چرا شرکت ها به سمت سبز شدن پیش می فرایند؟

به گزارش مجله تانی بای، شرکت های فراوانی در کل دنیا وجود دارند که تکنولوژی های محبت آمیز با محیط زیست را برمی گزینند تا جای پای کربن را کاهش دهند. اما چگونه این سازمان های بزرگ بدون متحمل شدن هزینه های زیاد برای خود، به سمت سبز شدن

چرا شرکت ها به سمت سبز شدن پیش می فرایند؟

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

شرکت های فراوانی در کل دنیا وجود دارند که تکنولوژی های محبت آمیز با محیط زیست را برمی گزینند تا جای پای کربن را کاهش دهند. اما چگونه این سازمان های بزرگ بدون متحمل شدن هزینه های زیاد برای خود، به سمت سبز شدن می فرایند؟ مقاله زیر اطلاعات ضروری را در مورد برخی شرکت ها آورده است که روش های سبز عملیات را برگزیده اند.

در گذشته، بیشتر شرکت ها مقاوم به تکنولوژی اجرا و ابزار بودند که به کاهش آلودگی کمک می کردند که آلودگی معضل اصلی محیط زیستی است. اما با افزایش آگاهی در میان مردم و فشار از جانب بدنه های سبز بدون ذکر خریداران، بیشتر شرکت ها استراتژی خود را تغییر دادند و این جنبه های تکنولوژیکی را اجرا کردند تا از نابودی محیط زیست جلوگیری کنند.

شرکت های اتومبیل و بیمه، سازمان های اصلی بودند که استراتژی های سبز شدن را اجرا کردند. شرکت های اتومبیل، وسایل نقلیه ای را ساختند که گوگرد و ترکیبات کربنی کمتری را منتشر می کردند و شرکت های بیمه هم حق بیمه های بهتری را به افراد پیشنهاد دادند تا خودروهای هیبریدی و محبت آمیز با محیط زیست را انتخاب کنند. مثال های ذکر شده در بالا فقط یک روش از سبز شدن شرکت ها است؛ مثال های دیگری هم وجود دارد. لوازم جدیدی توسعه یافتند که به ذخیره انرژی و کاهش آلودگی کمک می کردند که آلودگی، معضل اصلی محیط زیستی دنیای شده است.

فواید :

در گذشته بیشتر شرکت ها مقاوم به اجرای تکنولوژی بودند که آلودگی محیط زیست را کاهش می داد و انرژی را ذخیره می کرد یعنی این که تغییر روش انجام کارها در طول چندین سال ایجاد شده است. اما برخلاف اعتقاد مردم، سبز شدن شرکت ها فواید مختلفی دارد. یکی از دلایل اصلی این است که افراد بسیار آگاه تر می شوند و محصولات را فقط از تولید کننده هایی می خرند که محصولات محبت آمیز با محیط زیست را تولید می کنند. علاوه بر این، مردم از بازیافت کالاها آگاه می شوند و افراد زیادی وجود دارند که می پرسند چگونه بازیافت بر محیط زیست تأثیر می گذارد. وقتی یک ماده استعمال شده دوباره مورد استفاده قرار می گیرد، هزینه ساخت ماده ویژه را کاهش می دهد در نتیجه نیاز به قدرت و نیرو را کاهش می دهد.

دلیل اصلی برای مقاومت ابتدایی شرکت ها برای سبز شدن این بود که کل فرآیند تغییر، زمان بر و گران است. این موضوع نسبتاً درست است اما اگر این محصولات محبت آمیز با محیط زیست مورد استفاده قرار گیرند، در مدت طولانی به حفظ پول خیلی زیادی کمک خواهند کرد. بیایید بگوییم که شما صاحب یک تجارت هستید و 1000 کارمند را استخدام کرده اید. هر روز باید با همه آنها ارتباط برقرار کنید و اگر این کار را بر روی کاغذ انجام دهید مقدار کاغذی را که هر روز لازم دارید تصور کنید. از طرف دیگر، اگر این کار را دیجیتالی بکنید و ایمیل بفرستید، می توانید هزینه های خرید کاغذ را پس انداز کنید و هم زمان درختان باارزش را از قطع شدن حفاظت بکنید در نتیجه محیط زیست را حفظ کنید. علاوه بر این، استفاده از لامپ های نوری فلوروسنت هزینه خرید زیادی نسبت به لامپ های استاندارد دارد اما وقتی طول عمر هر دو را مقایسه می کنید اولی عمر بیشتری دارد.

شرکت های بزرگی که به سمت سبز شدن پیش می فرایند :

برخی از شرکت های بزرگی که استراتژی های سبز را اجرا کرده اند شامل بانک آمریکا، جنرال الکتریک، دوپانت و Home Depot هستند. شرکت های بیشتری وجود دارند اما اینها شایسته ذکر کردن هستند چون نسبت به تغییر مقاومت بسیار زیادی داشتند. امروزه بانک آمریکا، از کاغذ بسیار کمتری نسبت به آنچه در گذشته استفاده می کرد، استفاده می کند و بهترین بخش این است که پایه خریدار این سازمان اصلاً کاهش نیافته است؛ بلکه افزایش هم یافته است. علاوه بر این، آنها کاغذ را به طور داخلی بازیافت می کنند و بهترین بخش این است که به کارمندان خود پیشنهاد می دهند اگر خودروهای هیبریدی بخرند، تا حد معینی بازگشت وام خواهند داشت.

از این طرف، جنرال الکتریک شروع به طراحی و توسعه محصولات محبت آمیز با محیط زیست به ویژه پانل های خورشیدی کرده است و به طور موفقیت آمیز میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده است. این شرکت یکی از بدترین آلوده کننده ها بود اما امروز گام هایی برای تمیز کردن مناطقی برداشته است که در آنها کارخانه واقع شده است.

طرفداران محیط زیست در طول چندین سال اخیر، دوپانت را به خاطر روش های مراقبت نکردن از محیط زیست، مورد انتقاد قرار داده اند. اما به خاطر قوانین و مقررات دولتی و فشار مداوم مردم، این شرکت گام هایی برای کاهش جدی انتشار گازهای گلخانه ای آلوده کننده خود برداشت. علاوه بر این، دوپانت یک طرفدار محیط زیست برجسته به عنوان مشاور خود در کارخانه منصوب کرد و به کمک هم به طور موفقیت آمیز آلودگی را بیش از 50 درصد کاهش دادند.

Home Depot یک شرکت دیگر است که گام های اخیر را برای اجرای تکنولوژی سبز برداشته است. آنها بزرگ ترین خرده فروش محصولات چوبی قدیمی در دنیا بودند اما مردم شروع به اعتراض نسبت به کارهای آنها یعنی قطع درختان برای ساختن محصولات خود کردند.

توصیه هایی برای شرکت های در حال سبز شدن :

در زیر تعدادی روش آورده است که از طریق آن سازمان می تواند استراتژی های سبز را برگزیند.

کنترل کنید که تمام ابزار و وسایل مکانیکی به خوبی حفظ شده باشد.

ابزار و یا کامپیوترهای قدیمی را ببخشید و یا بازیافت کنید.

چاپگرها و کامپیوترهای شخصی و وسایل با صرفه از نظر انرژی را بخرید.

فقط محصولات تمیز کننده ای که محبت آمیز با محیط زیست هستند، باید خریداری شوند چون غیر سمی و زیست تخریب پذیر هستند.

به جای استفاده از باتری های معمولی، باتری های قابل شارژ را می توان استفاده کرد.

مقدار کاغذ مصرفی باید با انجام پرداخت اینترنتی قبوض، بانکداری اینترنتی و ایمیل کاهش یابد.

هر وقت ممکن شد چاپ دو طرفه باید مورد استفاده قرار گیرد.

کارتریج های جوهر، آلومینیوم، پلاستیک و کاغذ را بازیافت کنید.

تعداد افرادی که اهمیت استفاده از تکنولوژی سبز را درک کرده اند و دریافته اند در حال افزایش است و به همین دلیل است که شرکت های در حال سبز شدن اهمیت زیادی یافته اند. از آنجایی که همه افراد مسئول هستند، ما هم باید محیط زیست را تا جایی که می توانیم تمیز و سبز کنیم و در این کار سهیم باشیم.

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1807

به "چرا شرکت ها به سمت سبز شدن پیش می فرایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شرکت ها به سمت سبز شدن پیش می فرایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید