تیمی از پلیس به محل سکونت متهم اعزام و نام برده دستگیر شد.

سردار شیرزاد گفت: با هماهنگی های اجرا شده، در خواست معاضدت قضائی به منظور استرداد اشیاء باستانی تهیه، ترجمه و از کانال ارتباطی اینترپل و همچنین مجاری دیپلماتیک به مقامات آن کشور ارسال و موضوع استرداد اموال در حال پیگیری است.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 921

به "پلیس بین الملل در صدد استرداد اشیا باستانی هخامنشی، اشکانی و ساسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس بین الملل در صدد استرداد اشیا باستانی هخامنشی، اشکانی و ساسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید